Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En av mine favorittaktiviteter er å tvinne tommeltotter. Til de som ikke vet hva det er, her er en instruksjon:

1. Fold hendene sammen som om du ber, bort sett fra at du ikke ber.
2. Dra håndleddene fra deg slik at tomlene får bevegelsesfrihet.
3. Snurr tomlene om hverandre.
4. Gjenta nummer 3.

Jeg har tvinnet tommeltotter siden jeg var sju år og oppdaget veldig snart at jeg hadde et talent. Jeg har helt siden barneskolen imponert mine jevnaldrende med tommeltvinningen. Jeg anser det som mitt fremste talent, for jeg har aldri møtt noen som er raskere til å tvinne tommeltotter enn meg. I fjor ble jeg kretsmester i tommeltvinning. Det er få som tar meg seriøst når jeg sier det til dem, men det er helt til jeg viser dem mine raske tomler. Da måper de og fjerner seg fra all tvil.

Siden tommeltvinning ikke er en utbredt sport, skriver jeg denne bloggen i håp om konkurranse. Det finnes flere grener innenfor tommeltvinning, alt fra maksfart til maraton. Spesielt i maksfart og opp til enminutter er jeg helt dominerende uten noen som kan nærme seg, med 2867 i rating. På maraton er det mer spennende i min krets med to til tre stykker som kniver om seieren, men mye avhenger av hvor mye de tre andre har trent på forhånd. Dagsformen har også mye å si.

Jeg anbefaler alle å tvinne tommeltotter når man sitter på bussen, er på tannlegekontoret eller i en kjedelig samtale. Rolige langkjøringer opp mot terskelfart på slutten en gang i uka anbefales også. Dessuten har jeg hatt suksess med 10 x 5 sek spurt x 3 med ti sek pause mellom repetisjonene og ett minutt mellom settene.

Andre fordeler er så klart bedre form og smukkere tomler. Jeg har fått mange komplimenter for vakre hender.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har aldri tvinnet tommeltotter. Biter negler i stedet, selv om det er fryktelig uhygienisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har aldri tvinnet tommeltotter. Biter negler i stedet, selv om det er fryktelig uhygienisk.


Tommeltvinning går ikke ut over hygienen med mindre man har veldig følsomme tomler.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Tommeltvinning har blitt for enkelt for meg. De siste årene har jeg blitt en rakker på lillefingertvinning. Litt mer utfordring i livet er både givende og tilfredstillende.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Fikk ikke det til... tror ikke jeg bør satse på en tommeltvinning kariere.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer Predator:
Tommeltvinning har blitt for enkelt for meg. De siste årene har jeg blitt en rakker på lillefingertvinning. Litt mer utfordring i livet er både givende og tilfredstillende.


Så du er en av dem? Alle lillefingertvinnerne jeg har møtt prøver bare å skape en nisje de er litt flinkere til fordi de ikke klarer å konkurrere mot tommeltvinnerne. Det er der de store gutta er, så jeg anbefaler å gå tilbake igjen.

Siterer simidude:
Fikk ikke det til... tror ikke jeg bør satse på en tommeltvinning kariere.


Hvis du ikke får til tommeltvinning, er alt håp ute.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Genialt, kanskje jeg skal prøve tommeltvinning jeg også og se hvor mange det blir

God blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Genialt, kanskje jeg skal prøve tommeltvinning jeg også og se hvor mange det blir


Med tommeltvinning kommer du aldri til å ha et kjedelig øyeblikk igjen!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Så du er en av dem? Alle lillefingertvinnerne jeg har møtt prøver bare å skape en nisje de er litt flinkere til fordi de ikke klarer å konkurrere mot tommeltvinnerne. Det er der de store gutta er, så jeg anbefaler å gå tilbake igjen.


Haha. Spoken like a true tommeltvinner.

Jeg holder den lokale by-rekorden for mest tvinninger på ett minutt på både tommel- og lillefingertvinning. Skal ikke røpe antall, men kan si såpass at du ville ikke trodd det selv om jeg sa det.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg holder den lokale by-rekorden for mest tvinninger på ett minutt på både tommel- og lillefingertvinning. Skal ikke røpe antall, men kan si såpass at du ville ikke trodd det selv om jeg sa det.


