Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvem tror du blir president?


Med "min flaks" vinner nok McSame, ut av de to kandidatene foretrekker jeg dog Obama.
  • 0
Siterer LuXe:
Citerer legion_kart:
hvorfor ikkje? gud vet han har jobbet for de pengene?

Jaha.

Du vil ikke si hvorfor han fortjener de? jeg har ikke rimelig mye å svare med med mindre du kommer med substansiellt mer enn en setning.


jeg mener han fortjener det for alt det harde arbeidet han har gjort for å bygge opp microsoft. og skape windows? eg sitter ikkje med absolutt all kunnskap om bill gates sitt virke?derfor kan ikkje jeg svare på hvorfor han fortjener det? hvorfor mener du at han ikkje fortjener det? å tjene like mye som ett par land sin BNP?
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer legion_kart:
jeg mener han fortjener det for alt det harde arbeidet han har gjort for å bygge opp microsoft. og skape windows? eg sitter ikkje med absolutt all kunnskap om bill gates sitt virke?derfor kan ikkje jeg svare på hvorfor han fortjener det? hvorfor mener du at han ikkje fortjener det? å tjene like mye som ett par land sin BNP?


Så du mener at Bill heller skal tjene 10000MRD enn at det blir mindre sult i USA?
Bill har så mye penger at han gir dem vekk til veldedighet når han dør. DET sier sitt!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer legion_kart:
hvorfor mener du at han ikkje fortjener det? å tjene like mye som ett par land sin BNP?

Tenk deg om. Mesteparten av de pengene han har kommer ikke til å bli brukt engang. De bare ligger der i en konto.
Jeg har stor respekt for det Bill Gates gjør for fattige mennesker med fondet sitt, men alle de pengene han garantert ikke kommer til å bruke kunne kjapt ha fjærnet gjelden som mange u-land har.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer legion_kart:
jeg mener han fortjener det for alt det harde arbeidet han har gjort for å bygge opp microsoft. og skape windows?

Etter hva jeg vet, kodet ikke engang Bill Gates grunnlaget for Windows; DOS. Han bruker også bare programmører for å gjøre det andre arbeidet. Dette viser bare hvordan kapitalisme fører til at en kan få helt uforjent lønn som ikke er proporsjonal mot det arbeidet en faktisk har lagt inn i "verket" sitt.

Det er også nesten litt selvsagt at han ikke fortjener å tjene mer enn et par titalls fattige land tilsammen, da konvensjonell logikk dikterer at det arbeidet alle de millionene menneskene utfører til sammen er mer verdifullt enn Bill Gates' arbeid. Resten er bare definisjoner egentlig.
  • 0
Dette er nok politisk snakk for meg i dag. Snakkes i morgen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer legion_kart:
hvorfor mener du at han ikkje fortjener det? å tjene like mye som ett par land sin BNP?

Tenk deg om. Mesteparten av de pengene han har kommer ikke til å bli brukt engang. De bare ligger der i en konto.
Jeg har stor respekt for det Bill Gates gjør for fattige mennesker med fondet sitt, men alle de pengene han garantert ikke kommer til å bruke kunne kjapt ha fjærnet gjelden som mange u-land har.


ja å det er jo bra. men fremdeles fortjener han de pengene hn tjener! at han bruker de på vedledighet, fattige er jo en bra ting? fordi folk er fattige betyr ikke det at andre ikke kan tjene penger! så lenge det finnes folk med overflod som hjelper mennesker i nød er jo det en bra ting.
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer legion_kart:
så lenge det finnes folk med overflod som hjelper mennesker i nød er jo det en bra ting.

Ikke nødvendigvis.
De fleste gir jo bort som nødlån (nå tenker jeg på stater). Det er et system jeg ikke har noen tro på. Jeg mener at det er mye bedre å rett og slett slette gjelden til et land, så de får et bedre grunnlag til å bygge seg opp selv. Det er noe de tjener mye bedre på i lengden egnetlig.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer legion_kart:
så lenge det finnes folk med overflod som hjelper mennesker i nød er jo det en bra ting.

Ikke nødvendigvis.
De fleste gir jo bort som nødlån (nå tenker jeg på stater). Det er et system jeg ikke har noen tro på. Jeg mener at det er mye bedre å rett og slett slette gjelden til et land, så de får et bedre grunnlag til å bygge seg opp selv. Det er noe de tjener mye bedre på i lengden egnetlig.


det med å slette U-lands gjeld er en tankegang jeg er helt enig i deg med. for rike land som har RÅD til å slette ett lån til ett u-land synes jeg burde det. for da blir utgangspunktet til å bygge seg opp igjen radikalt forbedret i forhold til å måtte betale en masse igjen til land som allerede har overflod.
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer Kronoz:
men fremdeles fortjener han de pengene hn tjener!


NOT! Kanskje 0,001%, ja. Og hvor mange rikinger tror du bruker formuen sin på veldedighet?

Og hvor mye tror du USA har "tapt" på den kapitalistiske styringen? Mye av pengene går rett i lomma til Bill og de blir jo brukt opp på alt mulig som båter, biler og alt annet juggel. Privat eie, privat tjeneste og ikke en dritt til noen andre. Det er slik det er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
jaja man få lov å bruke pengene sine på hva man vil. men jeg mener at har du altfor mye penger. hjelp de som trenger. men nå begynner jeg å bli rimelig trøtt på politisk preik hehe
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer legion_kart:
men jeg mener at har du altfor mye penger. hjelp de som trenger


Ja... Det blir litt for naivt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Citerer Kronoz:

men fremdeles fortjener han de pengene hn tjener!

Må bare gjøre det klart at det ikke var jeg som sa det
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
hater obama så inni ¤%&#"#* men tror han vinner
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Liker egentlig ingen av kandidatene, men er mindre uenig med Obama enn jeg er med McCain.
Why care when you have the option not to?
  • 0
Siterer remote:
Citerer The-gamer:. Her i Norge synes jeg ikke vi bør være så veldig venstrestilte, ihvertfall ikke noe særlig mer enn nå.

Norge er et kapitalistisk land med noen sosialistiske vrier. Jeg ville aldri i verden kalt Norge for et venstrestyrt land.

Ja, nettop.

Synes ikke vi bør være noe mer venstrestilt enn vi er nå, selvom vi ikke er så veldig sosialistiske uansett.

Men nvm, det har var OT uansett.

EDIT:

I dag er valget folkens!
  • 0
Siterer simpsons fan:
hater obama så inni ¤%&#"#* men tror han vinner

Hvorfor?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jo jeg tror att Obama vinner för han er populert.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
jeg går for obama han har dritbra taler
Lefle!!
  • 0
Hele verden håper på Obama, men USA er tross alt det landet som klarte å velge Bush to ganger på rad.
  • 0
Husk at de er veldig tradisjonsrike og konservative over dammen Samus, så de har jo et helt annet syn enn oss, desverre.
  • 0
Vel, ikke at jeg bryr meg noe særlig om hvem som styrer det bedritne landet som går under navnet amerika. For meg spiller det ingen rolle hvem som vinner.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Vel, det burde det fordi alt USA gjør påvirker Europa og Norge på en eller annen måte.
  • 0
Gidder ikke å bry meg med politik før jeg er myndig. Det er sikkert lurt av meg å sette meg litt inn i det, men jeg har rett og slett ikke bryd meg enda.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!