Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som tittelen antyder, skal jeg nevne tre spill du må kjøpe, spille, nyte og gråte over etterpå. Jeg mener det! Gå for det! Hvem vet? Du risikerer å dø i en bilkrasj i morgen, og hvis du ikke har spilt disse tre spillene innen da, så er livet ditt bortkastet. No kidding. Straight shit! Og som om ikke det var nok, så er alle disse korte spill!! Men hvorfor distraherer du meg? La meg starte! ;)

1. Braid.

Denne tittelen er noen år gammel nå. Men vet du hva? Det er "Mona Lisa" også, og det er fortsatt kunst. Braid var et spill som hold meg opptatt med fantastiske visuelle og musikalske temaer lenge, og deretter toppet hele opplevelsen med en FANTASTISK historie! Hører fortsatt på soundtrack fra Braid, tenker fortsatt over den herlige måten spillet er bygd opp, og tenker fortsatt på hvor aktuell historien er for oss alle, og for samfunnet som en helhet. En herlig opplevelse.

2. Among the Sleep.

Wow. Livredd. Faktisk nesten så skremmende som svigermor! Jeg satt på kanten av stolen hele veien igjennom. Jeg elsker spill som tar opp viktige temaer, og personlig mener jeg at teamet spillet tar opp er et av de viktigste i landsbyen vår som selvfølgelig heter Norge. Og selvfølgelig er det også her spillet er produsert! LØP OG KJØP! Men på den helt seriøse siden, så må jeg innrømme at jeg felte et par tårer når rulleteksten gjorde sin entrè. Nyt det.

3. This War of Mine.

Jeg vet det. JEG VET DET! Du kan velge å gjøre forskjellige valg i mange forskjellige spill av forskjellige typer. GTA V, Fable 3, osv. Men drit i de spillene der. De er ikke det samme. Jeg følte meg som søppel når jeg spilte igjennom This War of Mine for føste gang. Spillet utforsker hvordan mennesker reagerer når de blir utsatt for umulige valg. Master Cheif, Nathan Drake og James Bond ble aldri utsatt for vanskelige valg. Det blir karakterene, og spilleren, i This War of Mine utsatt for. Hvordan takler du det?

Disse spillene treffer følelsene hardt. Ikke nødvendigvis adrenalin og glede, skadefryd og heder og ære, men de vi ikke er så vandt til, vi som bor i rike Norge. Vi som har det vi trenger. Vi som sørger over at TV-serien vi digger gikk av luften. Vi som liker Nidar og Gilde så mye bedre enn vi liker Firstprice.

Disse tre titlene, om du ikke har prøvd, er min "tipsgave" til deg.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Jeg kjøpte Braid og spilte det litt fra Steam da det kom på tilbud der, men jeg må ærlig talt si at jeg var for dum for det da (og kanskje ennå?) til å klare det noe særlig, så jeg ga opp. Men jeg skjønner absolutt hvorfor det fikk den statusen det fikk. Det fikk deg virkelig til å tenke over dine handlingers forhold til tid.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg prøvde Braid en gang i tiden, men fulgte ikke opp. Digget Among the Sleep. This War of Mine har jeg ikke prøvd ennå.
  • 0
This War of Mine er superkult! Og om Braid er vanskelig, så gå inn på youtube og sæk opp en tutorial. Dere bare MÅ få med dere slutten!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Among the Sleep har jeg spilt og gud fader så bra spill og adpåtil er det norsk

Braid har jeg vurdert lenge, mens This war og mine har jeg ikke siktet meg innpå ennå

Takk for tips da
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!