Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Så jeg tenkte det var på tide at jeg skrev en temablogg. Jeg digger konseptet og i går skrev Glorfindel en blogg om ukas tema som er favoritt spillutvikler eller motsatt.

Det er mange kreative spillutviklere der ute som klarer å komme med gode ideer og konsepter og ta det inn i spillene deres. Et eksempel er Ken Levine som er blitt kjent for Bioshock serien. Han er definitivt en av mine favoritter også, men det var ikke han jeg valgte denne gangen. Min favoritt er Fumito Ueda.

For de som ikke vet hvem det er, de kritikerroste spillene ICO og Shadow Of The Colossus er det han og teamet hans som står bak. Ser man bortifra Kingdom Hearts så er Shadow Of The Colossus mitt favoritt spill gjennom tidene. ICO er også fantastisk, men liker førstnevnte bedre. Det Fumito Ueda klarer så bra er å lage et annerledes spill, uten at noen av karakterene i spillet sier noe. Hvis du har spilt noen av spillene skjønner du nok hva jeg mener. Du har et mål i begge spillene og utførelsen er så vakker. Man kan si hva man vil om grafikken og kontrollene, men historien og utførelsen er fantastisk. Musikken hjelper også en stor del og er uten tvil det beste fra den generasjonens spillmusikk.

Første gang jeg spilte Shadow Of The Colossus ble jeg så interessert i spillet fordi det var så vakkert. Jeg ville vite mer om denne verdenen Ueda hadde skapt og hvordan det ville ende. Det var en annerledes stil og jeg ble forelsket med en gang. Derfor håper jeg inderlig på at de annonserer en dato på "The Last Guardian" så snart som mulig som at jeg vet at det kommer. Jeg er sikker på at Ueda kommer til å overraske meg igjen akkurat som han gjorde med både ICO og Shadow Of The Colossus.

Jeg anbefaler begge spillene til dere som ikke har prøvd det. Det er kanskje ikke for alle, men jeg tror mange her vil elske det. Det er en HD versjon av begge to i en disk ute til PS3. Anbefales.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Kjempegode spill med fantastisk stemning begge to. Historien fortelles på en god, diskré måte og man sitter igjen og prøver å koble trådene.

Hvis bare The Last Guardian ble noe av.
''eh'' - Link
  • 0
Shadow of the Colossus er et solid stykke kunst. Fikk bakoversveis første gang jeg spilte det på PS2. Det begynner dog å bli noen år siden, så hvorfor jeg fremdeles ikke har kjøpt HD-versjonen på PS3, må gudene vite...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Subject 17:
Kjempegode spill med fantastisk stemning begge to. Historien fortelles på en god, diskré måte og man sitter igjen og prøver å koble trådene.


Akkurat det jeg mener. Helt enig. Krysser fingrene for The Last Guardian, helst på E3 i år.

Siterer Glorfindel:
Shadow of the Colossus er et solid stykke kunst. Fikk bakoversveis første gang jeg spilte det på PS2. Det begynner dog å bli noen år siden, så hvorfor jeg fremdeles ikke har kjøpt HD-versjonen på PS3, må gudene vite...


Det er en fin måte å beskrive det på vil jeg tro. PS3 versjonen gjør bare opplevelsen bedre, så du burde definitivt få deg den. I alle fall med tanke på at det er en stund siden du har spilt den. Men selvfølgelig, ingenting slår førstegangen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ico er veldig kjent for SotC, men har de egentlig laget flere spill enn det?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ico er veldig kjent for SotC, men har de egentlig laget flere spill enn det?


Ikke som jeg vet
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Ikke som jeg vet


Da er det ekstra imponerende å bli favorittspillutvikler når de bare har laget ett spill! Snakk om å kvalitetssikre, da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ico er veldig kjent for SotC, men har de egentlig laget flere spill enn det?


Nei, det er utrolig nok bare Ico og SotC. The Last Guardian kan man vel fremdeles stille ganske store spørsmålstegn ved.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, det er utrolig nok bare Ico og SotC. The Last Guardian kan man vel fremdeles stille ganske store spørsmålstegn ved.


Wops, selvfølgelig har Ico laget et spill som heter Ico. Da blir det to spill. Fortsatt ganske bra.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg håper The Last Guardian blir noe av, og håper samtidig at Ueda får gjort seg ferdig med det, slik at han kan begynne å jobbe på andre ting.

Disse spillene er kjempevakre slik du beskriver, og de har noe ved seg som gjør dem spesielle. Liker dem veldig godt.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!