Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da var eksamensrushet over. Jeg har hatt så mye å tenke på, i tillegg til dette, at jeg har vært svært inaktiv. Jeg skulle etablere meg enda mer som en student, har jobbet veldig mye og jeg har nesten aldri alenetid lenger. Dette er det LITT slutt på, så nå kan jeg være litt mer aktiv, spesielt i juli måneden. Dette er da en bloggserie som jeg ikke har skrevet på en veldig god stund, ettersom at jeg har hatt litt det samme dilemmaet alle disse månedene; «jeg har hatt nok erfaringer å snakke om, men jeg har ikke tid til eller energi til å skildre det på papir». Så dette er da min fortsettelse på «Road to Master (R2M)» hvor jeg skal fortelle dere hva som har skjedd i de siste månedene i min jakt på mastertittelen innenfor universitetslivet mitt.

Da var 1 år omme, og jeg har blitt ferdig med de 3 jævligste eksamenene jeg har hatt i hele mitt liv. Vi hadde tre veldig tunge fag, med navn ‘'Moderne verdenshistorie (etter 1750)'', ‘'Eldre europeisk historie (før 1750)'' og ‘'Offentlig politisk teori og administrasjon''. Bare det å lese fagenes titler er tungt. Spesielt historiefagene var tunge, ettersom at det var mange tall, hendelser og personer som skulle memoreres og knyttes sammen. Dette har gjort at de 6 ukene jeg har hatt til rådighet på de tre forskjellige eksamenene har blitt brukt til å være inne for å pugge og sakte, men sikkert, suge ut livsgnisten min. Nok om eksamen. Jeg er altså så lei de nå at jeg holder på å spy. Kan nevne at jeg allerede har fått en C i politikken, og får igjen historien på førstkommende fredag og fredag om 3 uker. Der var jeg ferdig med de.
Jeg har faktisk fått meg et hus, som jeg skal dele med 4 veldig gode kompiser her i Bodø. To karer som jeg har kjent siden barneskolen og 2 jeg har blitt kjent med her oppe i Bodø. Vi har skaffet et 180 kvadratmeters stort slott, som har 4-5 tv'er, 2 PS4, et meget kraftig internett og flott utsikt og alt til hele 4 000 i måneden per person. Dette er så ubeskrivelig lite for det vi har fått. Huset er nemlig så forbanna fint og bra at det er uvirkelig at de ikke krevde minst 2 000 mer fra hver person.

Her er for så vidt villaen vi har leid: http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=485993
03&searchclickthrough=true


Det er helt magisk å se en slik kreasjon og kan si ‘'nå er denne vår for ett år''.
Ut ifra hva jeg har sagt tidligere om at jeg har begynt å jobbe, så er det faktisk TO jobber jeg har fått nå i Mai. Jeg har fått «hovedjobben» min på Spaceworld her i Bodø. Denne jobben er en nerds våteste jobb. Jeg får jobbe med telefoner, SPILL, datautstyr, tablets og headsets, og jeg blir betalt for det. Det ville jeg ha nesten gjort gratis. Det er helt sprøtt hvor deilig det er å jobbe med teknologi, og møte likesinnede kontinuerlig.
Gjennom denne jobben, så fikset sjefen min meg en jobb til. Dette er noe av det kuleste jeg har gjort i hele mitt liv. Jeg, Anders på 2 meter høyde og 120 kg med kropp, har blitt dørvakt og sikkerhetsvakt på nattklubbene Syd/Øst og G Nattklubb i Bodø, og skal jobbe 2-3 ganger i måneden. Jeg prøvde meg faktisk i natt til i dag, og det var noe av det kuleste jeg har prøvd meg på. Jeg var en maktfaktor og en autoritetsfigur som hadde FULL kontroll. Jeg fikk uhemmet skryt over nybegynnerferdighetene mine og hvor rolig jeg var. Jeg polstret på meg kevlarvest og avgjorde skjebnen til samtlige gjester. Jeg fikk virkelig det til, og jeg ble et nytt menneske. Jeg kastet ut kun 1 person, fordi han ble alt for full, men fy faen hvor tilfredsstillende det var å gjennomføre et perfekt utkast. Han begynte å krangle og jeg holdt meg helt rolig og kontrollerte situasjonen. Jeg fikk denne hissige karen på 2 meter og ca 130 til å gå ut uten noe problem. Jeg trengte ikke å bruke makt en gang. Nei, dette var direkte gøy og mersmaken sitter stramt allerede, og det selv etter å ha holdt på fra 22.00 til 5.00. Det er mange timer som gikk meget fort og det var sykt gøy og lærerikt.

