Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Gamle Sierra-spill


Sierra gir ut endel gamle spill i diverse samlepakker. Deriblant Leisure Suit Larry. Kjøpte en lignende pakke for noen år siden da jeg holdt på med Win98, men det funka ikke helt. Fikk ihvertfall lyst til å prøve igjen. På pakka står det at det er kompatibelt med XP, men ingen Vista. Noen som har testa det på Vista og vet om det funker? En anmeldelse i Dagbladet nevnte at disse ulike pakkene bruker DoxBox. Har lasta det ned og installert det. Vista greier ihvertfall finta å starte programmet. Bør jeg ta sjansen?
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Jeg har lurt på det samme selv. Tror jeg ville ha prøvd hvis jeg var deg. Det er snakk om mye god underholdning i disse pakkene
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
Jeg tok sjansen og det går greit under Vista og DosBox. Kjører du det i fullskjerm-modus blir grafikken helt på trynet, men ellers ser det ut til å funke greit. Eneste problemet er at de har valgt å ha alle spill-manualene på en PDF-fil og fortsatt beholde de ulike kopibeskyttelsene de har. Det ble f.eks veldig kronglete når jeg skulle kjøpe flybillett i spill 5. Også har de ikke brydd seg med farger i PDF-fila så jeg har enda ikke greid å starte opp 2'ern fordi det er umulig å idientifisere disse jentene når når jeg ikke har farger å gå etter. Det kan da ikke være så vanskelig å fjerne disse før de gir ut spillet? De før meg seriøst til å lure på om jeg skal bry meg med Space Quest serien.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Police Quest !

Haha, husker jeg slet med å kjøre til jeg fant ut at det var noen knapper som justerte farten ting foregikk i på bybildet.


Sierra lagde mange fine spill før (og? akkurat nå er jeg litt blank på hva de evt. har laget i det siste og jeg gidder ikke google), som nå er som retroperler å oppfatte i mine øyne.
  • 0
Police Quest og Larry serien er jo klassikere Så har man jo Space Quest og King's Quest også som er gode spill, men ikke like bra som de 2 førstnevnte etter min mening. Men var mange gode spill på den tiden, men tror Sierra spillene er de som trakk mest oppmerksomhet i en viss periode.
  • 0
Police Quest var artig nok, men det ble fryktelig teknisk til tider. Husker jeg spilte første spillet på en piratkopi uten manual. Det var fryktelig vanskelig å arrestere noen fordi alt måtte gjøres korrekt etter boka. Etterhvert ble du jo etterforsker så det ble ikke SÅ teknisk. Men det ble endel kjedelige rutiner og slikt alikevel. Husker jeg kjøpte Police Quest 4 originalt. Da hadde de fått hjelp av Daryl Gates. Da fikk du en tjukk politimanual i esken. Husker jeg satt og bladde febrilsk når jeg fikk radiomeldinger og måtte vite akkurat hva det dreide seg om.

Police Quest spilla hadde som oftest en spennende historie, men de kunne kanskje dempa litt på politi-rutinene og alikevel få et bra spill.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!