Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ah, gode gamle Playstation 1. Jeg husker veldig godt den dagen min far et par uker før jul fortalte meg og min søster at han hadde en stor overraskelse til oss som vi skulle få på julaften. "Aw yiss!" tenkte jeg. Det lyste 'Baby Born' i mine 6 år gamle øyne i det jeg mottok nyheten. I to uker gikk jeg dermed rundt og gledet meg til den kommende julaften hvor jeg endelig skulle få dukken som både kunne tisse og bæsje og i det hele tatt.

Den store dagen kommer og jeg sitter der spent og tålmodig som den flinke piken jeg en gang var. Mitt øye skuer en stor pakke som min søster allerede har pekt ut som vår. Jeg rynker litt på nesen av at jeg kanskje må dele min kjære Baby Born med søsteren min, men så tenker jeg ikke mer på det opp i all spenningen. Dermed kommer det store øyeblikket hvor vi skal pakke opp dette vidunderet av en julepresang. Til min store skuffelse oppdager jeg at dette aldeles ikke er noen dukke. Under julepapiret skjuler det seg altså en pappeske. Jeg følte meg snytt og lurt. At noen kunne være så ondsinnet og bedra meg på den måten.

Dagene går og jeg lurer fælt på hva denne 'overraskelsen' egentlig var. Jeg spør min far om han ikke kan fortelle meg hva det var han hadde haust opp stemningen for rett før jul, og hvordan han rett og slett kunne finne på å svindle meg på den måten. Det kommer frem et stort glis i min fars ansikt i det han forteller meg at overraskelsen var denne store pappesken. Han forklarer meg nøye hvordan det hele henger sammen. Jeg lytter i all min skepsis. "Peyseysjen" tenker jeg. Litt usikker setter jeg meg ned foran kasse-TV'en og ber pappa om å fikse. Han dytter inn scarten og skrur på. Foran meg ser jeg en oransje fyr i bar overkropp. Jeg setter meg til rette med kontrollen og begynner å spille. Fra det øyeblikket ble hele mitt univers revolusjonert. Crash, Tombi, Abe og Spyro forandret seg fra å være noe totalt ukjent til å bli mine barndomshelter. Jeg tilbragte dag ut og dag inn foran skjermen. All min tid ble dedikert til dette fantastiske fenomenet som jeg hadde vært så heldig å bli introdusert for. Den dag i dag er jeg min far evig takknemlig for at jeg endte opp med Playstation og ikke det lakserende plastleketøyet av en dukke.
Spillpike.no
  • 0
First!

For en søt stemning det var over hele bloggen, og det var nesten som om du tok meg med i minnet du beskrev - likte spesielt godt første avsnitt.

Jeg er altså ikke den eneste som går rundt med tanken om at jeg har min far å takke for at jeg ble introdusert til spilluniverset - han satt dag inn og dag ut og spilte Pac-Man, og det var så sykt intenst for meg og min bror å være tilskuere, se om han klarte å komme videre denne gangen - for han ble alltid ute på fjerde bane.

Kanskje din far visste allerede da at han ville forandre deg fra en potensielle dukkejente, til den du er idag? Uansett, dukker er kule da. Og skumle. Har du sett Annabelle?

Å begynne å snakke om mine egne barndomshelter blir kanskje en massiv spoiler for Spoiler:min egen temablogg, men jeg kan vel nevne at det er i hvert fall én av heltene du nevnte som var en stor del av mine første år også.

Må si jeg ble gira på mer innen jeg var ferdig, samtidig må det sies at du hadde en helt fantastisk behagelig blogglengde som remote kommer til å sette stor pris på
  • 0
Siterer SirThomas:
For en søt stemning det var over hele bloggen, og det var nesten som om du tok meg med i minnet du beskrev
Takk, det føltes nesten som at jeg var 6 år igjen da jeg satt og skrev.

Siterer SirThomas:
Har du sett Annabelle?

Grøsseren fra i fjor som har fått den noe sjenerøse ratingen 5.5 på Imdb?

Blir bra å lese ditt bidrag når den tid kommer.
Spillpike.no
  • 0
Ah, Crash Bandicoot.. Playstation guden. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har rundet de tre første spillene + Crash Team Racing. Men det kan hvertfall telles på to hender.

