Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Info om 30 dagers challengen: Trykk her

For meg så har animal crossing hatt en spesiell betydning helt siden jeg fikk det i gave av faren min på 12 årsdagen min. Spillet er sukkersøtt og har tidenes mest avslappende soundtrack, og man kan ikke la være å smile når man spiller det. Dog er det noe småflaut med å være 24 og å sitte og spille et så sukkersøtt spill der du er en liten villager som har flyttet til en by bebodd av dyr, der alle bare er kjempekoselige og vil være venna dine.

Jeg husker at jeg var veldig langt nede før jeg fikk spillet, og så fort jeg satte det på så forsvant jeg inn i dette universet, med spreke farger og positivitet. Jeg slet mye med mobbing da jeg var yngre, så det gjorde noe med en å føle at man hadde en "safe-zone".

Spillet i seg selv er ganske simpelt, du kommer til en landsby med antropomorfe karakterer uten nok penger til å kjøpe deg en bolig, noe boligutleieren Tom Nook (som er en tanuki, fnis) ler av med litt morderiske blikk her og der og sier at dette skal du nok jobbe av, på et eller annet vis. Og slik starter eventyret der du har null tidsfrist på hvor lang tid du må bruke for å betale ned på huset du bor i. Hvis du vil gå rundt og snakke med folk, så kan du det. Vil du bare fiske eller fange sommerfugler, så kan du det. Spillet er som en mildversjonen av the sims og et typisk collectingspill, men i en "gjør hva du vil, we dont care" setting. Dersom du betaler ned på huset kan du bygge et større og bedre hus, og etterhvert også hjelpe til med å bygge ting rundt omkring i byen, og hjelpe beboerne med diverse quests.

Såh, et guilty pleasure spill som står meg nært, men som det fremdeles er litt kleint å inrømme at jeg liker, iblant.
  • 0
Har ikke fått for meg at Animal Crossing er så ille. Aldri prøvd det selv, men. Bare stiftet bekjentskap med Villager gjennom Smash.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Har ikke fått for meg at Animal Crossing er så ille. Aldri prøvd det selv, men. Bare stiftet bekjentskap med Villager gjennom Smash.


Føler det kan sidestilles med å evt spille hello kitty online, the cuteness is suffocating.

Haha, noen av villagerne ser jo helt insane ut...smash made it worse
  • 0
Animal Crossing ja... ikke spilt det ,men har nesten eller vel så og si blitt overtalt av å prøve å gi new leaf et forsøk av en venn.
  • 0
Har aldri spilt Animal Crossing selv, men søstera mi begynner å få et ganske høyt antall timer på 3DS-utgaven. Så noe må det da gjøre rett.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Forstår deg litt med det at noen spill er litt mer kleint å like enn andre.

Vil ikke akkurat si at det er en guilty pleasure, men jeg annonserer ikke akkurat til verden at jeg til tider spiller spill som Pokemon (nå til dags, etter Pokemon GO er Pokemon uansett blitt kult igjen).

Men slikt er vel gjerne verst rundt tiden man er på VGS, nå som jeg er i 20-årene og er kjempevoksen så er det litt mer eksentrisk enn å bare være teit.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Kommer ikke helt på noen spill som er sånn ekstrem guilty-pleasure, men det nærmeste jeg kommer blir vel Return to Mysterious Island spillene.

https://www.youtube.com/watch?v=ni91M-fZULs
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Vil ikke akkurat si at det er en guilty pleasure, men jeg annonserer ikke akkurat til verden at jeg til tider spiller spill som Pokemon (nå til dags, etter Pokemon GO er Pokemon uansett blitt kult igjen).


Pokémon har da alltid vært kult. Å mene noe annet er å fare med løgn
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!