Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Debatt om stengninger, advarsler og ban [Q&A]


Siterer iharal3:
Er vi vitner til at en moderator har... tatt feil?

My god, er vi vitne til at de faktsik er... mennesker

EDIT:
Siterer The-gamer:
Fildeling i seg selv er 100% lovlig og brukes bla. til demoer, podcasts og generell deling av store filer (som gjerne kan være lovlige).

Det kan vi jo faktisk tolke begge veier nå, med Pirate Bay dommen som i teorien ulovliggjør fildeling også.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Det finnes ulovlig og lovlig fildeling. F.eks har ikke filmselskap gitt lov til at filmer skal deles, men et spillfirma kan velge å gi ut en demo/et spill på torrent.

Ergo, moderator burde få tråden opp igjen asap!
  • 0
Jeg er fullt klar over at torrentklienter også brukes til lovlig materiale. Men moderatorenes policy har hele tiden gått på at programmer og sider som primært eller i stor grad gir tilgang på piratkopiert materiale ikke skal diskuteres eller linkes til på forumet. Ta det gjerne opp med Kengro.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Nettleser anyone?
Svært hyppig brukt til å finne ulovlig materiale...
  • 0
Syns stengingen var helt feil. Skal vi ikke bare stenge diskusjoner rundt google også da eller? Siden mann finner så mye ulovlig der?
  • 0
Selv om 1% av torrenbruken er lovelig er det ingen god grunn til å gjøre ett unntak for den, det er prøvd på dette forumet gjentatte ganger og det ender alltid opp med at flere drar det over på den ulovelige delen. Så lenge dette har skjedd 100% av gangene er det ingen grunn for oss til å tillate noe som i utgangspunktet er greit men som uansett vil gå dårlig.
Det er som sagt før spillbransjen som sørger for at GR eksisterer, vi har en forpliktelse der som gjør at jeg heller er føre var
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Ok.Dere vant, jeg klarer ikke å argumentere når jeg har tatt paracet...
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Siterer nintendofreak:
jeg klarer ikke å argumentere når jeg har tatt paracet...


Pass på at du ikke tar overdose.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
En pille er nok til å gjøre meg dizzy.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Siterer nintendofreak:
Ok.Dere vant, jeg klarer ikke å argumentere når jeg har tatt paracet...

/Du er bare dårlig til å diskutere.
Paracet gir ingen som helst rus på noen som helst måte.

Siterer Kengro:
Selv om 1% av torrenbruken er lovlig er det ingen god grunn til å gjøre ett unntak for den, det er prøvd på dette forumet gjentatte ganger og det ender alltid opp med at flere drar det over på den ulovelige delen.

Blir ikke dette mye det samme som å ulovliggjøre Google, siden man kan bruke Google til å finne ulovlige sider og produkter? Forstår uansett hvorfor dere velger å gjøre som dere gjør, så jeg syter ikke.
www.steinskog.me
  • 0
Prøv å være meg, du ville blitt overrasket. Fint at det går over så fort, men det er ikke så mye å argumentere om etter det Kengro sa uansett, så jeg melder meg ut.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Siterer nintendofreak:
Prøv å være meg, du ville blitt overrasket. Fint at det går over så fort, men det er ikke så mye å argumentere om etter det Kengro sa uansett, så jeg melder meg ut.

Det du opplever er Placebo-effekten. Du blir ikke beruset. Synd du trakk deg fra diskusjonen akkurat når den skulle til å bli interresant.
www.steinskog.me
  • 0
Placebo-effekten? Men jeg kan godt være med en stund til, hvis jeg orker, det var jo jeg som startet dette.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Siterer nintendofreak:
Placebo-effekten? Men jeg kan godt være med en stund til, hvis jeg orker, det var jo jeg som startet dette.

Siden du tydeligvis er for lat til å google:

"Placeboeffekt er et begrep som brukes om personlig eller kulturelt skapte forventninger som forårsaker eller medvirker til psykisk og fysisk forbedring i en tilstand. Placeboeffekt kan observeres uten at det er gitt et aktivt virkende middel eller som en konsekvens av «skinnbehandling». Begrepet har vært i bruk fra 1780-tallet."

For mange vanskelige ord?
Det betyr rett og slett at du inbiller deg en effekt som ikke er der.

Og dersom du vil fortsette med diskusjonen må du gjeeerne gjøre det. Gogo.
www.steinskog.me
  • 0
Ok, takk. Må bare finne på et godt argument mot det Kengro sa.

