Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Digget Fury Road som bare det. Vis du ikke synes scener som dette https://www.youtube.com/watch?v=7mTzUT7XkKE
er noe av de råest du har vært vite til, så vet ikke jeg.

Byr på MYE mer enn en sjelløs crash-monatge.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
Byr på MYE mer enn en sjelløs crash-monatge.


Nei. Kun bitte LITT mer.

Ang den senen du trekker fram så er den like teit og dårlig som resten av filmen.
The gavel corrupts
  • 0
Tiårets mest oppskrytte film er å ta i, synes jeg. Jeg synes ikke den er så bra som alle skal ha det til, men det er likevel en veldig bra film etter min mening. Tror jeg ga den 8/10 som er en bra karakter. Jeg tror mange liker den fordi den er så kompromissløs. De aller verste Hollywood-klisjeene er luket vekk og det er ellers lite bullshit i filmen. Sterke kvinnelige karakterer har også gitt filmen mange fans. Selv synes jeg filmens beste scene var når hovedpersonen møtte på Furiosa og gjengen for første gang. En av de enklere. Jeg hadde ikke, som noen av dere, vanskeligheter med å akseptere universet. Hvis man ikke gjør det, skjønner jeg at det går ut over hele filmen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Tiårets mest oppskrytte film er å ta i, synes jeg. Jeg synes ikke den er så bra som alle skal ha det til, men det er likevel en veldig bra film etter min mening. Tror jeg ga den 8/10 som er en bra karakter. Jeg tror mange liker den fordi den er så kompromissløs. De aller verste Hollywood-klisjeene er luket vekk og det er ellers lite bullshit i filmen. Sterke kvinnelige karakterer har også gitt filmen mange fans. Selv synes jeg filmens beste scene var når hovedpersonen møtte på Furiosa og gjengen for første gang. En av de enklere. Jeg hadde ikke, som noen av dere, vanskeligheter med å akseptere universet. Hvis man ikke gjør det, skjønner jeg at det går ut over hele filmen.


Å kalle det tiårets mest oppskrytte film er et grep for å få engasjement. (For det er jo No Country For Old Men)

Når det er sagt så er det ikke langt unna. Å kalle denne filmen kompromissløs er regelrett feil. Filmen er skreddersydd for å tekkes tankeløse tenåringer OG filmanmeldere som lar seg forføre av praktiske effekter og pen lys-setting.
Jeg er all for sterke kvinnelige karakterer og skulle gjerne sett flere av dem i actionfilmer generelt. Men å være en "vanlig" kvinnelig karakter blant alle disse utrolig svake mannlige karakterene får henne bare til å virke sterk.
Hollywood klisjeer: Man "vet" hvem som ikke overlever denne filme etter ti minutter. De presser inn en dødfødt kjærlighets historie med mikroskopisk liten troverdighet. Max forlater alle til fordel for ensomheten på slutten. Der har du tre klisjeer at the top of my head.

Men i dette er jeg helt enig med deg, Remote; filmens beste scene var når Max møtte på Furiosa og gjengen for første gang. Uten tvil.
The gavel corrupts
  • 0
Er ganske uenig i det du skriver.
Disse klisjeene dine, det at Max overlever er jo åpenbart. Gir lite menig i å gjenopplive Mad Max universet for å så drepe han i den første filmen.
Men at du sier "Man "vet" hvem som ikke overlever denne filme etter ti minutter." er å ta i litt. Viste du at, eller i det hele tatt tenkte tanken om at Angharad ville dø?
Hun var vel ikke blitt introdusert etter ti minutter vis man skal værer super kritisk.

Det neste du sier, er at "De presser inn en dødfødt kjærlighets historie med mikroskopisk liten troverdighet.". Igjen, så tar du ganske hardt i. Var mer et vennskap som utviklet seg, som helle tiden lå i bakgrunnen og var ganske uforstyrrede. Dette var langt i fra en presset inn kjærlighets historie.

