Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg fikk Xbox i julegave som tenåring av den enkle grunn at jeg var sykt Conker's Bad Fur Day-fan, og Live&Reloaded, remaken, var ute på Xbox. Det var kun derfor jeg ønsket meg Xbox, siden jeg var (og er) Nintendo-fanboy inn til hjerterota av ren nostalgi. Ante ikke om andre spill for min nye konsoll.

Venner av familien ga meg Halo Combat Evolved da deres sønn var for ung til å spille det. Det fulgte med i hans Xbox, og siden jeg også hadde fått Xbox, fikk jeg disse. Det var nyttårsaften og jeg fikk ikke tid til å spille det før rakettene var ferdig avfyrt. Det virket som et ok spill, men jeg mistet litt gløden for å prøve å runde det. Kom meg til andre level da jeg landet på min første Halo-ring.

Det var ikke før jeg forsto at man kunne game Halo CE via split-screen og jeg fikk med brodern at jeg virkelig forsto at dette var et FENOMENALT spill. Det første spillet jeg hadde hvor man kunne fullføre historien via split-screen, og det løftet hele opplevelsen mange hakk. Ikke lett å si hvorfor, men det er noe med det sosiale å sitte i samme rom fremfor over nett, hvilket ikke var mulig for CE heller for den saks skyld.

Neste jul fikk jeg Halo 2 med ekstra kartpakke i en kul boks av brodern, og vi kunne atter en gang begi oss ut i romuniverset sammen i en mer variert historie som ga serien mer dybde. Skjønt jeg aldri helt brydde meg for mye om hva historien i detalj gikk ut på, var mitt hovedmål å bare knerte alle fiendene som måtte stå i min vei.

Jeg forhåndsbesilte Halo 3 til Xbox 360 og gledet meg som bare det til å bli ferdig med den rævva skoledagen og komme hjem å game en ny Halo-historie. Halo 3 ble stående som det kuleste spillet i serien for meg fra den stund. Både med en actionfyllt historiedel jeg og min bror pløyet oss gjennom MANGE ganger via split-screen, og med en flerspillerdel hvor man hadde mange råe kart man til og med kunne konstruere selv.

Halo 3 ODST introduserte oss for Firefight hvilket ble mer spillt enn selve historien da savnet etter Master Chief ble litt stort.

Halo Reach ble derimot mye brukt, selv om sjefen sjøl, Master Chief, fortsatt var å savne. Han var trolig død etter Halo 3. Men spillet hadde likevel en dreven historie samt en rå Firefight og større konstruksjonsmuligheter enn før.

Bungie ga oss sitt siste spill med Reach og jeg var skeptisk til at nye utviklere, 343 Studios, skulle tukle med hjertebarnet gjennom mange år. Master Chief var ikke død, men jeg brukte noen år på å få fullført historien, denne gangen var jeg 25 år og gamet split-screen med dama mi. Godt spill, men kunne ikke nå Halo CE, 2 og 3, og ei heller Reach.

En ny trilogi ville bety Halo 4, 5 og 6 så jeg måtte sikre oss Halo 5 Guardians etter å ha rundet Halo 4. Jeg var et knappetrykk fra å kjøpe det via nettbutikken på Xbox One da jeg fikk vite at det....det...d....d....ddd....det....
DET VAR F#@¥ IKKE SPLIT-Screen.
Hva?????????????
WTF????????????????????
Jeg fikk plutselig en merlelig allergisk reaksjon, brekte meg, ble minnet på hva jeg åt til frokost og landet på gulvet av smerte, med kramper og ukontrollerbare skjelvinger i leddene. Det kunne ikke være sant!!! Ikke f#@€!!! NEEEI!!!! Det måtte være en feil. Hvordan kunne disse sadistene svikte spillets fanskare som Bungie en gang bygde opp og satte lit i 343 at de skulle bringe videre????????
En hel gamingverden raste. Fan av serien var forbannet og sjokkert. Det ble enorm protest.
Jeg forstår at ikke alle som leser dette holder med meg i at split-screen er viktig, men det har betydd mye for mange å kunne sitte i samme rom å game fremfor over nett. Online er kult det, altså, men man vil ikke få den samme opplevelsen som det å ha en fysisk medspiller i andre enden av sofaen. Nei, jeg har dermed ikke prøvd Halo 5.

Utvilerne har derimot forstått sin flopp og lovde etter all protesten at fremtidige Halo-spill ville komme med split-screen. De kunne løst inn en patch til Halo 5 også som hadde gitt oss delt skjerm, synes jeg, om det er mulig. Dette er å tråkke en av de mest kjente spillserier frekt på tærne.
Vil jeg kjøpe Halo 6? Ja, men på en betingselse; at 343 Studios holder ord, og de må de nok for å redde sitt eget skinn.

Flere som er die-hard split-screen-tilhengere?
Noen tanker rundt Halo 5?
Noen som har noen topp-spill de har gamet med noen via delt skjerm?
Noen som har meninger for og imot split-screen?
Fyr løs!

Uansett, takk for nå og ha en fin kveld :)
  • 0
Jeg kan huske at jeg og bestevennen min pleide å være våkne hele natten hver helg for å spille Nazi-zombies split-screen. Personlig synes jeg at det er viktig, men dessverre ser det ut til å være på vei ut.

