Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Spillåret 2018 er over. Et år som vil huskes for sine mange spilltriumfer og kaotiske fiaskoer. Er år med en god klype storspill vi har ventet lenge på og også mindre spill som har overasket positivt. Jeg har pløyd meg gjennom mange titler og brukt alt for mye gryn på gaming i 2018 også, så nå er det på tide å gjøre seg opp en mening. Dette er mine favorittspill fra 2018. Ikke bare utgitt i 2018, men som jeg først har fått spillt i 2018.
Der er en liste med ti spill hvor nummer 1 selvsagt står igjen som vinneren for min del.


Nr. 10: Sea Of Thieves

Greit, jeg skal innrømme at jeg mistet gnisten på sjørøverlivet etter hvert, men jeg vil aldri glemme de morsomme og spennende reisene til sjøss. Et vakkert spill som har fått litt ekstra innhold med tiden, men som desverre enda må gjøre litt mer for å hekte meg igjen. Likevel fortjener det en plass på listen, selv om det ble sisteplass.


Nr. 9: Fallout 4

Jeg gikk ikke til innkjøp av Fallout 4 før i år, men jammen fikk jeg pløyd unna mange timer i denne postapokalyptiske perlen som fenget meg mye med sine historier, steder, karakterer og ikke minst en kul byggesimulator. DLC-ene gjorde heller ikke noe skam på spillet. Et supert RPG fra Bethesda. Noe helt annet enn det vi faktisk fikk servert fra dem i 2018. Ja, jeg snakker om Fallout 76. Hmmm...


Nr. 8: Overcooked 2

En oppfølger som fortsetter å tvinge oss til å holde tunga i kjeften for å ha kontroll på alle matbestillingene som flyr inn. Et spill som vil teste samarbeidet med dine medspillere om du spiller med noen. På de fleste måter en mye bedre opplevelse enn forgjengeren, og det må jo være en bra omtale å få.

Nr. 7: 7 Days To Die

Et spill som sikkert trenger litt finpuss, men som holder koken likevel. Jeg har iallfall vært mye hektet på denne Zombie-grøsseren, og med sofaspilling med min samboer over delt skjerm har timene forran skjermen blitt mange.


Nr. 6: Spyro - Reignited Trilogy

En fargerik platformsamling med oppussede versjoner av tre gamle Spyro-spill. Morsomme karakterer, vakre omgivelser og den gode platformer-feelingen tvinger meg til å ikke glemme å nevne Spyro og resten av dragegjengen hans.


Nr. 5: Gears Of War 4

Med nytt team både i utviklerbåsen og på skjermen var jeg nokså unådig da jeg skulle ta del i GOW4. Som sønn av Marcus Fenix ble jeg med på en utrolig actionfyllt historie som aldri ble repeterende eller kjedelig. Det er fortsatt liv i denne serien, og selv om savnet etter å spille som Marcus var til stede, så ble dette et verdig tilskudd til serien.


Nr. 4: Inside

Vel, et spill fra 2016, men samma det. Det fikk min fulle oppmerksomhet fra start til slutt i år og jeg vil aldri glemme denne syke og mystiske verdenen og alt det underlige som skjedde på reisen.


Nr. 3: A Way Out

Etter min mening årets mest gjennomførte samarbeidsspill. Med en gripende historie, livnære karakterer og miljøer, samt oppdrag som er både morsomme og varierte, må dette spillet nå høyt oppe på skalaen for min del.


Nr. 2: Call Of Duty: Black Ops 4

Her setter jeg CoD: BO4 ene og alene fordi Battle Royale-modusen Blackout har hatt et så stor avhengighetsdrag på meg. Det er vanskelig å slutte å spille den, og timene flyr lett forbi. Et stort pluss er det også at den tilbyr split-screen hvilket jeg synes er toppers.


Nr. 1: Red Dead Redemption 2

Ingen høyere. Ingen ringere. Et tvers gjennom fantastisk spill som fikk meg hektet i høst, og som jeg fortsatt føler meg langt fra ferdig med. Et spill som lar oss titte inn i den neste generasjonens spill. Ja, for slik skal det gjøres. RDR2 er og blir et mesterverk av dimensjoner, med en utrolig levende verden, engasjerende historie og hundrevis av ting å ta seg til. Det er sjelden jeg har brukt to strake timer på jakt i en skog etter en grizzly eller en panter. Sjelden jeg har stått pal og fisket i en elv i et spill i en hel time uten å føle kjedsomheten på kroppen. Jeg har blitt betatt av verdenen, fått medfølese i figurene og blitt bergtatt gang på gang. Når dette en gang vil være historie og jeg føler meg ferdig med spillet, vil jeg ha passert hundretalls med timer og ha en bråte av minner.
Det vil få prisene for årets historie, årets musikk og årets grafikkmessige ener i min bok.
Spillet som for meg vil bli husket som kongen av 2018 er så absolutt dette, og Arthur Morgan; du er en legende!

------

Så takk for et supert år forran skjermen. Ikke fra bare disse ti spillene men også fra resten av spillkartoteket jeg har hatt æren av å fått spillt i 2018.
Måtte 2019 bli like bra!
  • 0
Inside er veldig bra. Prøv deg på Return of the Obra Dinn også. Fantastisk bra indiespill.
  • 0
Obra Dinn frister men har ikke noen pc som er brukbar for gaming. Får håpe på en xbox release. Men Inside er meget bra ja, et spill jeg har vanskelig for å glemme og raskt kan bli fristet til å gå gjennom igjen.

Lagt til 2019-01-01 22:01:
Siterer Kristian:
Inside er veldig bra. Prøv deg på Return of the Obra Dinn også. Fantastisk bra indiespill.


Obra Dinn frister men har ikke noen pc som er brukbar for gaming. Får håpe på en xbox release. Men Inside er meget bra ja, et spill jeg har vanskelig for å glemme og raskt kan bli fristet til å gå gjennom igjen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!