Her goes:
Det er jo mye annet som åpner for piracy, ikke bare torrents, og jeg tror det er mer piratkopierte spill på nettet enn lovlige kopier. Mirrors Edge er det to som jeg vet om, Steam og EA Store. Det er sikkert mange fler piratkopier enn to. Burde vi derfor stenge alt som har med nettlesere/internett å gjøre? Nei, det gjør vi ikke, jeg synes det som har med torrents å gjøre burde holdes åpent, med mindre det kommer fram at noe av det som diskuteres skal brukes til eller omhandler piracy, da burde forumtråden/bloggen stenges. Dette tror jeg gjør at de som trenger hjelp med eller vil diskutere lovlige torrents kan gjøre det mens piratene kan ta seg en bolle.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
De fleste ser faktisk ikke forskjellen mellom å diskutere torrentprogrammer, og piracy. Ser de at det er lov å diskutere torrentprogrammer så tar de det som en automatisk legitimering av all diskusjon rundt piracy. Tro meg, det har vist seg gang på gang.

Torrentprogrammer brukes primært til å laste ned ulovlige filer. Google brukes primært til å søke etter informasjon på internett. Så enkelt er det. Og det burde være ganske åpenlyst etter Kengros post hvorfor vi ikke kan tillate diskusjon av piracy.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hva skjedde med quakecry?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Quakecry ble bannet etter gjenntatte advarsler. Han vil være tilbake igjen om tre måneder med mindre noe skulle inntreffe.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Schass:
Blir ikke dette mye det samme som å ulovliggjøre Google, siden man kan bruke Google til å finne ulovlige sider og produkter? Forstår uansett hvorfor dere velger å gjøre som dere gjør, så jeg syter ikke.


Google kan brukes til uloveligheter ja, men det er i en langt mindre grad enn torrentprogrammer. Google er ikke laget for å dele ting, det er laget for å søke med
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Kengro:
Google kan brukes til uloveligheter ja, men det er i en langt mindre grad enn torrentprogrammer. Google er ikke laget for å dele ting, det er laget for å søke med


Det er likevel sånn at for eksempel Gamer.no lar deg laste ned demoer som torrents, og mange modder til spill, som Third Age til Medieval II, kan du jo laste ned lovlig med torrents. Dessuten er det en del musikkartister og andre som legger ut sitt eget materiale for nedlastning på torrentsider. Det finnes mange nok lovlige bruksområder til at torrentprogrammer bør være helt stuerent å diskutere.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nettopp. Torrent er en veldig fin og nyttig teknologi, og det er veldig synd at den har fått et ulovlig stempel på seg mange steder.
P2P kommer nok til å bli enda større og viktigere i nærmeste fremtid, og da syns jeg det er dumt å nekte diskusjon av noe fordi det "primært brukes til ulovligheter", selv om det i seg selv er lovlig.
  • 0
Jeg skjønner ikke at dere gidder.. HAn er bannet og for en god grunn...Dere kan ikke diskutere mot en modd å vinne på denne tråden...
  • 0
Siterer Skillmarsen:
Jeg skjønner ikke at dere gidder.. HAn er bannet og for en god grunn...Dere kan ikke diskutere mot en modd å vinne på denne tråden...


Jeg driter i hvem som er bannet, jeg forsvarer muligheten til å diskutere torrentprogrammer.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Du forstår vel ikke hvordan det fungerer da?

Det er ikke lov å diskutere det på Gamereactor.. Hvis du vil diskutere torrents så må du bare dra på et forum der de tillater det.

selv om gamer.no gjør skal Gamereactor også gjøre det? NÆI! Vi synker ikke så langt ned.
  • 0
Når det kommer til torrents-saken, så er det lov å diskutere de lovlige former for torrents, da med tanke på demonedlastninger eller spill som er avhengige av at de lastes ned gjennom torrents, f.eks. spill som Trackmania. Det er iallefall slik jeg har forstått det utifra diskusjonen her, og det er også det eneste logiske. Å diskutere saker som er lovlige er lovlig på GameReactors forum.

Det som derimot ikke er lov, er da å diskutere piratkopiering, hvorvidt man selv har utnyttet seg av piratkopiering og generelt alt som kan forbindes direkte med det. På GameReactor har de opplevd i 100%(alle) tilfellene av torrentsdiskusjoner, at før eller siden blir piratkopiering tatt opp. Da dette fører til at tråder blir stengt og at diskusjonen dermed ikke går noe sted, er det mer fornuftig å ikke tillate diskusjon rundt torrents. Det er greit at enkelte brukere ønsker å diskutere det, men med tanke på at det alltid sporer over i diskusjoner som er ulovlige på GRs forum, er det altså mer vettugt å la være å ha torrentsdiskusjoner. Jeg stiller meg helt enig med moderatorene, forby torrentsdiskusjoner, så unngår vi at piratkopiering blir tatt opp.
Square Enix.
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Ny tråd. /Strategist