PS: Alle Halo-spillene til 343 har vært ganske shitty, så du gikk ikke glipp av stort.
Call of Duty Black Ops zombies var tingen as. Digg å spille på delt-skjerm med brodern i samme stue. Er så lei av spill som i dag utelar delt-skjerm i fordel for nettverkspilling. Hvorfor ikke ha med begge deler?
Har ikke spilt så mye Halo at det gjør noe, men likte det første spillet

Når det er sagt så er jeg helt enig med deg på spørsmålet om split screen. Det gjelder både jobb og gaming egentlig. Når jeg først begynte bruke split screen var det ingen vei tilbake. Sykt mye bedre oversikt over alt som skjer..

Det eneste problemet jeg har støtt på er at rammene på noen skjermer er for vide. Da blir det litt som at romerske stolper stopper opp midt midt på skjermen og det føles som en distraksjon..
Siterer fortnite_queen:
Når det er sagt så er jeg helt enig med deg på spørsmålet om split screen. Det gjelder både jobb og gaming egentlig. Når jeg først begynte bruke split screen var det ingen vei tilbake. Sykt mye bedre oversikt over alt som skjer.


?
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Spilte quake 2 på PS1, back inn the days..
Split-screen funket bedre på de gamle kasse-tv'ene siden det ble "widescreen" når skjermen ble delt.
Nå blir bildet veldig rart. Dermed blir det mer som et irritasjonsmoment for meg..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Jogro:
Jeg kan huske at jeg og bestevennen min pleide å være våkne hele natten hver helg for å spille Nazi-zombies split-screen. Personlig synes jeg at det er viktig, men dessverre ser det ut til å være på vei ut.

PS: Alle Halo-spillene til 343 har vært ganske shitty, så du gikk ikke glipp av stort.



Fikk som sagt prøvd det første spillet de lagde (Halo 4) og må si meg enig. De forandret mye og det er også muligens der mye av missnøyen ligger, for vi gamere er nok litt slik at vi gjerne vil ha mer av det samme som vi liker, og avskyr store forandringer. Jeg vet iallfall jeg har en tendens til å være slik hehe.

Lagt til 2018-08-31 21:58:
Siterer Ayub Dizaei:
Call of Duty Black Ops zombies var tingen as. Digg å spille på delt-skjerm med brodern i samme stue. Er så lei av spill som i dag utelar delt-skjerm i fordel for nettverkspilling. Hvorfor ikke ha med begge deler?


Ja, det er synd at denne funskjonen er i ferd med å forsvinne. Vokste opp med N64 på 90-tallet og der var jo ikke nettspilling en realitet, men søkki hvor morsomt man hadde det når man fikk venner på besøk og kjempet i Mario kart 64. Tror forøvrig det å besøke hverandre også er i ferd med å dø henn...

Lagt til 2018-08-31 22:01:
Siterer fortnite_queen:
Har ikke spilt så mye Halo at det gjør noe, men likte det første spillet

Når det er sagt så er jeg helt enig med deg på spørsmålet om split screen. Det gjelder både jobb og gaming egentlig. Når jeg først begynte bruke split screen var det ingen vei tilbake. Sykt mye bedre oversikt over alt som skjer..

Det eneste problemet jeg har støtt på er at rammene på noen skjermer er for vide. Da blir det litt som at romerske stolper stopper opp midt midt på skjermen og det føles som en distraksjon..


Noen spill har elendig skjermdeling ja. Jeg foretrekker en stor TV. Enkelte spill er også fæle til å putte inn knøttliten tekst man må ha mikroskop for å se.

Hva mente du med at dette både gjelder gaming og jobb for deg? Forsto ikke helt hva du mente

Lagt til 2018-08-31 22:03:
Siterer bent_a:
Spilte quake 2 på PS1, back inn the days..
Split-screen funket bedre på de gamle kasse-tv'ene siden det ble "widescreen" når skjermen ble delt.
Nå blir bildet veldig rart. Dermed blir det mer som et irritasjonsmoment for meg..


Kassetv-ene var konge. Tok veldig mye plass og støvet som f men de var noe for seg selv. Uff nå føler man seg som en odlies XD
  • 0
I en verden der alt skal være coop og multiplayer kan jeg ikke fatte hvorfor ikke flere spill kan komme med splitscreen.
Før var det mye som kom med splitscreen, men problemet da var at tvene var så små, og grafikken så dårlig at det ble vanskelig å se... Nå som tvene er små kinolerreter, og grafikken penere enn virkeligheten så er det plutselig kun singleplayer eller online som gjelder.

Litt trist egentlig
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
I en verden der alt skal være coop og multiplayer kan jeg ikke fatte hvorfor ikke flere spill kan komme med splitscreen.
Før var det mye som kom med splitscreen, men problemet da var at tvene var så små, og grafikken så dårlig at det ble vanskelig å se... Nå som tvene er små kinolerreter, og grafikken penere enn virkeligheten så er det plutselig kun singleplayer eller online som gjelder.

Litt trist egentlig


Mener å huske at det så veldig rart ut på widescreen-skjermer. Husker noen beskrev det som "an aspect ratio more associated with fortune cookie-paper."
  • 0
Nei vi trenger ikke split screen.

Bare tuller, det skulle ha kommet flere spill med SS når flere folk spiller multiplayer nå for tiden. Jeg har fått bedre nett siden 2013 så det egentlige logiske var at flere folk i dag spiller online nå at vi ikke trenger noe lokalt SS.
Sist jeg spilte lokat multplayer var når jeg inviterte fire venner og en min fetter for en kveld for 3 uker siden og det var gøyt.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!