Dett var dett. Nå skal jeg være i Bodø fram til torsdag, så er bærer det hjem til Drøbak for å være chille i 3 uker. Det skal bli jævlig snadder. Jeg gleder meg som en unge. Denne dagen her er faktisk første dag på over 4 måneder hvor jeg har klart å slappe av og nyte livet. Det har vært tunge dager hver eneste dag helt siden februar, så i dag har vært en perfekt dag for meg! Ser fram til å bli mer aktiv på GR denne sommeren her. Peace out.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
4000 for det der? Har huseieren hatt noen ekstra sterkt i kaffen eller.... 40000 i depositum var ikke akkurat lite da men.

Blir nok en forandring å gå fra et bøttekott til det huset der
Får bare håpe at de du skal bo med er samarbeidsvillige da. Det var ikke de jeg bodde med det siste året, så huset så jo bomba ut til alle døgnets tider.

Angående Spaceworld, så jobber jeg jo på Elkjøp selv, så vet litt hvordan det er å jobbe i en slik butikk. Og er helt enig i det du skriver, det er en jobb som faktisk kan defineres som artig.

Angående skolen, så har jeg vært dritt lei helt siden i høst. Dog var jeg vel mer lei stedet jeg bodde på, enn det å studere, så vi får se hvordan given er igjen når jeg starter på PPU til høsten.

Høres hvertfall ut som du har hatt et godt første år på universitet. Er jo lov å håpe på det bare blir bedre?

Og ja, du får jaggu se å bli mer aktiv igjen ass.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Noe av dette visste jeg jo fra før, men du setter virkelig ting i nytt lys og begrunner din inaktivitet med mye mer sjel denne gangen, enn bare standardunnskyldningen om at du ble lei.

Jeg håper faktisk dagene dine som dørvakt på nattklubber kunne blitt en bloggserie alene, for DET kunne blitt sweet avhengig av hvor mye du selv føler at det er å skrive om etter hver gang. Hvis ikke du har taushetsplikt ovenfor gjestene da, herregud.

Ellers er det vel bare å fortsette å holde oss oppdatert på din evige jakt for å oppnå nettopp R2M, og jeg kan faktisk ikke huske at du har LOVET mange blogger i denne serien (?) - Noe som igjen gjør deg safe på at du har din egen grense på materiale å gi ut.

Tar jeg forresten feil hvis jeg ser på denne bloggen som en offisiell deltagelse på #GRMEETUP!2 ?
  • 0
Siterer Glorfindel:
4000 for det der? Har huseieren hatt noen ekstra sterkt i kaffen eller.... 40000 i depositum var ikke akkurat lite da men.


Det er helt sinnsvakt hvor billig det er! Skulle tro at de hadde noe sterkt i kaffen ja. Fleinsopp eller heimis eller noe. 40 000 går veldig fint ettersom at det er snakk om perioden vi får stipend, pluss at lønningen min fra Spaceworld kommer til å være VELDIG høy når jeg får den, siden jeg skal jobbe ekstremt mye i Juni.

Siterer Glorfindel:
Får bare håpe at de du skal bo med er samarbeidsvillige da. Det var ikke de jeg bodde med det siste året, så huset så jo bomba ut til alle døgnets tider.


Jeg har håndplukket 4 karer som alle er villige til å samarbeide med husarbeidet. Kommer ikke til å tolerere noe unnasluntring.

Siterer Glorfindel:
Angående Spaceworld, så jobber jeg jo på Elkjøp selv, så vet litt hvordan det er å jobbe i en slik butikk. Og er helt enig i det du skriver, det er en jobb som faktisk kan defineres som artig.


Helt enig. Er noe nytt hver eneste dag og er ufattelig interessant og artig.

Siterer Glorfindel:
Angående skolen, så har jeg vært dritt lei helt siden i høst. Dog var jeg vel mer lei stedet jeg bodde på, enn det å studere, så vi får se hvordan given er når jeg starter på PPU til høsten.


Skjønner det veldig godt. Sånn går det når du bor på et lite drittsted så lenge, pluss at du bodde med de klysene du gjorde. Tror alt kommer til å gå mye bedre med en gang du får flyttet litt på deg. Da blir du jo kjent med nye personer + at du får studert noe nytt. Skal ha PPU til høsten jeg og, itillegg til norsk historie (etter 1814) og historiedidaktikk.

Siterer Glorfindel:
Høres hvertfall ut som du har hatt et godt første år på universitet. Er jo lov å håpe på det bare blir bedre?


Ja, det sa også foreleserne. Dette var de to verste semesterne for at vi skulle integreres inn i universitetsnivået. Tror det bare går oppover fra nå av. Er temmelig drittlei bøttekottet også, så det skal bli suverent.

Siterer Glorfindel:
Og ja, får jaggu se å bli mer aktiv igjen ass.


