Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Square Enix sa at hvis Final Fantasy XV failer, vil de trekke seg ut av konsollmarkedet og fokusere på A Realm Reborn og fremtidige onlinespill. Etter å ha nølt mye om og men har jeg spilt gjennom Final Fantasy XV Episode Duscae, og jeg frykter at JRPG sjangeren kan komme til å miste sin viktigste pioner.

Er det et marked for japanske rollespill for tiden? Ser man bort ifra storsuksessen Xenoblade, Det relativt solide spillet Ni No Kuni, og Tales of Xillia, er det ikke mange som klarer å markere seg. Du har selvfølgelig taktiske Fire Emblem, og om du er kverrulant nok er teknisk sett Pokemon også et JRPG, men det er Square Enix som har vært de ledende.

Final Fantasy har hatt 2 gode onlinespill. XI er det glemte MMORPG klassikeren som fortsatt er subscriptionbasert, og det kom samme året som World of Warcraft, etter en utrolig latterlig lansering av Final Fantasy XIV tok dem seg tiden og pusset det opp. Resultatet ble det veldig suksessfulle A Realm Reborn.

Også må vi ta en titt på konsollmarkedet. X var utrolig godt, kanskje det siste spillet Square Enix kan være virkelig stolte av. XII er på lista over mine mest forhatte spill: Kjedelig gameplay, kjedelig historie, grusomt levelsystem, irriterende karakterer(Ja, jeg snakker om deg Balthier).

Også kom jo XIII, som lett er spillene som har fått mest kritikk i Final Fantasy serien. Men personlig liker jeg dem. gameplayet er gull, kanskje det de burde ha satset på om de skulle klart seg. Spesielt sistespillet Lightning Returns, som er bare helt rått gameplaymessig. Men jeg ser hvorfor folk har problemer med XIII, Square Enix tar seg friheter, og det liker folk sjeldent.

Også er det XV da, det store evighetsprosjektet deres, først vist frem i 2006 som Versus: Final Fantasy XIII, etter mye om og men har dem hintet til at det endelig skal lanseres i år, Final Fantasy Type-0 kom ut med den demoen av XV, og jeg har litt vondt i magen etter å ha spilt gjennom den. De har biler og mobilitelefoner. Det er bare feil

JRPG sjangeren trenger Square Enix. Rollespill i dag er litt dominerende av depressive vestlige spill, laget av Bioware, Bethesda, Blizzard, You name it. Sammenlignet med de store fargerike koselige rollespillene jeg vokste opp med å spille, blir jeg litt deprimert av de vestlige. Alt trenger ikke å være så jævla makabert og dystert. .

Om nå Square Enix skulle forsvunnet ut av konsollmarkedet vil jeg nok tro at Monolith Software kan bli den neste store, Xenoblade Chronicles er det RPG spillet jeg har hatt det mest gøy med de siste 5 årene. jeg gleder meg osm en liten unge til oppfølgeren.

Eneste jeg tenkte når jeg spilte Ni No Kuni, og forsåvidt Tales, er at man ser hvor inspirert de har vært av Final Fantasy, samme gjelder for Xenoblade, så det er ikke noe å skjule at Square Enix har vært viktig i utviklingen til JRPG sjangeren. og jeg vil virkelig ikke se JRPGs uten Final Fantasy. En serie jeg har vokst opp med og elsket så lenge jeg kan huske.
  • 0
Ni No Kuni er helt fantastisk! Absolutt mitt favoritt JRPG. Jeg liker også Xenoblade Chronicles, men føler ikke det er like bra som Ni No Kuni. Kan være jeg liker Ni No Kuni så godt som jeg gjør pga. at jeg er storfan av Studio Ghibli og Hayao Miyazaki.

Jeg liker JRPGer, men jeg orker bare èn av dem om gangen, og hver gang jeg holder på med et JRPG pleier jeg meg å ta gode pauser, og jeg er som oftest ikke så glad i grinding.. *kremt* (xenoblade).. Utenom Pokémon, der er det greit med grinding.

Håper Level 5 og Ghibli lager et spill lignende Ni No Kuni. Hadde definitivt kjøpt det!!


