Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I mitt forrige blogginnlegg tok jeg for meg The Golf Club 2, og hvordan man kan forlenge levetiden. Nå er det dags for å finne et eksempel i andre enden av skalaen.

EA Sports har for øyeblikket monopol på ishockeyspill etter at 2K la bort sin hockeysatsning (til konsoll) etter utgivelsen av NHL 2K10 i 2009. Mange savner 2K-serien fortsatt, og spesielt ettersom det virker som EA hviler veldig på laurbærene ved å være eneste tilbyder. Fra år til år blir det mindre nytt i utgivelsene (om man ser bort fra NHL 16 som var det første virkelig spillet til PS4/XB1). Årets versjon, NHL 18 er ikke noe unntak selv om de prøvde seg med noe friskt som NHL Threes. Som ventet ble dette ikke noe særlig mer enn midlertidig moro.

NHL 18 fungerte egentlig greit nok "out of the box", og jeg så frem til å tilbringe mine vante tusenvis av timer med spillet. Ishockey er for meg en lidenskap, og det er ingen spillserier som kan overgå antall timer jeg bruker med disse. Spiller jeg ikke virtuell hockey selv, er jeg ofte å finne i den lokale ishallen for å se kamper eller ser hockey på TV. Enkelte vil vel påstå at jeg lever og ånder for hockeysporten, og jeg har problemer med å argumentere mot de.

Derfor er det så fryktelig synd at årets utgave blir bare dårligere og dårligere for hver oppdatering som kommer. Verdens raskeste lagidrett er plutselig på høyde med FIFA da det kommer til intensitet. For all del, jeg har ikke noe i mot FIFA jeg, men hockey skal foregå langt kjappere enn enhver gressidrett.

I tillegg til tempo er taklinger og fysisk styrke en stor del av hockeysporten. Her har også EA klart å gjøre en stor blunder. Etter den seneste oppdateringen skal det langt mer til for å treffe på en god kroppstakling. Dette fremprovoserer bruk av "poke check", eller bruk av kølla (...), på godt norsk. Så, hvordan løser de dette for oss som spiller? Joda, de gjør poke checken mindre effektiv enn før, slik at det nå er enda enklere å kjøre soloshow på isen. Det er selvsagt morsomt å drille av hele motstanderlaget før man setter pucken opp i redet, men det skal skje en sjelden gang, og ikke hele tiden som det nå gjør i NHL 18.

Som nevnt har jeg spilt mange timer med NHL, men nå er det like før det sier stopp. Den siste uken kan jeg telle på ÉN hånd hvor mange timer som har gått med til dette spillet. Før kunne det være vanskelig å få plass på en hånd hvor mange timer jeg hadde per dag.

Jeg håper, av hele mitt hjerte, at det etter hvert vil komme en utfordrer til EA Sports på hockeyspill-markedet. Kanskje det får de til å åpne øya.
Every day is a good day to hockey
  • 0
Nå har jeg spilt EA serien siden 92 er det vel. Jeg har aldri spilt så lite som i år. Samme spillet, samme måte man scorer på. Rett og slett kjett!
Men bra artikkel.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!