Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Oppdatert 30.6.14 kl 15:28

Før jeg begyner så skriver jeg bare en fort introduksjon. Ja dette er altså del to av topp 5 spill og vi har nå kommet til Mobilspill. Helt ærlig er det ikke så mange mobilspill jeg har tent på, men jeg klarte å sette sammen en liste alikevell.

5: Clash of Clans.
Ja dette spillet ble fort kjent for mange og spilles som bare det. Det er jo greit det, men det dumme med dette spillet er at (synes ihvertfall jeg) det blir fort kjedelig etter en veldig kort stund og det er fordi det tar så evig med lang tid for å komme seg oppover i spillet. Plutselig må du gjøre ditt og datt og så faller du ned helt nederst på verdenslista og da gidder man jo ihvertfall ikke spille det når man kanskje har brukt år og dag for å komme så langt som man er.
Det jeg derimot liker med dette spillet er at det minner meg om League of Legends og at det har sine egne perioder med kjedsomhet og morro. Men det er ikke lenge til jeg kanskje slutter med dette spillet for godt.

4: Boom Beach.
Dette spillet er laget av de akkurat samme utviklerne som lagde Clash of Clans, nemlig Supercell. Jeg begynte med dette spillet for noen uker siden og så langt har jeg bare sett positive resultater. Dette spillet har en veldig bra grafikk i tillegg til en veldig bra spillemulighet i forhold til det som er vanlig på Mobilspill. et eneste litt dumme er at du blir raidet ekstremt ofte så du må mholde øynene åpne. Det jeg liker best med dette spillet er at det har et lite snev av sommer og avhengighet så det kan være fint og gjemme seg litt bort med taben i noen timer med dette spillet.

3: Subway Surfers
Dette spillet var vel egentlig mest aktuelt i påsken, men jeg spiller det fortsatt noen småstunder. Men det er derimot ikke sagt at det er et dårlig spill for det er det jo egentlig ikke. Det er bare det at det blir litt voldsomt å drive å oppdatere spillet nesten hver uke, men det er egentlig det eneste dumme. Dette spillet ligner ekstremt på Temple Run og Sonic Dash, men har alikevell veldig forskjellig stil siden dette spillet faktisk handler om at du er et barn som bor på togbanen og gjør herverk. Så blir du jaget av politiet og så må du ta det meste av jakten oppå tog taket.!

2: Temple Run
Legg merke til at dette IKKE er Temple Run 2, men Temple Run 2, noe som vil si at dette er det første spillet og ikke det andre som faktisk er mye dårligere. Hvorfor jeg synes dette er mye bedre en 2eren spør du?, jo det er fordi dette spillet er reklame fritt, mye mer realistisk grafikk, har større utfordinger og mye mer innholdsrik og meningsfull butikk. Det er egentlig i hovedsak alt. I tillegg vill jeg nevne at det ikke er så lett og bli hekta av dette spillet, noe som gjør at du spiller det helt med egen vilje og du konkurerer med deg selv i bevisst tilstand.

1: Sonic Dash
Ja da var vi omsider kommet til det siste spillet i denne listen og det er Sonic spillet Sonic Dash. Jeg elsker dette spillet fordi det er unikt på mange måter selv om det er ganske likt Temple Run og Subway surfers. Det som gjør dette spillet så unikt og annerledes er at det nemlig er innblandet i Sonic verdenen og alt er inspirert og tatt med Sonic som hovedfigur. I tillegg er dette spillet et offisielt SEGA produkt som også gjør det litt mer unikt og spennende en alle andre Mobilspill. Jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg er en stor fan av Sonic spillene.
Når vi skal snakke om spillets kvaliteter kan jeg først begyne med at kontrollene er simple og enkle og er ikke akkurat noe spesielt vonde med tanke på at dette spillet har en ekstrem fart når figurene løper. Grafikken er også noe som er veldig bra og det kunne like gjerne vert grafikken til en konsoll. Til å avslutte må jeg si at dette spillet har en god del humor. For hvis du spiller dette på Android og ikke på IOS så har du mulighet til å spille som selveste Mr.Android.

"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Spiller lite mobilspill selv. Føler det er underlegent konsollspill og skal jeg først spille noe når jeg er ute på farten, så drar jeg med meg 3DS'en eller Vitaen. Det er dog et par spill jeg har spilt på mobil, som jeg likte veldig godt og forsåvidt spiller litt nå og da. Det er begge Rayman Run spillene og Jurassic Park Builder. Har prøvd både Clash of Clans og Temple Run, men gadd ikke holde på dem veldig lenge.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spiller ikke så mye mobilspill jeg heller. Synes Flappy Bird var ganske gøy, og Temple Run på sin tid. Må si at Sonic Dash så ganske bra ut. Kanskje jeg laster det ned.

En flott liste
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Prøv league of evil. Anbefales! !
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Prøv league of evil. Anbefales! !

Skal prøve det imorgen.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Du vet det finnes andre typer mobilspill enn "endless runners" og "Clash of Clans"? Savner Angry Birds og "Where's my water" på lista di.

Siterer Glorfindel:
Spiller lite mobilspill selv. Føler det er underlegent konsollspill og skal jeg først spille noe når jeg er ute på farten, så drar jeg med meg 3DS'en eller Vitaen. Det er dog et par spill jeg har spilt på mobil, som jeg likte veldig godt og forsåvidt spiller litt nå og da. Det er begge Rayman Run spillene og Jurassic Park Builder. Har prøvd både Clash of Clans og Temple Run, men gadd ikke holde på dem veldig lenge.


Selv spiller jeg endel mobilspill. 3DS og Vita er kanskje bedre, men det er ikke alltid det er så praktisk å ta med ekstra. Mobilen går jeg alltid med uansett.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer heljar:
Du vet det finnes andre typer mobilspill enn "endless runners" og "Clash of Clans"? Savner Angry Birds og "Where's my water" på lista di.

Jo jo selfølgelig, men det er litt lenger ned.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer heljar:
Selv spiller jeg endel mobilspill. 3DS og Vita er kanskje bedre, men det er ikke alltid det er så praktisk å ta med ekstra. Mobilen går jeg alltid med uansett.


Ja, på kortere turer er det lettest å dra frem mobilen, selv om jeg ofte pleier å velge å høre på musikk i stedet. Men hvis jeg vet at jeg skal ut på lengre turer, så tar jeg med meg de håndholdte konsollene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men hvis jeg vet at jeg skal ut på lengre turer, så tar jeg med meg de håndholdte konsollene.

Virker som et lurt valg.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg er mye mer glad i puzzlespill og lignende når jeg spiller på mobil. Mangt et "hidden objects" spill har blitt testa og forkasta, eller gjennomført.
Personlig er jeg stor fan av Artifex Mundi sine spill, som publiseres til Android og iPhone via G5 Entertainment.
Abyss, Dark Arcana, Nightmares from the Deep etc.
Artifex Mundi har det med å skape en enormt fin stemning via sine grafiske vakre stillbilder.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!