Siste klisjeen er at "Max forlater alle til fordel for ensomheten på slutten." Er dette virkelig en klisje? Er ikke klisje at Max ender opp med damen?
En annen feil er at du mener han drar til fordel for ensomheten. Hvordan kan du si det? Filmen forteller minimalt om bakgrunnen til, Max. Hva om han har "unfinished business to take care of"?
Det var det jeg tok ut av sluttscenen. At han hadde ting å ta hånd om.

Nei. Fury Road var et friskt pust. Full av mineverdige øyeblikk og råe karakterer. Du kan godt synes at filmen var teit, men de som liker den synes det motsatte.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
Viste du at, eller i det hele tatt tenkte tanken om at Angharad ville dø?


At ikke alle de hvitkledde konedamene ville overleve var ingen hemmelighet.

Siterer simidude:
Siste klisjeen er at "Max forlater alle til fordel for ensomheten på slutten." Er dette virkelig en klisje? Er ikke klisje at Max ender opp med damen?


Begge de scenarioene er en klisje.

Siterer simidude:
Hva om han har "unfinished business to take care of"?
og hva om ikke ? De hadde jo mange timer å eventuelt fortelle oss noe om det i løpet av filmen, men det lot de være.

Siterer simidude:
Du kan godt synes at filmen var teit, men de som liker den synes det motsatte.


Det skulle bare mangle
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Å kalle det tiårets mest oppskrytte film er et grep for å få engasjement. (For det er jo No Country For Old Men)


Jeg ble også skuffet av Fury Road. Vakre bilder, men resten var skuff.

Er imidlertid 100% uenig i at No Country for Old Men er oppskrytt. Det er en film som ikke har fått nok positiv omtale. For en fantastisk seeropplevelse!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Orker ikke diskutere, fordi vet du ikke vil gi deg.

Men kom hit for å si at både No country for old men og Fury Road begge er mesterverk. Selv ga jeg Old men 9/10 og Mad Max 10/10. Fy flate for noen filmer.
Noen som gleder seg til Mad Max 5, Wasteland?
The D' is silent.
  • 0
Siterer Tor Erik:
Er imidlertid 100% uenig i at No Country for Old Men er oppskrytt. Det er en film som ikke har fått nok positiv omtale. For en fantastisk seeropplevelse!


Siterer Finalfantasyfrelst:
Selv ga jeg Old men 9/10


Jeg synes heller ikke NCFOM er tiårets mest oppskrytte. Den er mye bedre enn Fury Road, men jeg husker at jeg synes det var drøyt å gi den Oscar for beste film i 2007 eller når det var. Jeg mener den er oppskrytt ,men jeg anerkjenner den.

Jeg kunne fint ha laget en liste over de ti mest (alment ansett som mesterverk) oppskrytte filmene gjennom tidene. DET hadde blitt gøy på kommentarfeltet
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Jeg kunne fint ha laget en liste over de ti mest (alment ansett som mesterverk) oppskrytte filmene gjennom tidene. DET hadde blitt gøy på kommentarfeltet


Please do. Ganske nysgjerrig på den listen faktisk.
The D' is silent.
Siterer Marlboro Red:
Jeg kunne fint ha laget en liste over de ti mest (alment ansett som mesterverk) oppskrytte filmene gjennom tidene. DET hadde blitt gøy på kommentarfeltet


Ja, vær så snill.

Når du disser filmen jeg syntes var overlegent best fra 2015 såpass mye, er jeg veldig spent på å se hvilke andre mesterverk du legger under øksa.
Predator.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg kunne fint ha laget en liste over de ti mest (alment ansett som mesterverk) oppskrytte filmene gjennom tidene. DET hadde blitt gøy på kommentarfeltet


Ja, og bare nevn én film i hver blogg. Da blir det mye liv og røre her. Lettere å diskutere én film i bloggene også.

Er enig med Tor Erik i at NCfOM er en fantastisk film, det er en av mine få favoritter. Ville hørt en utfyllende kommentar om dine meninger her, men de kan gjerne komme i en blogg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!