Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For 2 måneder siden sverget jeg at jeg skulle runde alle AC-spillene og kryssjekke alt med verdenshistorie for å finne ut sannheten om de var historisk korrekte. Etter å ha funnet ut at jeg må være full eller bli betalt for å runde noen av spillene, så gikk det opp for meg at jeg absolutt ikke var den første som hadde prøvd på dette, og der forsvant all motivasjonen, det stoppet meg fra å kaste resten av pengene mine på Ubisoft, og å rushe det å skaffe meg en ny PSU til pcen så den ikke bottlenecker 2080en min.

Så er de autentiske? Nei, de tar feil med alt for det meste, med unntak av årstall, person og stedsnavn. Bortsett fra det så er alt relativt feil.

Det gikk nylig opp for meg etter at jeg rundet AC4 at jeg absolutt hater Assassin's Creed. Hvert sekund av disse spillene spiser sjelen min. Det er ingenting unikt med dem lenger. De er ikke vanskelige, de har ikke noe jeg ikke kan oppleve bedre andre steder.

Det føles ærlig talt som at for hvert spill som kommer i serien så adder/bytter de ut en mekanikk uten dybde. AC4 er elsket for piratmekanikkene som ble gjort bedre i Sid Meier's Pirates, Combat systemet er mindre flashy og enda mindre komplekse enn andre Free-flow kampsystemer som Arkham-spillene har, de nyere spillene la til et mer generisk kampsystem som krever minst en ensifret IQ for å "mestre" så tommel opp fra meg, raske og tunge angrep i tillegg til å kunne dukke unna er virkelig nytt og spennende.

Så for å oppsummere:
For guds skyld ikke ta måten de presenterer noe som helst av verdenshistorien som noe annet enn "Trekkie's Tale" nivå av fanfiction.

Og seriøst spørsmål, ingen fiendtlighet ment her, men hvorfor liker dere Assassin's Creed? Jeg er faktisk nysgjerrig, jeg ser virkelig ingen elementer i denne spillserien som ikke har blitt gjort MYE bedre av andre spill, så jeg hadde satt pris på dine/deres meninger om dette.
  • 0
Shipper deg og SirThomas. Skal lage en fanfic på nivå med trekkie's tale dedikert til dere to. Muligens NSFW.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Shipper deg og SirThomas. Skal lage en fanfic på nivå med trekkie's tale dedikert til dere to. Muligens NSFW.


Jeg vet ikke om jeg er smigret eller forferdet av den ideen, så jeg anbefaler å forte deg før jeg finner ut.
  • 0
Selvfølgelig er ikke spillene 100% historisk korrekte, det er tross alt snakk om oppdiktede personer som dyttes inn i ulike tidsepoker. Jeg synes de gjenskaper mye av historien bra og det er spesielt artig stadig å støte på kjente forhistoriske personligheter.

Jeg synes fortsatt spillene er underholdende å spille, men det er ikke nødvendigvis så lett å sette fingeren på hvorfor. Ja, gameplaymessig er det flere spill som gjør ting bedre, men om det skal være kriteriet for hvorvidt man skal spille et spill eller ikke, er det jaggu mange spill man må begynne å luke vekk.

Jeg tror totalpakken Assassin's Creed med historiske begivenheter, utforskning, stort sett greie rollefigurer og ålreit gameplay, er det som gjør at jeg fortsetter å følge serien. I tillegg holder jeg fremdeles Black Flag og AC2 såpass holdt på min all-time liste at jeg kanskje også trekkes tilbake pga. varemerket. Men å toppe noen GOTY-liste tror jeg neppe spillene kommer til å gjøre igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Håper ikke at dette høres irritert ut, men hva er poenget ditt egentlig? At man ikke skal ta takhoppende snikmordere gjennom tiden alvorlig? Det skipet har seilt for lenge siden, men som Glorfindel sier; det er totalpakken. Å plukke ut enkle elementer i et spill og si at andre har gjort det bedre kan man gjøre til kuene kommer hjem, men jeg tviler på at dette er meningen i spill som Assassin's Creed, hvor fart og flyt oftest står i sentrum.