Da håper jeg du har et lite miljø av tommeltvinnere i kretsen. Ingen tommeltvinnere jeg kjenner har orket å fornedre seg blant lillefingertvinnerne eller langfingertvinnerne, for den saks skyld, som er de mest surmulende. Ikke engang kvinnene som er med i sporten.

Personlige rekorder er en ting, noe annet er de ulike offisielle rekordene gjort på stadionene og arenaene. Det er mye lettere å tvinne på hjemmebane og det er vanskelige å få samme resultat som på trening i ordentlige konkurranser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Haha, morsom blogg Har liksom aldri kommet inn i det å tvinne tommeltotter. Liker heller å tappe på knærne.
  • 0
Siterer Superdaniel:
Haha, morsom blogg Har liksom aldri kommet inn i det å tvinne tommeltotter. Liker heller å tappe på knærne.


Hva mener du med tappe på knærne? Det kan misforstås.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Haha, altså å tromme på knærne når man kjeder seg
  • 0
Siterer remote:
Da håper jeg du har et lite miljø av tommeltvinnere i kretsen


Det skal ikke nektes for.

En sommerdag i '11 tok jeg toget inn til Oslo og plasserte meg i Frognerparken, og tvinna lillefingerne kontinuerlig. Folk lot seg imponere og kasta noen kroner i kassa. Jeg ser på det som en enda mer offisiell bekreftelse på at jeg er et nivå over andre - jeg lever fremdeles av lillefingertvinningpengene fra den dagen.

Siterer remote:
Det er mye lettere å tvinne på hjemmebane og det er vanskelige å få samme resultat som på trening i ordentlige konkurranser.


Det er sant. Derfor jeg har skyvet meg vekk fra dette formatet. Hender jeg turer opp til sentrum og tvinner for show, fungerer som trening samtidig, men publikum blir ikke like begeistret her som i Oslo. Og toget er så dyrt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
God blogg, remote!
Skal prøve ut dette på en biltur når jeg kjeder meg og ikke får lov til å spille 3DS. Som er om noen timer. Takk for tipset

Lagt til 2014-10-01 13:15:
#remotelagergodeblogger
  • 0
Siterer Superdaniel:
Haha, altså å tromme på knærne når man kjeder seg


Ok, det kan ikke misforstås.

Siterer Predator:
En sommerdag i '11 tok jeg toget inn til Oslo og plasserte meg i Frognerparken, og tvinna lillefingerne kontinuerlig. Folk lot seg imponere og kasta noen kroner i kassa. Jeg ser på det som en enda mer offisiell bekreftelse på at jeg er et nivå over andre - jeg lever fremdeles av lillefingertvinningpengene fra den dagen.


Det må jeg si. Det er ikke alle som kan tjene penger på sin virksomhet, og jeg kjenner ikke mange som imponerer folk på gata for en slant med penger. Noen har derimot sponsoravtaler, som regel fra lokale vispefirma eller strikkepinneprodusenter, men det rekker ikke langt.

Siterer Predator:
Det er sant. Derfor jeg har skyvet meg vekk fra dette formatet. Hender jeg turer opp til sentrum og tvinner for show, fungerer som trening samtidig, men publikum blir ikke like begeistret her som i Oslo. Og toget er så dyrt.


Konkurranser kan være utmattende, og konkurrerer man mer enn seks uker av gangen, kan man risikere overtrening og demotivasjon. Jeg kjenner flere som har gitt seg helt etter å ha møtt veggen, og de har aldri tvinnet noe som helst senere. Da jeg var ny, gikk jeg nesten på den samme smellen, men min trener advarte meg heldgivis i tide da han så mitt trette kroppsspråk og dårlige holdning. Man trenger ikke mer enn en to ukers ressursperiode før man er på beina igjen.

Siterer Linebeck:
Skal prøve ut dette på en biltur når jeg kjeder meg og ikke får lov til å spille 3DS. Som er om noen timer. Takk for tipset


Bare hyggelig. Det er bra at flere oppdager sporten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!