Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

27.februar 2014 opprettet jeg min GR-bruker. Nå fyller jeg 5 år på GR. Dette er historien fra da til nå.

Jeg pleide å dra til min lokale Spaceworld for å plukke opp Gamereactor bladet til den nette sum av ingenting. Etterhvert var det ikke mulig å få tak i bladet lenger. Jeg bestemte meg derfor for å lage en GR-bruker for å få med meg det siste av spillnytt.

I starten var jeg bare interessert i å lese nyhetsartiklene og anmeldelsene. Jeg la ikke en gang igjen kommentarer. Etter en stund begynte jeg å bli mer engasjert og jeg skrev kommentarer på nærmest alt som poppet opp. Jeg stiftet etterhvert bekjentskap med SirThomas som oppfordret meg til å begynne å bli aktiv på forumet.

GR sitt forum er det perfekte sted å uttrykke seg på både en fin og ufin måte når du måtte føle for det. Du kan si din mening, men bare ikke forvent i et sekund at alle er enige med deg (for det kommer de nok ikke til å være). Jeg greide ikke helt å bli engasjert nok til å skrive ofte på forumet og etterhvert slukket gnisten.

Høsten 2016, stiftet jeg ved en tilfeldighet et bekjentskap med Xtord. Akkurat da var han relativt ny på siden, men vi fant raskt tonen. Han gav meg gnisten tilbake og det ble mange blogger, noen gamingøkter og til og med en relativt "dårlig" anmeldelse.

Tidlig 2017 hadde moderatorene på forumet kokt sammen et opplegg som ble hetende Stafettbloggen. Hver uke hadde en person ansvar for å finne et tema for uka som alle som ble med skulle skrive til. Neste uke tok en ny person over med et nytt tema og en oppsummering fra forrige uke. Dette er det morsomste som jeg har opplevd på GR noensinne. Folk skrev blogger om alt mulig. Dikt, personlige opplevelser og filmanmeldelser. Skulle gjerne ha sett noe slikt igjen, men forumets aktivitetsniva var hovedgrunnen til at Stafettbloggen ble avsluttet og ting er dessverre fortsatt på et lavnivå.

I 2018 skjedde det ikke stort. Det eneste folk samlet seg rundt var GR sine konkurranser. Selv har jeg vunnet noen kinobilletter og en PS4 som gav meg muligheten til å spille med dem som ikke akkurat var Xbox fanboys.

Takk til SirThomas, Xtord, SirGalahad, Marlboro Red, Quinzel + flere for 5 fantastiske år. Jeg har planer om å bli her helt til jeg er like tørr som en tørrfisk.

Vil du lese flere blogger så ligger alle i bloggseksjonen på profilen min.

For dere som nettopp er blitt en del av GR familien. Ta det første steget, hvis du gjør det så ender du kanskje opp med å bli kjent med folk som har samme interesser"

Takk!

-sideswipe
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Kort og god oppsummering av tiden din på GR dette her, sideswipe.

Det føltes definitivt veldig rart at en fersking som deg skriver en slik blogg, da 5 år på GR er veldig lenge, og det gir en umiddelbar påminnelse om at jeg selv er på mitt åttende år her inne, hvor jeg begynte som 16-åring.

Nå er jeg blitt for gammel til å snakke om at jeg har vært her siden barndommen, for det var tider da jeg skulle ønske at jeg fant GR mye tidligere - men mye av min definerende ungdomstid har jeg uten tvil brukt her, og jeg har hatt både veldig gode og dårlige opplevelser av forskjellig grad.

Det du hadde med Stafettbloggen hadde jeg med Topp 10-bloggene, der det var om å gjøre å få mest mulig aktivitetspoeng for å komme blant de ti mest aktive. Lett nok tenker du sikkert - helt til moderatorne stengte av Chat 4.0-tråden og erstattet den med Nattråden, som i praksis betydde at man hadde anledning til å chatte her mellom 23:00-09:00, og det var også her man sanket inn mesteparten av aktivitetspoengene. Skulle du komme på topp 10, måtte du ofre nattesøvnen og det var i perioder latterlig intenst og alt for høy konkurranse om de poengene. Mitt beste minne fra GR, uten tvil. Stemningen om natten er noe helt spesielt, og det var da man virkelig fikk muligheten til å bånde og bli kjent med hverandre på et mindre overfladisk nivå.

Men som de sier - all good things must come to an End, og etterhvert ble det rett og slett for mye aktivitet til at moderatorne hadde overskudd til å opprettholde disse bloggene. Det ble etterhvert erstattet med "Ukas Bruker" som basically handlet om å gi de brukerne som var mest aktiv med blogger, anmeldelser og diverse litt ekstra oppmerksomhet.

I 2014 lanserte GR's største aktivitetsbooster JoEy_Odd et tiltak kjent som O2K, hvor formålet var å få aktiviteten til å blomstre igjen. Men som vi alle visste gjorde Joey det han var best på - han annonserte prosjektet, og forsvant like raskt.

Duck Song kom derimot inn med ukentlige helgeutfordringer, det vi etterhvert kalte for "#O2K Weekend Challenge" - et prosjekt jeg fort tok på meg det fulle ansvaret for. I grove trekk kan vel dette sies å være forgjengeren til Stafettbloggen, da det gikk ut på diverse brukere lagde en utfordring i helgene der man ble oppfordret til å gjøre eller skrive om noe spesifikt. En ny bruker fikk dette oppdraget hver uke, og det ble avsluttet etter ti uker.

