Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nintendo har nylig gitt oss enda en god grunn til å bruke time etter time i Mario Kart 8. Forrige uke ble andre DLC-pakke med baner, figurer og kjøretøy lansert, og som en gratisgave til alle spillets eiere har de også gitt ut en oppdatering (4.0) som for første gang i seriens historie åpner opp vanskelighetsgraden 200cc.

200cc går fort. Virkelig fort. Så fort at man må tenke helt nytt på samtlige baner. 200cc gjør ikke bare banene vanskeligere, men tvinger deg som spiller til å tilegne deg helt nye ferdigheter kjøreegenskaper. Konfigurasjonen av kjøretøy må også revurderes. Og jammen meg gir datamaskinen deg ikke rent lite utfordring underveis også.

200cc forandrer alt. Og det er vel og bra. Men for de av oss som har kjøpt de to DLC-pakkene, kommer den nye vanskelighetsgraden med et skår i gleden.

To av de kuleste banene Nintendo har tilbudt oss gjennom DLC-pakkene er banene Mute City og Big Blue, som begge er inspirert av Nintendos klassiske fremtids-bilspillserie F-Zero. Banene benytter seg rikt av spillets antigravitasjons-funksjonalitet, noe som selvsagt er ment å styrke F-Zero-følelsen.

Og nettopp der ligger problemet. Banene gir meg altfor sterke F-Zero-vibber. Og jeg skriker etter mer. F-Zero var en fabelaktig serie, og fortsatt er det få spill til SNES og N64 som gir meg bedre assosiasjoner enn nettopp F-Zero og F-Zero X. Aller mest skyller nostalgien over meg når jeg hører utdrag fra seriens lydspor (et element de virkelig har klart å fange i de to Mario Kart 8-banene).

Nintendo, please stop! Stop teasing us! Sett dere ned og lag et nytt F-Zero umiddelbart, for svingende! Forrige spill i serien ble lansert i 2004. Er det ikke snart på tide med et nytt spill for en ny generasjon spillere? Med tanke på at seriens argeste konkurrent innenfor futuristisk racing, Wipeout, også ligger brakk for tiden, burde vel tidspunktet være ypperlig, ikke minst med tanke på hvordan dere har varmet opp publikum gjennom de to Mario Kart 8-banene.

Make it happen, Nintendo! Gi oss et nytt F-Zero-spill. Kappkjøring i 800 km/t vil aldri gå av moten, og vi venter i utålmodighet.

<bild>
Nok lek med følelsene våre nå, Nintendo. Lag et fullverdig F-Zero-spill!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Jeg har et relativt lite forhold til F-Zero serien, så det spørs om jeg er en av de som lengter mest etter et nytt spill. Men Nintendo burde ta fordel av flere av seriene sine og ikke bare pumpe ut Mario og Zelda i det uendelige.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Et nytt spille i F-zero serien hadde jeg ikke takket nei til. Spillene er ikke de letteste å mestre, men jammen meg går det fort!
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Selv er jeg ikke så interessert i F-Zero (har generelt sett liten interesse for racing som ikke er Mario Kart), men å se en "revival" av serier som ikke har fått nye spill på lenge er alltid flott.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Haha, Nintendo er flinke, det skal dem ha. Nå som ''vi'' endelig har fått skvist ut en DLC til Smash i form av MewTwo skriker folk etter sine favorittfigurer. Her er det penger å tjene, Nintendo.
''eh'' - Link
  • 0
Nintendo har lenge lekt med F-Zero (Nintendoland også), men de har sagt at de ikke finner nye måter å spille det på og vil derfor ikke lage det. Det synes jeg er bullshit. Det er mye på spillfronten som har utviklet seg selv om det i hovedsak er samme spillmekanikk. Det er så lenge siden forrige spill at mange ikke har noe forhold til serien i det hele tatt. Det tror jeg de bare taper på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!