Xenoblade fikk jeg faktisk gratis av Glorfindel her på forumet. Han sa han ville ofre en gave til en gud som meg. Det setter jeg stor pris på. Takk Glorfindel!
  • 0
JRPG-sjangeren har vel stangnert i gått og vel et tiår snart. Det virker som om utviklerne har gått litt tom for idéer. Det er også ganske begrenset hvem utviklere som står bak disse. Square som du skriver en del om her, er vel definitivt den største, men Final Fantasy serien trenger virkelig å fornye seg. Jeg likte tendensene jeg så i Lightning Returns, så jeg har begynt å få stor tro på XV.

Bandai Namco lager en del, men det blir mye av det samme. Tales spillene har begynt å bli ganske like etterhvert de også. Monolith Soft har jo vist at de har peiling, men så spørs det jo hvor mye mer man kan forvente å se fra den kanten. Ellers sitter jeg og håper at Level-5 skal brette opp ermene igjen. Ni No Kuni var bra og med tanke på at de står bak mine PS2 favoritter Dark Cloud 1 og 2, samt White Knight Chronicles, vet jeg at de er i stand til å lage gode spill.

Jeg er overbevist om at både Final Fantasy XV, Xenoblade Chronicles X og Kingdom Hearts 3, blir fantastiske spill. Og open-world konseptene kan kanskje åpne opp for nye idéer senere. For jeg også har et godt forhold til JRPG-sjangeren og håper den lever i noen år til.

Siterer SirGalahad:
og jeg er som oftest ikke så glad i grinding.. *kremt* (xenoblade).


Du trenger ikke å grinde så mye i Xenoblade, bare du vet hva du driver med.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
JRPG-sjangeren har vel stangnert i gått og vel et tiår snart. Det virker som om utviklerne har gått litt tom for idéer. Det er også ganske begrenset hvem utviklere som står bak disse. Square som du skriver en del om her, er vel definitivt den største, men Final Fantasy serien trenger virkelig å fornye seg. Jeg likte tendensene jeg så i Lightning Returns, så jeg har begynt å få stor tro på XV.


Jeg er overbevist om at både Final Fantasy XV, Xenoblade Chronicles X og Kingdom Hearts 3, blir fantastiske spill. Og open-world konseptene kan kanskje åpne opp for nye idéer senere. For jeg også er ganske knyttet til JRPG-sjangeren og håper den lever i noen år til.

.


Det er folk som lager JRPG spill ja, men virkelig store spill de siste årene utenom Square må jo være Xenoblade og Ni No Kuni. Persona er gøy, men de har aldri klart å bli virkelig store.

Personlig er jeg en håpløs grinder,(Spesielt i MMORPGS) jeg er så underleveled at jeg nesten ikke klarer det.

Jeg liker sjangeren virkelig godt, jeg håper å se de klare å fornye seg. Dessverre tyder Final Fantasy XVs lange utviklingstid, og det lille jeg så i demoen, at Square fortsetter litt i samme avgrunn som de har gjort siden 12. Jeg som satt og håpet at de kunne fortsette med utviklingen de gjorde med XIII Spillene. som virkelig er de mest unike.

Kingdom Hearts 3 blir nok bra, jeg håper virkelig det blir bra. Også et spill som har sykt høye forventinger til seg fra Square sin side. Erfaringsmessig viser man at utrolig høy forventninger ender med å gå galt.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du trenger ikke å grinde så mye i Xenoblade, bare du vet hva du driver med.


Ohh, der fikk jeg kølla. Fikk virkelig høre det
Siterer stikox93:
Det er folk som lager JRPG spill ja, men virkelig store spill de siste årene utenom Square må jo være Xenoblade og Ni No Kuni. Persona er gøy, men de har aldri klart å bli virkelig store.


Ja. Du har vel Bravely Default som har fått rimelig gode omtaler. Av de mer ukjente synes jeg også Ys: Memories of Celceta var veldig underholdende. Men det er klart, store navn er det vel ikke.

