Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Skaderapport: 1 stk butthurt fanboy. Ukjent mengde jimmies rustled. Du skuffer enda ikke, Marlboro!
Denne bloggen må være den mest sjokkerende jeg har lest siden Voe skrev at hun skulle slutte å blogge. Jeg har ikke sett The Shining i sin helhet (fred være med meg), men de andre filmene har jeg likt veldig godt. 2001 var en blandet opplevelse, men rom-historien gjorde sterkt inntrykk, og slutten var estetisk og sublim. Coen liker jeg skikkelig godt, og NCfOM er en av mine favorittfilmer. Du sier egentlig ikke noe om hvorfor du ikke liker filmen heller.

Siterer Thorn:
Første innlegg


Bra sagt!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Denne bloggen ble plutselig relevant igjen, og jeg har til og med sett Ringenes Herre siden sist - hvem skulle trodd?

Siterer TK Art:
Var aldri noen skikkelig filmsnobb, selv når jeg pløyde gjennom "1001 filmer du må se før du dør", men jeg har blitt betydelig mer casual med årene, og det er ikke stort mer enn underholdningsverdien som er av betydning nå.


For noen år siden ville jeg ikke ha skjønt meg på film som noe annet enn en underholdningsplattform, men som Thorn skriver lengre oppe er film blitt langt mer enn bare underholdning for min del - man kan si jeg fikk en åpenbaring. Vi er mange som likte The Revenant som absolutt er en god film, men har den så høy underholdningsverdi?

Siterer Thorn:
Jeg har ingen preferanse for hvilken teknikk jeg foretrekker mest, det er situasjonelt, men jeg verdsetter absolutt filmer som klarer å formidle historie og mening med det visuelle. Ord er ikke alltid en nødvendighet for å formidle mening


Perfekt beskrivelse for hvordan Refn lager filmene sine. Han er ifølge ham selv ekstremt dyslektisk, slik at bilder og det visuelle språket har vært viktig for ham i mange år. Eller slik han beskriver måten selv:

Jeg vet ikke helt hva jeg gjør, jeg bare ser på en tom vegg og tenker hva vil jeg se i dag? Det er slik jeg lager filmer. Det er veldig instinktivt og tilfredsstillende, men komplisert og frustrerende for mange, også for meg. Det er noe nydelig perverst over å bare seksualisere alt rundt seg etter hva du vil se og hva som pirrer deg.

Siterer Marlboro Red:
For meg er film først og fremst historiefortelling.


Verken underholdningsverdien eller historien står aldri øverst i Refn sine filmer, han forteller gjennom sterke bilder og farger som han videre utforsker i ømme temaer som få andre regissører har dyppet tærne i. Kubrick må ha truffet mang en neve med A Clockwork Orange i 1971, på samme måte provoserer Refn og skaper reaksjoner hos et mer moderne publikum som tror de har «sett alt».

Siterer Thorn:
Jeg prøvde virkelig å like den, men jeg klarte det rett og slett ikke. Refn er nok derimot veldig fornøyd med arbeidet sitt, da han helt sikkert betrakter det som et dykk i hans artistiske sinn. Han har helt klart prioritert stil fremfor substans, og det faller tilbake på filmen i mine øyne. I overkant pretentiøst, uten noen tydelig form for dybde, med mindre man bevisst tilegner det til filmen selv.


Likevel er filmene hans ofte en hit or miss, og opplevelsen Thorn hadde med Only God Forgives var ganske lik den jeg hadde med Valhalla Rising. VR er for min del kanskje det mest ekstreme eksempelet hvor du må "finne på handlingen selv", for andre er det kanskje verst i OGF - men i de fleste tilfellene må du som seer selv investere deg litt, lage deg tanker og idéer om det som vises, og se om filmen trigger frem noen følelser eller reaksjoner.

Siterer SirThomas:
Denne bloggen kan jeg nesten ikke tilgi.


Tiden er kanskje snart inne for en runde to, blir spennende å se hvem du roaster denne gangen.
  • 0
Siterer SirThomas:
Refn


Når skal denne Refn fetishen din ta slutt ?
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Når skal denne Refn fetishen din ta slutt ?


Du sitter sikkert og venter på at jeg skal bli skuffet over den neste filmen hans, The Avenging Silence - som er hans vri på James Bond.
  • 0
Jeg liker 2001 fordi den er så sinnsykt bra laget for sin tid. Før de hadde data og alt. Jeg satt og trippet over hvor utrolig mye arbeid som må ha gått inn til å ha laget den. Ble mindblown over hvor kreativ Kubrick var. For å være 1968 er det helt amazing. Historien er vel er helt ok, men i forhold til sin tid syns jeg absolutt det er et mesterverk uten like.

Kan også forstå hvorfor folk syns den kan bli litt kjedelig og, da det er litt som kunst, mye fint å se på, men ikke så utrolig mye spennende som skjer.
  • 0
2001 er så latterlig oppskrytt. Helt enig Marlboro.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Say whaaat, provoserer de fleste nå altså.. Men nei, det er lov å ha sin egen mening og den må respekteres. Akkurat som at alle likte den nye SW-filmen, mens jeg synes den var skuffende.
  • 0
Siterer Quinzel:
Say whaaat, provoserer de fleste nå altså.. Men nei, det er lov å ha sin egen mening og den må respekteres. Akkurat som at alle likte den nye SW-filmen, mens jeg synes den var skuffende.


Man trenger slettes ikke respektere andres meninger.. bare akseptere at ikke alle mener det samme.
At folk blir så provosert av hva JEG mener om en film er bare morsomt.
The gavel corrupts
Siterer Tor Erik:
Hele reisen til hobbitene resulterte i ingenting, bortsett fra at Sam fikk et enda mer bekymringsfullt uttrykk.


Spoiler:Reddet de ikke verden, da?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!