Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vi var alle enige i at lootbox-skandalen til Battlefront 2 var ille. Vi kan også være enige om at AAA-spill har vært på vei nedover de siste årene. Så hva er problemet? Vel, selskap som EA, Activision, Bethesda, Ubisoft og til og med Valve er alle store selskaper og disse selskapene balanserer på en line. De vil tjene så MYE som mulig, men hvis de pusher profittene sine for hardt så kommer vi til å klage og stoppe å kjøpe spillene deres.

Så hva gjør de? De presser litt lengre for hvert spill de lager, for hver økonomiske avslutning de tar. La oss stoppe å ignorere dagen problemer med mikrotransaksjoner i singleplayer spill, lootbokser i early-access spill, obligatoriske dlcer (jeg ser på dere Diablo og Borderlands), "Games-as-service", og Fifa (seriøst, det er det perfekte eksemplet på alt galt med dagens AAA spillindustri).

Jeg er lei av å se et lovende nytt spill som ender opp med å være søppel ettersom det enten ble pay2win, stappet fullt av småting som skal melke forbrukere for penger og slagord som er fornærmende mot alle gameres intelligens.

Jeg spilte nylig KOTOR for første gang og elsket hvert sekund av det, det burde være den gyldne standarden på et AAA spill, ikke Battlefront 2, Assassins creed: unity, *Insert ultralineær, historiedrevet ps4 eksklusiv som kunne vært en forglemmelig hollywood film here*.

Hva skjedde med klassikerne? Hvorfor kan vi få objektive oppgraderinger i multiplayer PVP spill som enten er låst bak mikrotransaksjoner eller en usunn mengde med spilletid.

Jeg savner gode AAA spill som var innovative, ikke styrt av grådighet og annet bullshit. Jeg skal ikke kjøpe et nytt AAA spill før noe av dette endrer seg. og vær så snill du som leser dette, stem med lommeboken din, ikke la spillindustrien bli like grådig, kynisk og kjedelig som Hollywood. Ikke kjøp Call of Duty 443 når det kommer ut. Vi må prøve å ta spillindustrien tilbake, sette foten ned og si at nok er nok.

#FuckAAA
  • 0
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her, Jogro, og er selvfølgelig helt enig! Spillindustrien kan til tider fremstå som utrolig grådig forbrukerfiendtlig. Selv ble jeg så opptatt av dette at det startet å påvirke meg negativt. Jeg mistet gleden jeg en gang fikk fra spill, og alt fokuset ble lagt på det negative.

I dag har jeg valgt å ta en annen tone. Jeg aksepterer ikke mikro-gambling, men flytter heller fokuset mitt over til utviklere og spill som ikke fører en slik praksis. Som du selv sier, så stemmer vi med lommeboken, og hvis man stopper å kjøpe spill som feks. Battlefront 2, så MÅ EA endre holdningene sine. Samtidig vil det ikke være en løsning å ikke kjøpe "noen" AAA spill. Det å kjøpe spill som feks. God of War sender et signal til spillindustrien om at vi er interesserte i å se flere dype singleplayer spill med mye innhold, og uten mikrotransaksjoner og annet tull. Dette har ihvertfall blitt min nye filosofi. Støtt de spillene og utviklerne som lager spill du vil se, i tillegg til å si ifra om at mikrotransaksjoner ikke er greit. Vi må klare begge deler, hvis ikke så vil negativiteten sluke oss.

Jeg tror det burde la seg gjøre å finne gode AAA spill innenfor mange ulike sjangere, men man må kanskje lete litt. Skuffet Destiny 1 og 2? Hva med å gi Warframe en sjanse istedenfor! Lei av CoD? Rainbow Six: Siege er et kjempebra multiplayer FPS som bare venter på at du skal dytte 200 timer inn i det. Osv! Bli aktiv på forumet. Hvis du savner spill fra en bestemt sjanger så er det helt klart folk her som kan gi deg tips. Hva tror du?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her, Jogro, og er selvfølgelig helt enig! Spillindustrien kan til tider fremstå som utrolig grådig forbrukerfiendtlig. Selv ble jeg så opptatt av dette at det startet å påvirke meg negativt. Jeg mistet gleden jeg en gang fikk fra spill, og alt fokuset ble lagt på det negative.

I dag har jeg valgt å ta en annen tone. Jeg aksepterer ikke mikro-gambling, men flytter heller fokuset mitt over til utviklere og spill som ikke fører en slik praksis. Som du selv sier, så stemmer vi med lommeboken, og hvis man stopper å kjøpe spill som feks. Battlefront 2, så MÅ EA endre holdningene sine. Samtidig vil det ikke være en løsning å ikke kjøpe "noen" AAA spill. Det å kjøpe spill som feks. God of War sender et signal til spillindustrien om at vi er interesserte i å se flere dype singleplayer spill med mye innhold, og uten mikrotransaksjoner og annet tull. Dette har ihvertfall blitt min nye filosofi. Støtt de spillene og utviklerne som lager spill du vil se, i tillegg til å si ifra om at mikrotransaksjoner ikke er greit. Vi må klare begge deler, hvis ikke så vil negativiteten sluke oss.

Jeg tror det burde la seg gjøre å finne gode AAA spill innenfor mange ulike sjangere, men man må kanskje lete litt. Skuffet Destiny 1 og 2? Hva med å gi Warframe en sjanse istedenfor! Lei av CoD? Rainbow Six: Siege er et kjempebra multiplayer FPS som bare venter på at du skal dytte 200 timer inn i det. Osv! Bli aktiv på forumet. Hvis du savner spill fra en bestemt sjanger så er det helt klart folk her som kan gi deg tips. Hva tror du?


Ja, selvsagt. Det eksisterer fortsatt bra AAA spill, med tanke på at dette innlegget ble skrevet ut av frustrasjon og med lite omtanke, så kan jeg dessverre ha gitt litt feil inntrykk der. Så ikke alle AAA spill er ille. Beklager misforståelsen.
  • 0
Siterer Jogro:
Ja, selvsagt. Det eksisterer fortsatt bra AAA spill, med tanke på at dette innlegget ble skrevet ut av frustrasjon og med lite omtanke, så kan jeg dessverre ha gitt litt feil inntrykk der. Så ikke alle AAA spill er ille. Beklager misforståelsen.


Neida, her trenger du ikke beklage! Tror ikke det er noen misforståelse altså. Jeg har som sagt følt på den samme frustrasjonen, så jeg ville bare skrive et lite innlegg om mine tanker rundt dette. Når store utviklere som EA og Activision (Og WB med Shadow of War) introduserer mikrogambling og mikrotransaksjoner i spillene sine så kan det virke som at "alle" gjør det. Men sånn er det heldigvis ikke! De bedriftene har ikke mer makt enn det vi velger å gi dem.

Ser du etter noen nye spill fra en sjanger du er glad i så må du bare si ifra, så kommer jeg gjerne med forslag.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!