Jeg lover. Du har mitt ord på det.

Lagt til 2014-06-09 01:54:
Siterer SirThomas:
Noe av dette visste jeg jo fra før, men du setter virkelig ting i nytt lys og begrunner din inaktivitet med mye mer sjel denne gangen, enn bare standardunnskyldningen om at du ble lei.


Godt å høre!

Siterer SirThomas:
Jeg håper faktisk dagene dine som dørvakt på nattklubber kunne blitt en bloggserie alene, for DET kunne blitt sweet avhengig av hvor mye du selv føler at det er å skrive om etter hver gang. Hvis ikke du har taushetsplikt ovenfor gjestene da, herregud.


Det kan være en mulighet, men mye må bli sensurert i såfall. Jeg kan ikke si hendelser som omfatter privatpersoner, så det kan hende at det kunne ha blitt litt i kjedeligste laget. Jeg tror det er bedre at jeg skriver litt kjapt om det i R2M, siden det er alt innenfor studentlivet mitt her i Bodø.

Siterer SirThomas:
Ellers er det vel bare å fortsette å holde oss oppdatert på din evige jakt for å oppnå nettopp R2M, og jeg kan faktisk ikke huske at du har LOVET mange blogger i denne serien (?) - Noe som igjen gjør deg safe på at du har din egen grense på materiale å gi ut.


Planen var hver måned, men det ble for mye. Skal prøve å dele info litt mer jevnlig ihvertfall.

Siterer SirThomas:
Tar jeg forresten feil hvis jeg ser på denne bloggen som en offisiell deltagelse på #GRMEETUP!2 ?


Det er usikkert enda. Jeg vet ikke hva som skjer, så vi får prøve å planlegge ut ifra det.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Tror alt kommer til å gå mye bedre med en gang du får flyttet litt på deg. Da blir du jo kjent med nye personer + at du får studert noe nytt. Skal ha PPU til høsten jeg og, itillegg til norsk historie (etter 1814) og historiedidaktikk.


Ja, har forsåvidt gått lei idrettsfagene også, så kan bli greit å prøve noe annet. Tok jo 30 stp i IT ved siden av nå det siste året og merker jeg ikke hadde hatt noe imot og tatt en bachelor i det også

Nå skal jeg ta PPU i Halden da, der jeg tok grunnfaget på idrett, så mest sannsynlig så blir jeg boende hjemme, evt. finner en billig hybel å bo på et par dager i uka. Men jeg har vel også funnet ut etter disse 3 årene, at "borte bra, hjemme best" passer ganske godt i mitt tilfelle.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men jeg har vel også funnet ut etter disse 3 årene, at "borte bra, hjemme best" passer ganske godt i mitt tilfelle.


Veldig omvendt for meg. Jeg trives best å bo fra foreldrene mine, nettopp fordi jeg får de erfaringene jeg får.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Veldig omvendt for meg. Jeg trives best å bo fra foreldrene mine, nettopp fordi jeg får de erfaringene jeg får.


Ja, jeg har jo ikke planer om å bo hos dem til jeg stryker med. Jeg tenkte mer på hjemstedet generelt. Hadde ikke hatt noe imot å skaffe en leilighet for meg selv nå heller, men per nå, så har jeg veldig lite råd til akkurat det. Må først og fremst skaffe meg bil igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, jeg har jo ikke planer om å bo hos dem til jeg stryker med. Jeg tenkte mer på hjemstedet generelt. Hadde ikke hatt noe imot å skaffe en leilighet for meg selv nå heller, men per nå, så har jeg veldig lite råd til akkurat det. Må først og fremst skaffe meg bil igjen.


Du har jo ikke dårlig råd hvis du søker om stipend
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Du har jo ikke dårlig råd hvis du søker om stipend


Du lever vel ikke luksus på det stipendet heller da. Skal jeg ha eget sted nå, så skal jeg ha noe decent og da dekker nok ikke stipendet alene en husleie en gang. Så det spørs nok. Tjener nok opp en slant igjen i sommer, men må som sagt kjøpe meg bil igjen også. Det er ikke akkurat billig å ha det heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
For en villa mann!!!! Kos deg med jobb, studier, og alt annet! Mr.Bouncer
*MacGyver Theme*
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer A to the H:
Det kan være en mulighet, men mye må bli sensurert i såfall.


Taushetsplikten er hellig og må overholdes. Det er ikke positivt å ha det på ryktet og referansene at du ikke holder kjeft. Mine to femøringer.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Taushetsplikten er hellig og må overholdes. Det er ikke positivt å ha det på ryktet og referansene at du ikke holder kjeft. Mine to femøringer.


So true. Skal tenke over det.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!