JoEy_Odd lanserte også "This Was the Week that Was", som skulle fungere som en ukentlig oppsummering av det som hadde skjedd på forumet den siste uken. Dessverre fikk dette fenomenet bare tre utgaver, skrevet av Joey, Glorfindel og meg selv.

Hva som skjedde på GR i 2015 og 2016 i grove trekk husker jeg faktisk ikke, noe som indikerte at det ikke var så mye. Jeg tror alle også i disse årene følte på hvor lav aktiviteten var i forhold til tidligere, og moderatorne fikk mye av skylden pga mangel på tilstedeværelse og aktive tiltak.

Dette gjorde Glorfindel noe med rundt juletider i 2016, da han lanserte sin egen Julekalender. Som du kan tippe fikk det forumet til å gå i fyr og flamme, og jeg vil gjette at aktivitetsnivået i disse ukene var på større høyder enn det vi hadde sett på lang, lang tid. Jeppzki prøvde forgjeves å følge opp med sin Julekviss, med mindre suksess.

Da jeg nevnte for remote at vi burde sørge for at aktiviteten etter julekalenderen holdt seg også på nyåret, var han kjapp med å foreslå/skape og få i gang Stafettbloggen - der du sideswipe trolig var den mest ivrige og aktive deltageren.

Som nevnt har jeg lagt mange år her på GR bak meg, år hvor jeg har sett mange komme og gå. Jeg har hatt mange fine samtaler og blitt kjent med mange folk, i tillegg til mange bitre konflikter. På grunn av min deltagelse i forskjellige aktivitetstiltak, min aktive tilstedeværelse i form av blogger og kommentarer og at jeg møtte mange fra forumet etc ble jeg av noen ansett som "Mr. GR" - en du kunne regne med var her til enhver tid. En av de beste oppgavene jeg pleide å ta på meg var nok å prøve å ta godt imot nye brukere og oppfordre dem til å bruke forumet, slik gnyg en gang gjorde for meg.

Relasjonene mine her har vært mange, og jeg har hatt mange gode støttespillere - eksempelvis Marlboro Red som du også nevner. Men muligens den viktigste årsaken bak mine kontinuerlige bidrag til GR het Tor Erik, og var vår sjefredaktør frem til 2017 da Suzanne tok over.

Jeg så vel alltid for meg at jeg skulle bidra med å holde GR aktivt så lenge Tor Erik var her, og i takt med at GR fikk sin egen Discord-kanal ledet av The Cookiemonster så jeg vel snittet mitt til å skifte fokus. Stikker fortsatt innom nå og da, men kommentarene blir det færre av. Så før jeg runder av er det vel på sin plass å si:

Gratulerer med 5 år på GR!
Gratulerer og tusen takk til begge to. Håper dere fortsatt er relativt fornøyde med hva dere leser og opplever her. Jeg skal i alle fall fortsette å gjøre mitt beste for at dere har noe interessant og underholdende å lese og se.
Gratulerer med 5 år!

Snublet sjøl inn på GR som 17 åring, og nå er jeg snart 31, så det har blitt en del år ja. Hadde en lignende start som din, med lesing av nyheter og litt snoking på forumet, uten den helt store deltakelsen, før jeg ble fast inventar.
Ikke så veldig aktiv lenger, og jeg har prøvd å legge GR bak meg til fordel for andre ting flere ganger, men siden har vært en del av livet mitt så lenge at jeg kommer alltid tilbake.
Gratulerer med 5 år ja. Kan vel skrive det jeg å neste år , men den gang ei. For min del er jeg usikker på hvor lenge jeg blir her, jeg var på nippet og forsvinne to ganger menst jeg har vært her en gang i julen 2016 og en gang i 2018, men jeg er fremdeles her, titter innom hver dag, logger så og si innom også hver dag, om det er noe å kommentere eller svare på det er noe annet.

Om jeg skriver noen flere blogger eller anmeldelser er jeg usikker på, men jeg har noen blogg ideer som det kanskje kan bli noe av . Jeg vurdere blant annet om ikke GR gjør det å skrive noe om planescape torment i år siden det har 20 års jubileum, jeg har startet på bloggen for lenge siden , men ikke helt klart å fullføre den, og en annen gjennomgang av spillet i år er absolutt ikke utenkelig. Jeg var nok mest aktiv selv i 2015 og 16 , noe som enkelig gjennspiller seg når man går på community og sjekker all time på medlemmer, jeg vet det kom ganske sent, kom vel sikkert når jeg startet så skal ikke si det betyr så mye, men vil bare påpeke det. Alt det jeg skriver nå er sikkert litt unødvendig.

Uansett, kult å bli kjent med deg. Gratis med 5 år. Og det for man si tiden går plutselig veldig kjapt for det er ikke lenge til jeg kan si det selv.
Gratulerer med 5 år.
-Kill -Loot -Return.
Grattis med 5 år. Perioden 2013-2014 var nok desidert den mest aktive i "nyere" tid. Deretter har pilen sakte, men sikkert dalt nedover. Mange av brukerne som var aktive har forsvunnet, mens noen også har flyttet over til Discord-kanalen som SirThomas nevnte. Jeg tror nok forumkultur generelt er på vei ut, til fordel for sosiale medier. Synd, for jeg savner et forum med yrende liv selv.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Gratulerer med fem år.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Fem år er en respektabel alder. Here's to five more!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
Takk selv, og gratulerer med 5 år
The gavel corrupts

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!