Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Info om 30 dagers challengen: Trykk her

Da var det dags for dag 2 av utfordringen. Noe jeg synes var morsomt når jeg satte meg ned for å tenke ut hvem som var min favorittkarakter i et spill, var at alle karakterene som poppet opp i hodet mitt var sidekicksene til hovedkarakterene. Sånnsett ikke så "rart" i og med at mange spill jeg er borti gir hovedpersonen en mer anonym stil slik at man kan leve seg mest mulig inn i storyen som "seg selv".

Men den karakteren jeg med en gang tenkte på iallefall var:

Daxter
Dette lille fyverkeriet av en spillkarakter ble først å finne i et av mine barndomsfavoritter, nemlig "jak & daxter: the precursor legacy". Man starter ut med at to guttekompiser drar på tur til en forbudt øy ved landsbyen sin som de alltid har villet utforske, nettopp fordi det ikke er lov. Daxter så surrete som han er faller ned i en svart magisk gugge som forvandler han til en slags røyskatt.

Jeg husker at jeg alltid elsket alle de rare utrykkene daxter kom med, spesielt ved selve transformasjonen hans. Hans freakout er vel sånn jeg egentlig er før hver eneste universitets-deadline: https://youtu.be/xoV-cBa3j3U?t=4m8s

Ellers er det jeg likte best med han de sarkastiske og sassy kommentarene han kommer med underveis i reisen, eksempelvis dette gullkornet: https://youtu.be/xoV-cBa3j3U?t=6m57s
"Ehhh, there isnt any more of that dark ooooze over there right...cause i`d hate to fall in again and turn into YOU".

En "fin" feature i spillet på deathscreensa var at Daxter alltid fant en måte å terge deg på med oneliners, typ: "I`ll say something real teary at the funeral ...like...HOW AM I GONNA GET CHANGED BACK NOW?!"

Kjenner jeg fikk lyst til å finne frem ps2en for å spille det litt med en eneste gang.
  • 0
Jak & Daxter er blant de klassiske spillseriene som gikk meg hus forbi som barn så mitt eneste forhold til det er folk som er nostalgiske over spillene på le interwebz. Mulig jeg må prøve det ut når jeg får et noenlunde stabilt liv (les: ikke er student)

Selv er jeg fristet til å si Solaire fra Dark Souls, men siden det i hovedsak er pga. memes og ikke det som er i selve spillet så får vel han heller bli en runner-up.

Ellers føler jeg at jeg må nevne Garrus fra ME. Med Garrus klarte Bioware å fremstille et voksende vennskap der Garrus går fra en relativt anonym karakter i eneren til å bli en god kompis med gode gamle Shep.

En av grunnene til at de originale sidekickene fra ME er de mest populære er at de har tid til å vokse gjennom alle spillene og man blir "kjent med dem" og de føles da mer "fleshed out" enn andre karakterer i serien (samt også karakterer fra andre spill). Det at det foregår over flere spill og man kan overføre karakteren sin mellom dem får det hele til å føles ganske organisk.
Veni, Vidi, Dormivi
Daxter fra 2006 var én av to grunner til at jeg på en måte ville ha PSP, men det ble aldri et kjøp. Ble helt opprørt når det aldri kom på PS2.
  • 0
Siterer SirThomas:
Solaire fra Dark Souls
Hahaha, han er jo legendarisk da. Ble helt hektet på videoer fra thePruld på youtube , anerkje om du har sett de?

Siterer Lt Mactawish:
Ellers føler jeg at jeg må nevne Garrus fra ME.


Godt valg Han var min favoritt av sidekickene i mass effect, designet, personligheten og utviklingen hans er det bare noe spesielt ved. Og jeg skjønner hva du mener, man blir jo langt mer knyttet til dem og det føles som at tilstedeværelsen dems er med mening og ikke bare for å fylle på med random teammates.

Siterer SirThomas:
Daxter fra 2006 var én av to grunner til at jeg på en måte ville ha PSP, men det ble aldri et kjøp. Ble helt opprørt når det aldri kom på PS2.


Daw :p er da mange spillsjapper som har både daxter og psp fremdeles, go get it!
  • 0
Siterer Khriipy:
Ble helt hektet på videoer fra thePruld på youtube , anerkje om du har sett de?

Kjente ikke igjen navnet, men når jeg søkte det opp så jeg at jeg hadde sett to av de. Kan ikke si noe på kreativiteten bak i hvert fall
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Kjente ikke igjen navnet, men når jeg søkte det opp så jeg at jeg hadde sett to av de. Kan ikke si noe på kreativiteten bak i hvert fall


Haha, nei deeeet stemmer :p Synes den her er ganske artig: https://www.youtube.com/watch?v=Y3HPkXHxS_s
Daxter er sjef. Han er en av tingene som gjorde Jak 2 utholdbart.
Let the voice of love take you higher
Siterer Khriipy:
Kjenner jeg fikk lyst til å finne frem ps2en for å spille det litt med en eneste gang.


Det kommer jo på PS4 senere i år
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Grallen:
Daxter er sjef. Han er en av tingene som gjorde Jak 2 utholdbart.


Agreed, toern ble for seriøst for meg, idk.

Siterer Glorfindel:
Siterer Khriipy:Kjenner jeg fikk lyst til å finne frem ps2en for å spille det litt med en eneste gang.

Det kommer jo på PS4 senere i år


Uuuuuh, har allerede trilogien på ps3 og tho :'D
  • 0
Siterer Khriipy:
Agreed, toern ble for seriøst for meg, idk.


Yeah. Også var gameplayet ganske trash da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Daxter interessant valg syns alle tre spilla er bra jeg,spilte de ikke før på hd collection ( eller var vel litt innom dem hos noen venner på barneskolen da i 4 klasse eller noe og det er jo en del år siden nå) , men har vel tre -ern som det beste. Spill serie som fikk til humor Uansett godt valg
  • 0
Siterer Xtord:
. Spill serie som fikk til humor Uansett godt valg


Ja humoren er noe av det jeg virkelig falt for i de spillene

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!