Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

J


Det er en stund siden sist jeg blogget. Har vært bortreist på prærien. Skutt hatten av dusørjegere og vært på intens bjørnejakt. På tide å si noe om noen av denne høstens, i mine øyne, største spill...

urderte lenge før jeg gikk til innkjøp av Red Dead Redemption 2, Rockstars siste utskudd og etter min mening deres beste spill ever. Kjøpte ved midnatt ved release og lot det nedlaste iløpet av natten. Våknet opp alt for tidlig kun for å starte cowboylivet. Og for et spill! For et spill!
Jeg tror min anmeldelse taler for seg selv og jeg må si jeg enda ikke har opplevd at jeg angrer på noen ord i den. Spillet er rett og slett formidabelt og går de fleste open world-spill en høy gang.

Ja, jeg er blitt hektet og timene suser fra meg når jeg først får tid til å spille. For tiden jobber jeg mye, stort sett 12-timers dager, og det er et helvete når du heller skulle vært hjemme, benket forran TV-en og ridd på engene.
Det er tydelig at årets spillsnakkis er på manges lepper, og selv er jeg medlem av en FB-gruppe hvor det oppdateres jevnlig. Folk er rett og slett oppslukt av RDR2. Spørs hvor lenge dette varer, men jeg tror det vil gå en stund før vi føler oss mettet.

Har også gått til innkjøp av COD: Black Ops 4, og det blir nok det siste "nye" spillet for meg i år. Som tilhenger av split-screen har jeg selvsagt sett for meg å game med blandt annet min samboer fra sofaen. Desverre skulle vi nok hatt en større TV, for teksten og kartet blir knøttsmått via delt skjerm, men man kan venne seg til dette også. Er uansett ikke å anbefale for de med liten TV om split-screen er hovedgrunnen for å gå til innkjøp av spillet.

Jeg har ventet på Fallout 76 siden Bethesda slapp nyheten. Av økonomiske grunner kan jeg ikke kjøpe alle nye spill, og jeg er glad jeg ikke forhåndsbestilte dette. Jeg har sett mange beta-gameplay videoer og lest meg opp på hva spillet kan tilby, og jeg tror dette kan bli en flopp. Det er selvsagt for tidlig å si, men jeg frykter de går på en smell denne gangen.
For det første er kartet mange ganger større enn i Fallout 4, hvilket er storflott om man hadde hatt en verden med interressante innslag, men da det kanskje blir 40 spillere på et så stort kart, er det muligens lite sjans for å møte så mange andre. Dessuten er det et problem at det ikke er noen NPC-er i spillet bortsett fra gørra kjedelige roboter. Og oppdragene får man fra disse samt datamaskiner. Dessuten går oppdragene mye ut på å finne andre mennesker som vi VET er døde da det ikke er noen NPC-er i spillet. Dessuten er det så strenge PvP-krav at man ikke kan være jævel i spillet heller. Det blir en simulator for å vandre rundt å samle drit og lort som man egentlig ikke har noe bruk for. Men det er uansett for tidlig å si og bør tas med en klype salt da jeg selv ikke har spillt Betaen heller.
Flere som tenker noe rundt dette?
Eller noen som kan overtale meg til å få lyst til å gå til innkjøp av Fallout 76, som allerede har utforsket Beta?

Uansett...ha en fin dag videre :)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!