Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg skal ikke lyve, og det har jeg null problem med å ikke gjøre. Jeg er langt over gjennomsnittlig intressert i spill. Jeg tenker mye på spill. Jeg sjekker spillnyheter støtt. Jeg elsker den følelsen av at du vet det ligger er rykende ferskt spill hjemme og venter på deg etter skoleklokka durer. Eller det at et spill du lenge har sett frem til snart kommer ut og du har hypet deg opp gjennon trailers og gameplay-videoer. Jeg elsker disse følelsene like mye som den neste gameren. Jeg spiller spill i alle sjangre og typer. Jeg er en gamer!

Så når jeg møter nye mennesker, klarer jeg ofte å få nøstet litt i samtalen for om det ligger noen form for spillinteresse i individet. Noe det sjeldent gjør ettersom spillintresserte er en tydelig mangelvare her jeg bor. Men noen ganger treffer jeg en som spiller spill. "Joda har en ps4 liggende hjemme." kommer det gjerne halvhjertet fra vedkommende. Engasjert som jeg blir spør jeg selvfølgelig hva de spiller. "Jo litt fifa, gta, men egentlig bruker jæ'n mest til netflix." Jeg blir litt matt og spør dem om deres psn. De ser så gjerne forvirrende på meg og sier "Åja du mener sånn playstation nettbruker". Ja jeg mener vel det *sukk*. Tenkte jeg det ikke...en mainstream gamer.

Misforstå meg rett. Jeg spiller fifa, men kun om jeg har kompiser som kommer over og vi trenger noe å sofagame sammen. Gta, og da snakker jeg gta 5, er noe jeg ble mettet på for en stund siden. Ikke etter å ha spilt 5 story missions og deretter kjørt litt bil, skutt no sivile også flirt litt (slik en mainstream gamer ville gjort). Jeg har rett og slett nesten 100% completa det og putta et litt pinlig antall timer inn i online delen.

Mainstream-, eller casual-gamers som man kaller det er et utbredt fenomen og enkelt å spotte for enhver ekte gamer. Du legger de gjerne til på ditt prefererte spillnettverk. Men venneinvitasjonen din blir mest sannsynlig ikke besvart, og om den så gjør det kan det fort stå "3mnd siden siste innlogging." Jeg, som gamer skjønner ikke hvordan de klarer å overse de perlene, og det havet av opplevelser som ligger ute i spillmarkedet. De holder seg til det alle andre spiller, det Platekompaniet har stilt ut på hovedhylla. Ikke én liten titt i det jeg liker å kalle "bunchhylla" engang. (Du vet kanskje hva jeg mener, der diverse tidligere utgivelser står og venter på deg.)

Dette er ikke et angrep mot mainstreamgameren, alle har sine interesser her i liver. Det er heller en oppfordring til deg som ekte gamer, og som lidenskapelig spillintressert. Ikke omring deg med mainstreamgamerne når du er på utkikk etter folk å spille med. Finn de med den samme ekstreme interessen. Folk som logger på kveld på kveld med deg og former store spillminner. Som kan slå av lange dype samtaler om lore og spill generelt. Du vil få det så mye morsommere i gaminglivet.

Sitat: "Hei vil du spille *insert AAA title here* ?
- Seff!
(1 time senere)
- Oi fant ut jeg lånte det bort til fetter'n for 5 måneder sia!


-Real gamer McMistaFreeze
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0
Det du snakker om er dedikasjon. Jeg har ikke noe imot spillere som knapt spiller spillene de har kjøpt, men det er jo litt trist. Det finnes også spillere som bruker mye tid på spill, men som bare spiller ett eller to spill og ikke bryr seg om andre. De følger heller ikke med på hva som skjer ellers i spillverdenen. Tenker spesielt på de som bare spiller (eller spilte) WoW, LoL og CS. Det er typiske eksempler på slike enspillspillere. Broren min er en sånn type. Selv liker jeg å spille mange forskjellige spill, og jeg spiller dem når jeg har lyst og tid. Ellers bruker jeg ikke mye tid på spill, egentlig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Tenker spesielt på de som bare spiller (eller spilte) WoW, LoL og CS.


Hei ... det var meg i en periode

Men joda, jeg ser hvor du vil hen McMistaFreeze. Det finnes så enorm mange flere gode spillopplevelser enn de aller mest populære AAA-titlene. Jeg har et par venner som er av den typen. De aner ikke hva de går glipp av (bortsett fra når jeg med jevne mellomrom gnir det inn).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg er nok over hakket interessert i spill og har utrolig mange spillminner sammen med mine venner og spesielt gjengen i Trønderbataljonen, klanen jeg er med i.

Takk for en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk for alle tilbakemeldinger og innspill!
Hyggelig å få respons etter å ha prøvd seg på sin første blogg.
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0
Spillinteressen min går i bølgedaler. Sånt på generelt basis er jeg nå langt mindre interessert i spill enn før. Derimot, hvis jeg skulle finne noe jeg liker, da spiller jeg det gjennom. Eller hvis jeg fullfører et spill jeg har mange meninger om, da kan jeg fort skrive om det i lang tid etterpå, på godt og vondt. AC Unity er et fint eksempel på sistnevnte. Har skrevet så mye om det at det er helt sykt.

Dog, ser man på spillene jeg har til PS4, så lukter det nok litt mainstream-gamer av meg. FIFA 15, Madden 15, AC Unity, Driveclub, GTA V og Project Cars. Relativt mainstream. Dog, det har igjen med at interessen er mye mindre enn tidligere, så jeg kjøper fort bare spill jeg vet at jeg kommer til å like.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det er alltid godt å lese om folk som vet hvordan en selv har det. Folk som anser gaming som en ekte hobby. Hadde jeg brukt like mange timer på å jobbe overtid som jeg har brukt på gaming, så hadde arbeidstilsynet hamra på døra til det blødde fra knokene deres og jeg hadde tjent mer penger enn jeg klarte å bruke- allikevel tenker jeg "time well spent".
Jeg er av de som gleder meg til å gå av med pensjon for da kan jeg ta gaminga til et nytt nivå. Da kan jeg sitte på gamlehjemmet med VR-drakt og PS9... Den dagen jeg går i torva skal jeg ha med meg en spillkonsoll i kista - så har jeg noe å gjøre i etterlivet.

At noen ikke liker å game er for meg like uforståelig som det er for andre at jeg ikke lker fotball.

Nei, gaming er høydepunktet innen kultur, det er kulminasjonen av vår kreativitet. Bare tenk, jeg har bygget og revet sivilisasjoner i sikkert 10.000 timer i civilization serien siden '91, jeg har sett byer komme og gå i et uttall bybyggerspill, jeg har oppdaget det gamle Japan i Tenchu-serien og Assassins Creed har latt meg utforske mye. Elder Scrolls-serien og the Witcher spillene har tatt meg til itrolige steder, i Fallout har jeg overlevd apokalypsen.. Og dette- dette er bare noen av de hundrevis av titler som har beriket livet mitt.

Bare tenk på alt det jeg har opplevd!
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!