Siterer stikox93:
Personlig er jeg en håpløs grinder,(Spesielt i MMORPGS) jeg er så underleveled at jeg nesten ikke klarer det.


Med 8 år i World of Warcraft, har jeg nesten blitt vant til det

Men det er klart det blir kjedelig i lengden. Det er en av grunnene til at jeg liker Xenoblade så godt. Å oppgradere utstyret, gemming og sammensetningen av partyet, hadde så mye å si for utfallet av kampene.

Siterer stikox93:
Jeg som satt og håpet at de kunne fortsette med utviklingen de gjorde med XIII Spillene. som virkelig er de mest unike


Hvis de viderefører kampsystemet fra Lightning Returns, hadde det vært bra. Det var et av de mer underholdende kampsystemene jeg har vært borti i et JRPG til nå.

Siterer stikox93:
Erfaringsmessig viser man at utrolig høy forventninger ender med å gå galt.


Ja, med Square så har jeg holdt forventningene rimelig milde de siste årene. Det samme med Bandai Namco egentlig, siden jeg stort sett vet hva jeg får. Med Monolith Soft er det annerledes. Xenoblade skilte seg ganske mye ut fra de ordinære rollespillene og når oppfølgeren også ser ut til å by på mye nytt, så har jeg bygd opp forventninger så høye at jeg tror jeg står i fare for å stryke med om spillet skulle vise seg å skuffe. Det tviler jeg sterkt på men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Går ikke så ille med JRPG-sjangeren som du faktisk tror. Det er sant at japanske rollespill ikke lenger er spesielt mainstream, men det er nesten for det bedre.

Siterer stikox93:
og om du er kverrulant nok er teknisk sett Pokemon også et JRPG

Pokemon er definitivt et japansk rollespill. Liten tvil om det. Ekstremt populært er det fremdeles. Et annet spill som er ekstremt poplært er Youkai Watch. Selger som varmt hvetebrød i Japan og kommer til oss snart. Vi har også Persona 5 som tydeligvis kommer i år. Bravely Second er verdt å se opp for. Shin Megami Tensei serien lever enda. Xenoblade X og FFXV som du nevner. Folk er helt ville for Kingdom Hearts 3 (av en eller annen merkelig grunn). Dark Souls og Demon's Souls er teknisk sett også japanske rollespill. Personlig er jeg en stor fan av DS-titler som Radiant Historia, Dragon Quest IX, The World Ends With You, Fantasy Life og Rune Factory 3 og 4. Glorfindel nevnte Ys: Memories of Celceta som også er et bra spill og et nytt Ys skal komme til PS4/Vita i fremtiden. Lite mainstream her, men hvis du liker JRPGs er det ikke mangel på spill.

Siterer stikox93:
Square Enix sa at hvis Final Fantasy XV failer, vil de trekke seg ut av konsollmarkedet og fokusere på A Realm Reborn og fremtidige onlinespill.

Jeg er veldig spent på å se hvor du får denne informasjonen fra
  • 0
Siterer Jurginator:
Siterer stikox93 quare Enix sa at hvis Final Fantasy XV failer, vil de trekke seg ut av konsollmarkedet og fokusere på A Realm Reborn og fremtidige onlinespill.
Jeg er veldig spent på å se hvor du får denne informasjonen fra


http://gamerant.com/final-fantasy-15-end-console-gaming-japan/

Lagt til 2015-05-15 21:30:
Det er det jeg tenker på. Skyhøy forventning til spillet, et konsollmarked på vei til å dø ut i Japan, pluss at Square skal ikke had et megaenkelt økonomisk sett.
  • 0
Jeg har helt andre forventninger etter å ha prøvd demoen av FF15. De nye ideene og utnytting av kampfeltet og det store området man fikk boltre seg på var svært velkomment hos meg. At de har mobiltelefoner og biler plager meg ikke det grann, hvorfor er det så feil?

Det er kart i battlefield 4 som er mindre og kjedeligere enn området man spiller på i FF15 demoen. Som FF veteran av den gamle skolen så synes jeg det var knalltøfft at de laget et så stort "opplegg" av en så "vanlig" fiende gjennom serien.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!