Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

DISCLAIMER: Jeg er ikke profesjonell, ta alt jeg sier med en klype/bøtte med salt, de eneste egenskapene jeg kan skryte på meg er at jeg har en marginalt over gjennomsnittslig høy IQ og at jeg er bedre til å ikke skyte meg selv enn Kurt Cobain.

Jeg trodde aldri i mitt liv at jeg noensinne kom til å forsvare mikrotransaksjoner i spillindustrien, men shit. Her er jeg..

Pegi avduket nylig sin mikrotransaksjonsmerkning og flere mener dette er en bra ting, noen vil til og med gå så langt til å si at det burde være ulovlig. Jeg er rimelig skuffet ovenfor måten pegi ikke gjør forskjell på normale mikrotransaksjoner og lootbokser, men greit nok, det er en annen rant.

Jeg synes ikke normale mikrotransaksjoner burde være ulovlige, så lenge du vet nøyaktig hva det er du betaler for. Lootbokser er selvsagt en annen sak. Så før du lemlester meg med en rusten gaffel så har jeg lyst til å forklare hvorfor.

Er mikrotransaksjoner virkelig djevelen selv? Eller er det bare de som bruker dem som er monstre? Jeg lener mot sistnevnte. Personlig boikotter jeg EA frem til de stopper å være kreft for industrien med alt bullshittet shit, så ta det med ro, jeg er ikke en shill, men noen av mine favorittspill som F.eks Warframe og Dirty Bomb er Free-to-play spill som gjør mikrotransaksjoner riktig (se en av mine tidligere bloggposter "Warfame: Det beste (Free-to-play) spillet på markedet?", for å finne ut hvorfor). Disse spillene eksisterer på grunn av rettferdige mikrotransaksjoner som ikke er designet for å sluke sjela di. Hvordan skal man ellers kunne holder servere oppe og komme med utallige gratis oppdateringer til et gratis spill?

Hvis 99% av alle spill med mikrotransaksjoner er bullshit, så er det greit i mine øyne. Fordi slike spill er for det meste bare sjelløst dritt til å begynne med, så jeg kan lett unngå/boikotte dårlige spill med dårlige businessmodeller *host* AAA-spill *host*, og jeg anbefaler dere å gjøre det samme. Vi lever i et fritt marked, så hvis vi bare ikke støtter shitty ting finansielt, så kommer folk til å stoppe å selge oss shitty ting, er ikke det å prøve å gjøre noe ulovlig en altfor ekstrem løsning på et problem som er lett å fikse? Så lenge vi oppfordrer gamerne vi kjenner til å ikke akseptere dårlig bruk av slike ting, så kan vi stoppe det. Vi kan få de sjelløse spillselskapene som ser på oss som husdyr og kaller oss forskjellige sjøskapninger til å lide. Det å klage etter å ha betalt penger for noe hjelper ikke! Vi må bare stoppe å kjøpe slike spill.
  • 0
Liker at warframe trekkes frem, siden deres model er fantastisk. Er så godt som eneste f2p jeg kjenner til som man kan få tak i mye av mikrotransaksjons valutaen uten og bruke en krone. Da i form av litt farming og in-game trade.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!