Tombi har jeg derimot aldri hørt om.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Spillpike:
Takk, det føltes nesten som at jeg var 6 år igjen da jeg satt og skrev.

Haha, skulle nesten til å si at du skrev bra til 6 åring å være - minne for livet.

Siterer Spillpike:
Grøsseren fra i fjor som har fått den noe sjenerøse ratingen 5.5 på Imdb?

Stemmer det, den noe tvilsomme spin-off'en til The Conjuring.

Siterer Spillpike:
Blir bra å lese ditt bidrag når den tid kommer.

Takk, skal nok få levert et bidrag.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Tombi har jeg derimot aldri hørt om.

Jeg møter stadig vekk folk som ikke har hørt om Tombi, noe som egentlig er veldig synd. Både det første og det andre Tombispillet er nok mine absolutte favoritter fra barndommen.

Siterer SirThomas:
Stemmer det, den noe tvilsomme spin-off'en til The Conjuring.

Jeg har ikke sett den, men følte vel kanskje ikke at det var nødvendig heller. Har forsåvidt sett The Conjuring, men har egentlig ikke noe nevneverdig å si om den.
Spillpike.no
  • 0
Herlig blogg!

Et lite kjærlighetsbrev til Sony jo. Jeg kan relatere på den fronten. Dessverre av de barndomsheltene dine er det bare Crash og Spyro jeg husker å ha spilt. Rart jeg ikke har hørt om Tombi før....
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Spillpike:
Jeg møter stadig vekk folk som ikke har hørt om Tombi, noe som egentlig er veldig synd. Både det første og det andre Tombispillet er nok mine absolutte favoritter fra barndommen.

Ja, litt snodig. Det er ikke alt for ofte jeg leser om spill jeg aldri en gang har hørt navnet på.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Flott blogg. Det første jeg spilte på PS1 var Mickey's Wild Adventure. Tror ikke jeg enset noen andre julegaver. Har aldri hørt om Tombi jeg heller, men i likhet med mange andre har jeg mange gode minner fra Crash Bandicoot-spillene.
''eh'' - Link
  • 0
Koselig! Når broren min ^ fikk PS1 vet jeg ikke om jeg kunne ha brydd meg mindre. Jeg var nok ganske liten på den tiden. Nå som jeg tenker på det husker jeg faktisk ikke hva det aller første jeg spilte var. Det aller første spillet jeg fikk husker jeg da. Mickey's Speedway USA til N64. Haha, veldig mye Mikke ser jeg! Men det var nok PS1 jeg så smått var innom først, uten at jeg husker det så veldig.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Subject 17:
Det første jeg spilte på PS1 var Mickey's Wild Adventure.

Det spillet var jo kul umulig å runde da...
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Subject 17 et første jeg spilte på PS1 var Mickey's Wild Adventure.

Det spillet var jo kul umulig å runde da...

Sant. Sjeldent jeg kom lenger enn bane 4. Rett etter det tårnet med alle skjelettene i trappa.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer albaga:
Herlig blogg!

Takk!

Siterer albaga:
Et lite kjærlighetsbrev til Sony jo.

Hehe, ja det ble jo nesten det til slutt.

Siterer Subject 17:
Det første jeg spilte på PS1 var Mickey's Wild Adventure.

Ja, det spilte jeg også. Husker veldig godt "The Mad Doctor", det var jo så vanskelig at, ja jeg runda det aldri for å si det sånn.

Siterer Royality-indeed:
Det aller første spillet jeg fikk husker jeg da. Mickey's Speedway USA til N64.

Det har jeg faktisk ikke hørt om, men nå hadde jeg ikke noe særlig forhold til N64 heller.
Spillpike.no
  • 0
Siterer Spillpike:
Den dag i dag er jeg min far evig takknemlig for at jeg endte opp med Playstation og ikke det lakserende plastleketøyet av en dukke.

Jeg tror mange pikebarn burde lært mer av dette, eller deres foreldre. De må skjønne at det er mye mer kontruktivt å spille enn å leke med dukker. Hvis det er barbie i tillegg, får de 100 % sikkert anoreksi, eller noe der omkring.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!