Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I mange år har jeg sett på den ene etter den andre bli telefon avhengig, om det er Facebook, spill, eller andre ting de har inne på de små datamaskinene sine vet jeg ikke. Det jeg vet er at det er umulig for mange å la telefonen ligge i noen timer utenfor rekkevidde. Jeg har selv hatt en smarttelefon i noen år nå, mer spesifikk så har jeg hatt smarttelefoner siden høsten 2011 da jeg fikk iPhone 3GS. Etter nesten 4 år med smarttelefoner har jeg også blitt en som har blitt tatt av den teknologiske Zombie apokalypsen...

Jeg har hatt noen av disse duppe-dingsene og har prøvd meg på forskjellige ting. Den er jo kjekk å ha, kan jo høre på musikk i arbeidstiden uten å måtte ta med meg en iPod eller MP3 spiller, og jeg kan sjekke nettavisene uten problemer. Det er også enkelt å få tak i kompiser, kollegaer, kjæresten, eller noen andre jeg trenger å få tak i, nemlig fordi de har en slik sak i lommene sine de også. Jeg har aldri hatt noen problem med å legge den i fra meg heller, fordi jeg har aldri vært avhengig av den heller og ber folk som skal ha tak i meg å ringe meg på jobbtelefonen min. Så skjedde den horrible tingen jeg har vært flink å unngå. Om jeg glemmer telefonen min må jeg snu og hente den, fordi den styrer meg. Hva skjer på Facebook tenker jeg, hva med spillene mine? Papiravis? Alt det leste jeg på nettavisen igår. Jeg har rett og slett blitt en del av den horrible telefonkulturen, og får lyst å spy av meg selv for det. Jeg har alltid sett rundt meg at folk går med den j*vla telefonen sin overalt, jeg har tatt kjæresten min i å sjekke telefon mens hun kjører, og da pleier jeg å ta den fra henne, jeg ser kollegaer som står 6m oppe i lift og trykker på telefonen sin i 10-20 minutt uten å jobbe. Jeg gjør noen av disse tingene, (jeg sjekker ALDRI telefonen mens jeg kjøre!!!), men jeg står på jobb å sjekke telefonen.

Jeg har funnet meg flere spill som styrer livet mitt med Notifications og plinger på meg når de vil ha meg der, og jeg avlyder. Jeg har funnet spill som Assassins Creed Unity Nomad App'en som er morsom å styre med, jeg har også oppdaget SimCity BuildIT som tvinger meg tilbake hver 6 time for å sende et godsskip for å få gullnøkler som gjør sånn at jeg kan forbedre byen min, jeg går også ofte å sjekke hva vennene mine selger som jeg kan kjøpe, og har kjøpt mye saker og ting fra Bernt Erik her på Gamereactor. Jeg føler rett og slett at halsen min blir tett av at telefonen holder et teknologisk kvelertak på meg. Om jeg får en melding på Facebook så MÅ jeg svare raskt som faen, er nesten som en h***v*tt*s tvangslidelse. Telefonen er blitt en sak jeg ikke kan gå uten, og er en av tingene jeg MÅ huske hver dag sammen med kortmappe, snusboks, nøkler, jobbtelefon, og øreplugger. Ikke alt med telefonen min er et helvette, jeg har jo kjøpt meg SONY Xperia Z3 som har en RemotePlay modus sammen med PS4 så jeg sitter å spille FIFA mens kjæresten min skal se en eller annen kjedelig serie. Neste gang jeg ikke har noe viktig å gjøre så skal jeg skru av telefonen å legge den bort i 24 timer og prøve å finne en telefonfri dag...

Teknologiske slaven Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Det er lett å bli medrivet av alt som finnes på telefonen, men selv prøver jeg å holde det til et minimum. Ingen programmer har på lyd eller popper opp på skjermen. Det eneste unntaket er Facebook hvor det iblant kan foregå viktige ting. Når jeg er på skolen, har jeg telefonen i jakkelomma på lydløs. På den måten har jeg best kontroll på den, uten at den har kontroll på meg. Folk må bli stresset om de må sjekke telefonen sin hele tiden. Det blir i alle fall jeg, og det har jeg gjort noe med.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det er vel slik dagens samfunn er blitt. Det er vel generelt få blant den yngre generasjonen som kunne klart seg lenge uten teknologiske duppeditter eller sosiale medier. Jeg drar som regel med meg telefonen overalt selv. Jeg bruker den stort sett som musikkspiller, men jeg er vel også sjeldent frakoblet Facebook, GR etc.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Skaff deg Nokia, du vet den gamle som tålte alt. Den eneste grunnen til at jeg ikke har gått tilbake til gammel teknologi er fordi jeg har banken der og spotify. Instagram brukes en del, men helvette heller, det er en av mine kanaler for å oppdage bra musikk.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Skaff deg Nokia, du vet den gamle som tålte alt. Den eneste grunnen til at jeg ikke har gått tilbake til gammel teknologi er fordi jeg har banken der og spotify. Instagram brukes en del, men helvette heller, det er en av mine kanaler for å oppdage bra musikk.

Har Nokia selv, og siden den er så keisom å bruke blir det til at jeg aldri surfer med den eller bruker den til sosiale medier. En god metode for å unngå mobilavhengighet
  • 0
Denne bloggen er valgt ut som månedens blogg i Gamereactor #120, der en noe forkortet utgave blir å lese på community-sidene.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Takk Morten! Jeg skal dra å se etter dette bladet imorgen!
*MacGyver Theme*
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!