Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Xbox-mimring


I denne tråden er det duket for diskusjon og mimring fra den gode gamle, og ikke minst gigantiske, Xboxen.

Xboxen var Microsofts første forsøk på spillkonsoller, unntatt PC'en som opprinnelig var ment som et arbeidsredskap. Den ble utgitt i 2002 og fikk fort en stor fanbase, takket være spill som Halo: Combat Evolved, Fable og mange andre eksklusive titler. I tillegg kom den med en velfungerende onlinefunksjon som gjorde at mange ble helt solgt.

Hvilke minner har du fra den store, gamle kassa?
  • 0
Xbox er ikke helt retro for meg, men har veldig mange gode minner. Spesielt Oddworld: Stranger's Wrath og Cel Damage.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Som Heretic sier. Xbox blir ikke helt retro. Men har selvfølgelig en del artige minner. Husker jeg hadde en kompis som fikk xbox-crystall (liksom så bedre) til jul. Vi spilte Midtown Madness 3 og Blinx støvsuger katten. Etterhvert ble jeg introdusert til Rainbow Six og Halo CE. Etter det, solgte jeg PS2en og kjøpte xbox.

Beste med xboxen var kontrollen. Den STORE.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Hadde en modifisert Xbox husker jeg med flere hundre spill. Blant dem va rdet aldri Halo:CE og Halo 2, uheldigvis, så det gikk mer i Battle Engine Aquila og Metal Arms. To virkelig hærlige spill som jeg egentlig ønsker å skaffe meg igjen i dag, siden jeg aldri klarte å runde disse.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Har ikke så mange spesielle minner med den orginale Xboxen, men husker når jeg satt midt på natten og spilte Halo:CE

Og en gang når jeg spilte Et battlefield spill, det var koselige greier
Go ahead, make my day
  • 0
Xbox er ikke helt retro, men forrige generasjon er ikke langt unna.
  • 0
Ninja gaiden 1.. NUFFSAID
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.
  • 0
Det første Fable... ah times!
  • 0
Midtown madness 3 nede i T-banen ohhh memories!
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
Midtown madness 3 nede i T-banen ohhh memories!


Jeg husker det så sykt! Da jeg kjøpte min første Xbxo fikk jeg med Halo CD og Midtown Madness 3. Husker fortsatt at jeg kjørte rundt med Koenigseggen <3
  • 0
Husker jeg spilte conker på xbox
The cake is a lie
  • 0
Good times!
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Jeg fikk også med Midtown Madness 3 og Halo: CE til Xboxen. Har gode minner fra dem begge, og spesielt fra da jeg spilte samarbeid med brødrene mine i Halo. Trikseparken i Washington DC og å kjøre langs veggene i undergrunnen husker jeg også som om det skulle vært i går.

Halo 2 og Star Wars: Battlefront 2 er også veldig gode minner.

Kjøpte meg faktisk et nytt spill til Xboxen for omtrent en uke siden. Escape from Buther Bay er tittelen, og jeg ser frem til å spille gjennom det. Dersom flere er interessert i å kjøpe gamle spill, har de en del til den originale kryssboksen på Gamestop på Tveita i Oslo. Så blant annet en del Splinter Cell og Metal Gear Solid, hvis jeg husker riktig.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Siterer Iceman 33:
Husker jeg spilte conker på xbox


Spesielt den WW2 banen
The cake is a lie
  • 0
Når vi fortsatt driver og mimrer så vil jeg ta med at når jeg spilte Halo hos en kompis så spilte vi BARE snøbanen, dette skjedde forsåvidt hjemme også. :p
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
Når vi fortsatt driver og mimrer så vil jeg ta med at når jeg spilte Halo hos en kompis så spilte vi BARE snøbanen, dette skjedde forsåvidt hjemme også. :p


Kjenner igjen den.
Men i tillegg til Assault on the Control Room, spilte vi en del på Halo og The Silent Cartographer. Synes alle de tre banene er veldig kule.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Kunne spille av noen pærler, det fire kilos loddet der.
Fable er en av de største tittlene for meg. Hadde ingen forkunskaper om det, så der de oppleste ble skuffet og lurt, ble jeg overasket og svært så tilfreds. har ikke tall på hvor mange ganger jeg spilte gjennom fable.

remaken av Conker husker jeg at jeg gledet meg lenge til. singelplayeren var minneverdig, og jeg husker jeg syntes grafikken nærmet seg 360, den gangen. multiplayer var derimot en brøler, likte faktisk 64 sin bedre. men enspillerdelen retferdiggjør dette som en av topp 3.

Noen her som sa Odd Wolrd Stranger's Wrath var saker, og det er jeg enig i. Munch's Oddysey prøvde jeg litt hos noen andre, før jeg fikk XB. likte det, men har aldri funnet tid til å spille gjennom det. men veit jeg har det liggende
Everywhere, but in the present
  • 0
Halo: CE coop, happy times =D
Burnout 3: Takedown, sjuuukt mange minner =D
Også Fable da, første RPG'en min, selvom det er mer action enn RPG. Kanksje like greit med tanke på kunnskapen min =P Andre RPG'en jeg spilte, Oblivion, var et ganske svært steg husker jeg.

Ahh, the memories =D
  • 0
Conker Bad For day remaken til xbox (Conker: Lock and Reload) jeg husker jeg digga Multiplayer delen med Nazi Teddiez (Bjørner)
  • 0
Sier bare at Xbox ikke er retro i det hele tatt!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!