Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Idag skal jeg skrive om noe veldig interessant til oss gamere. La oss starte. Har du noen gang tenkt på ''Hvorfor betalte jeg 600 kroner for dette pisset'' Vel det tenker jeg alle er kjent med, for noen ganger eller alltid (For min del) Tenker jeg sånn. Problemet ligger i at nemlig mange spill idag er veldig skuffende og likedannende som jeg nevnte i andre bloggen. Leste en nylig artikkel der dem snakket om akkurat dette og dem er sjokkert over hvor mange som egentlig forhåndsbestiller spill, mye av grunnen til dette er hypertrain og ''fristende day one tillegg til spillet''. Ja la oss se på traileren av Red Dead 2, folk er helt ville og kommenterer ''Må ha det nå'' eller som ''Hvorfor kan ikke bare Rockstar bli ferdige''. Synes dette er latterlig ettersom folk forhåndsbestiller uten at dem vet noe som helst ting. Noen ganger så må man ta risker om man er hype på et spill, for det fleste gangene så kan det svi for oss og vi kan gjøre feilbeslutninger. For min del er det svært få spill som er verdt 600 kroner, og da snakker jeg om Zelda Ocarina of Time, Twilight Princess, Uncharted 4 og The Last of Us. Jeg mener etter min mening at disse er verdt det, mens ellers er ikke spill virkelig verdt til den prisklassen. Om man er glad i en spillserie som man har spilt enormt mye av så er det vanskelig å unngå en forhåndsbestilling til etterfølgeren og dette har også veldig mange problemer med å ikke unngå, og den skjønner jeg. Spill idag blir veldig ofte på tilbud, så jeg så for ikke llenge siden, Wolfenstein The New Colossus var på tilbud til 260 etter bare 3 uker! Så folkens, er det verdt å vente litt ekstra får å spare? Yes it is


Hva mener du om dette?
Gaming is in my DNA
  • 0
Flott blogg Mats, her tar du opp et viktig tema! Jeg er helt enig i at man burde være veldig forsiktig med å forhåndsbestille spill, det er det rett og slett for dyrt til. Saken endres derimot litt om en anmelder du stoler på slipper sin anmeldelse en uke eller to før spillet kommer ut. Kanskje det også har vært en demo tilgjengelig? Men da gjør man i det minste et mer informert valg.

Om spill er verdt 600kr blir en litt annen sak. Jeg syns ikke det er for mye å forlange 600kr for er nytt AAA spill om kvaliteten er høy, men man kan selvfølgelig spare mye på å vente.

Tips til neste blogg: Bruk avsnitt! Det blir enklere for leseren å forholde seg til.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Flott blogg Mats
Takk!
Siterer Crazy Kraken:
Saken endres derimot litt om en anmelder du stoler på slipper sin anmeldelse en uke eller to før spillet kommer ut. Kanskje det også har vært en demo tilgjengelig? Men da gjør man i det minste et mer informert valg.
Dette er faktisk sant, hvordan kunne jeg ha glemt dette haha xD
Siterer Crazy Kraken:
Tips til neste blogg: Bruk avsnitt! Det blir enklere for leseren å forholde seg til.
Det skal brukes neste gang, og igjen, takk!
Gaming is in my DNA
  • 0
Jeg forhåndsbestiller spill veldig sjelden, for tiden. Hovedårsaken er at jeg bare spiller en times tid daglig, mot 3-4 timer i "gamle dager".Dermed har jeg nok med å fullføre de spilla jeg har.

Men jeg husker at Elkjøp kjørte en del kampanjer, der du kunne forhåndsbestille de mest populære spilla for 399. Brukte å benytte meg av de tilbuda.
-Kill -Loot -Return.
Det er litt irriterende, spesielt når det reklameres for som om det er innlysende at spillet er bra når ingen har prøvd det enda. Så Platekompaniet gjorde dette med Red Dead Redemption 2.

Syns Kickstarterprosjektene er mest irriterende, om noe, hvor folk drukner et spill i penger før det i det hele tatt har blitt skrevet ned på papir. Tim Schäfers Broken Age var et slikt tilfelle, og var grovt overfinansiert før han i det hele tatt hadde fullført setningen sin. Så er det Mighty Number 9 og Yooka Layle, som også skuffet folk. De, på samme måte som Broken Age, ble finansiert på bakgrunn av nostalgi, som nå må være et grunnstoff vi snart burde kunne få inn på periodetabellen.
  • 0
Det jeg hvertfall forhåndsbestiller er fysisk utgave av nisje "weeb games", spesielt på Vita pga. sjanse for lite opplag. Skal aller helst ha fysisk versjon om det finnes!
Take off every zig, for great justice
  • 0
Ikke forhåndsbestill. Jeg slutta med det etter No Man's Sky. Ikke angret en dag. Det har jeg spart mye penger på.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!