Black Flag for eksempel, skal ha kudos for å få fartsfylt pirataction til å funke sammen med det allerede etablerte kampsystemet. I det ene øyeblikket kjører du gallionsfiguren din oppi akteruten til en spansk manovar, og plutselig blir det til Assassin's Creed igjen.

Ikke at jeg forsvarer denne forferdelige serien eller noe. Den, som så mange andre serier, er nødt å gå ut i kirkegården av moderne minne og grave sin egen grav med sine egne collectors editions.
  • 0
Siterer Kristian:
Håper ikke at dette høres irritert ut, men hva er poenget ditt egentlig? At man ikke skal ta takhoppende snikmordere gjennom tiden alvorlig? Det skipet har seilt for lenge siden, men som Glorfindel sier; det er totalpakken. Å plukke ut enkle elementer i et spill og si at andre har gjort det bedre kan man gjøre til kuene kommer hjem, men jeg tviler på at dette er meningen i spill som Assassin's Creed, hvor fart og flyt oftest står i sentrum.

Black Flag for eksempel, skal ha kudos for å få fartsfylt pirataction til å funke sammen med det allerede etablerte kampsystemet. I det ene øyeblikket kjører du gallionsfiguren din oppi akteruten til en spansk manovar, og plutselig blir det til Assassin's Creed igjen.

Ikke at jeg forsvarer denne forferdelige serien eller noe. Den, som så mange andre serier, er nødt å gå ut i kirkegården av moderne minne og grave sin egen grav med sine egne collectors editions.


Vel for å sitere meg selv fra 2 måneder tilbake.

"Du spør kanskje hvorfor jeg skal spille hundrevis av timer med en spillserie jeg ikke nødvendigvis liker for å gjøre dette og hvorfor jeg i det hele tatt velger å gjøre det. Det er fordi jeg har sett folk klage over at AC: Odyssey er unøyaktig og en romantisert versjon av antikkens Hellas, så jeg skal sjekke om det er sant og eventuelt hvor unøyaktig det er i forhold til andre Assassins creed-spill."

Ut i fra resepsjonen til AC: Odyssey, så virket det som at de tidligere spillene i serien var historisk korrekte, og jeg syntes å huske at korsfarere i AC1 ga mening.

Min rant om AC seriens kvalitet var totalt urelatert, ja. Men jeg trengte å re stabilisere psyken min etter å ha spilt ALTFOR mye AC.
  • 0
Hæ? Det var da voldsomt til negativitet... jeg spilt, og rundet slle hovedspillene i serien (med unntak av odyssey som jeg driver med nå) og jeg koser meg med stort sett alt sammen.
Selvfølgelig er det ikke reell historie vi ser- men det opplyser de om før spillet starter.
Geografisk og arkitektonisk sett derimot er mye korrekt- og reiser du litt rundt vil du kunne kjenne deg igjen kun utifra spillene Det er ganske fett!

De to siste gir jo også en viss innføring i lokal gudelære- noe som er ganske fascinerende.

Og dersom du ønsket å lære om det gamle Egypt, så var utforskningsdlcen til Origins ganske kul.

Spillene byr ikke på noen overraskelser, men de skuffer heller ikke- du vet hva du får. Det gleder meg at de har tonet ned innslagene fra den moderne verden ganske kraftig, men skulle helst sett de kuttet den helt ut

Lagt til 2019-01-30 16:07:
Hæ? Det var da voldsomt til negativitet... jeg spilt, og rundet slle hovedspillene i serien (med unntak av odyssey som jeg driver med nå) og jeg koser meg med stort sett alt sammen.
Selvfølgelig er det ikke reell historie vi ser- men det opplyser de om før spillet starter.
Geografisk og arkitektonisk sett derimot er mye korrekt- og reiser du litt rundt vil du kunne kjenne deg igjen kun utifra spillene Det er ganske fett!

De to siste gir jo også en viss innføring i lokal gudelære- noe som er ganske fascinerende.

Og dersom du ønsket å lære om det gamle Egypt, så var utforskningsdlcen til Origins ganske kul.

Spillene byr ikke på noen overraskelser, men de skuffer heller ikke- du vet hva du får. Det gleder meg at de har tonet ned innslagene fra den moderne verden ganske kraftig, men skulle helst sett de kuttet den helt ut
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!