Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Før dere gyver løs på den påfølgende teksten, vil jeg klargjøre en ting.

1. Karakteren i denne bloggen er muligens ikke tidenes mest irriterende spillkarakter.


Grunnen til at jeg velger han ut, er som følger: Final Fantasy er en av mine absolutte favorittserier og jeg er derfor hender det jeg bryr meg litt mer om spillene i denne serien, enn andre. Karakteren er heller ikke alene om å være litt ille i denne serien. Squall er rimelig i overkant dyster, Vaan er relativt unyttig for hele plottet i XII og Lightning i det første XIII er PMS så det holder. Men denne karakteren, fra nå av kjent som Tidus, er allikevel den som irriterer meg mest.

Tidus er hovedpersonen i FFX. Et jevnt over ganske flott spill. En ganske interessant historie, mye av den samme utsøkte musikken som forgjengerne og noen gode karakterer. Men samtidig har du også noen som kanskje ikkeeeeeeee faller så godt i smak. Og gud bedre Tidus, du er jaggu meg slitsom.

Tidus er en person som ganske tidlig i spillet viser klare personlighetstrekk som avslappethet, bekymringsfrihet og til dels barnslighet. Dette gjør for så vidt også hovedpersonen i spillet før han (som er en av mine favoritter), men det klare skillet oppstår ved at Zidane er en empatisk person som elsker å hjelpe andre. Tidus fremstår selvsentrert så det holder. "Se på meg, jeg er en kommende Blitzballstjerne, fy pokker og jeg er kul. Og jeg har håret til Cloud".

Denne egosentriske personligheten bedrer seg heldigvis utover i spillet, men jeg klarer ærlig talt ikke å like han noe bedre for det. Det hjelper heller lite at han også er et eneste stort, vandrende spørsmålstegn gjennom hele spillet. Litt i samme bane som Raiden i MGS 2 (som også tidvis var litt slitsom), sprettes det ut: "huh?, hah?, hmm? hva skjer nå a? hva skal vi nå a? hvem er det a????". Naturlig nok satt litt på spissen og det er også forståelig at han føler seg bortreist da han plutselig befinner seg på et helt ukjent sted, men det blir samtidig ille å høre på i lengden.

FFX introduserte også serien for komplett stemmeskuespill, her også med litt blandet hell. Å armere Tidus som en gutt som nylig har kommet i stemmeskifte, passer kanskje karakteren hans bra, men for min del løfter det ikke akkurat totalpakken til nye høyder...

Uff, nei. Jeg elsker denne serien og således er det umulig å hate deg Tidus. Allikevel kan jeg ikke noe for det. Du er og blir et stykk irriterende spillkarakter.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
FFX er et av de mer betydnignsfulle spillene i min "gamerkarriere" da det var vårt første 3D spill til konsoll (Fikk det sammen med en PS2 som erstattet vår SNES). Så jeg har en god del flotte minner fra spillet, b.la var det det første spillet der jeg hadde en ordentlig maraton (8 timer). Har dog aldri fullført spillet

Jeg deler din irritasjon med Tidus og han er faktisk en av grunnene til at jeg ikke har tatt en nostagliatrip i FFX de siste årene (har det på steam men har ikke en gang installert det). Den fantastiske "HA HA HA"- scenen og rett og slett alle de situasjonene hvor han er så utrolig treg gjør hele karakteren slitsom.

Fikk litt lyst til å spille dette nå så kanskje det blir noen lange kvelder etter eksamen med Tidus og gjengen?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg deler din irritasjon med Tidus og han er faktisk en av grunnene til at jeg ikke har tatt en nostagliatrip i FFX de siste årene (har det på steam men har ikke en gang installert det). Den fantastiske "HA HA HA"- scenen og rett og slett alle de situasjonene hvor han er så utrolig treg gjør hele karakteren slitsom.

Fikk litt lyst til å spille dette nå så kanskje det blir noen lange kvelder etter eksamen med Tidus og gjengen?


Noe annet som er litt av greia med FFX er at da det kom ut, hadde jeg begynt å gå litt lei det turbaserte kampsystemet fra tidligere spill. Det merker jeg henger igjen enda, da jeg prøvde HD-remasteren til PS4 for litt siden. Ironisk nok kom jeg meg gjennom PS4 versjonen av FFVII uten problemer...

Nei, FFX er nok dessverre det spillet i serien jeg har det mest anstrengte forholdet til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ser bilder av'n Tidus her og der, og det er det jeg vet om han, hvordan han ser ut liksom. Men da har jeg fått et lite inntrykk her xD
Jeg har de siste månende enkelig tenkte at ff x er mitt favoritt spill i serien. Og kan fult forstå at Tidus irriterende. Men, mest irriterende så langt tror jeg ikke at jeg vil ta han, men dog mening. Og i motsetning til Glorfindel så har jeg vel nesten blitt mer og mer glad i turn based spill, spesielt hvis de er gjort riktig og godt gjennomført med god historie, karakterer og musikk. Spesielt angående nyere spill siden det er så få av de.
  • 0
Siterer Xtord:
Jeg har de siste månende enkelig tenkte at ff x er mitt favoritt spill i serien.


Ærlig sak det. Tror ikke du er alene om å dele dele det synspunktet. Jeg tror nok det kan være fordi X var det første spillet i serien for en del.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Ærlig sak det. Tror ikke du er alene om å dele dele det synspunktet. Jeg tror nok det kan være fordi X var det første spillet i serien for en del.

Sant nok. Mitt først var vel enkelig legends 3 . Deretter spilte jeg vil IV , coveret bare sa at dette måtte jeg ha. Men , jeg tror det henger litt med at ff x diskutabelt av de 10 første spillene har det beste utførte kamp systemet ( turn based). Tror også det henger med at jeg likte virkelig historien, men det gjorde jeg dog i iv, vi viii og ix også. Så det har kanskje ikke så mye å si, men slutten er jo bare fantastisk. Er vel gameplayet som gjør at jeg kanskje ender med å foretrekke det over viii og ix. Har som sagt til gode å runne vii. Men, det er jevnt. Og som sagt jeg har bare tenkt tanken, jeg liker viii-x av forskjellige grunner. Men, ja sikkert veldig mange som startet med X.
  • 0
Siterer Xtord:
Er vel gameplayet som gjør at jeg kanskje ender med å foretrekke det over viii og ix


Ja, at X har det beste turbaserte kampsystemet i serien, er det liten tvil om.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!