Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Et øyeblikk. Skal bare fylle inn litt tekst her, sånn at ingen spoilers dukker opp i ingressen. Ikke les dette hvis du ikke har sett episoden enda.

Tekst. Tekst.

Tekst. Tekst.

Sånn. Dette er hva jeg synes om det som utspilte seg i 8. episode av Game of Thrones:

Det var utrolig fælt.


Hva synes du?
  • 0
For å si det mildt:

Spoiler:Sykeste scenen jeg har sett i hele mitt liv
  • 0
Det var... noe, ja.
  • 0
Spoilers, spoilers, spoilers... Og litt mer spoilers, bare for å fylle previewen til "siste kommenterte".

Jeg fikk så vondt i meg. Hadde vondt i meg i hele går kveld. Jeg var først så glad for at han faktisk klart å felle fjellet, men gleden går over i nervøsitet og utålmodighet når han venter på at fjellet skal si navnet på søsteren, og så blir all glede revet vekk og erstattet av sjokk og forferdelse når, vel, ja. Det smerteakriket, it haunts me.

Jeg blir så provosert. Han hadde han jo!

Jeg har en teori på hva som skjer videre. Ta det med ro, har verken lest boka eller wikis, så jeg aner ikke hva som faktisk skjer. Vel, egentlig er det samboerens teori, men anyways. Vi Tror at fjellet dør av skadene han ble påført i kampen, slik at det på en måte blir uavgjort, og at Tyrion på den måten får en sjanse til.

Enten det, eller så kommer han broren til Martell til å reise fra Dorne, opp til Kings Landing for å hevne seg. Det blir et slag og Tyrion slipper unna i oppstyret. Jeg håper bare tyrion klarer å komme seg unna. Jeg dør, om ham dør. Og NÅDE den som kommer her med bok-kunnskap og spoiler skjebnen hans.

Noen andre teorier?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg har lest bøkene, så jeg vet at John McClane kommer til å skyte i filler hele King's Landing.

Når det er sagt, så var det en ganske grotesk scene. Jeg så den mens jeg spiste frokost (brødskiver med makrell i tomat og majones), men visste at det kom til å gå ham ille. Husket imidlertid ikke hvordan det skjedde, så jeg ble litt overrasket - på en uggen måte.

Synes episoden gikk veldig fort denne gangen. Håper de skrur ned tempoet litt, for jeg vil gjerne ha mer tid til å fordøye utviklingen.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Noen andre teorier?


Teorien med at Dorne hevner dødsfallet var det jeg tenkte kom til å skje før kampen, men er allikevel ikke så sikker. Føler meg rimelig sikker på at Tyrion ikke dør, i alle fall.

Har og tenkt på muligheten for uavgjort, men Tywin virket ganske definitiv i sine ord, så blir litt overrasket om de går for den vinklingen.

Tommen likte jo Tyrion, og med påvirkning fra Margaery Tyrell kan det kanskje komme hjelp fra det holdet?
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Føler meg rimelig sikker på at Tyrion ikke dør, i alle fall.


Tenkte det samme om en viss Ned Stark...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik:
Tenkte det samme om en viss Ned Stark...

HEI, HEI! Sitt nå ikke du der og tro du er så helskottes klok bare fordi du har lest bøkene. Jeg har bøkene her også, og kan slå opp hva som skjer hvis jeg vil. Men det vil jeg ikke. Satser på at du ikke er 100% pikk, og at antydningene dine er verken eller det ene eller det andre, kun villedende halvtrolling. Kan være et "omvendthint" (hintets svar på dobbeltironi), eller et dobbelt omvendthint, eller trippelt, kvadruppelt eller pentappelt. Jeg velger å se på kommentaren som inconclusive i noen som helst retning. Og nå kommer jeg ikke til å besøke dette kommentarfeltet flere ganger, for å være på den sikre siden.

Siterer Tomas Veiden:
Føler meg rimelig sikker på at Tyrion ikke dør, i alle fall.

Hvis han dør... Hvorfor skal man fortsette å se, egentlig? Eller, ok, synes Brienne er en interessant karakter, samt Hunden og Arya, og så hadde det jo vært fett å få se Fjellets og Cerseis hoder på staker, så der er jo vits i å se videre, men per nå er Tyrion by far den mest interessante og underholdende karakteren. Pluss vignetten. Den er jo også kul
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Satser på at du ikke er 100% pikk, og at antydningene dine er verken eller det ene eller det andre, kun villedende halvtrolling.


Hahaha, det mer et pek til at man aldri vet hva Martin finner på. Selvfølgelig gidder jeg ikke å spoile noe som helst.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Jeg har lest bøkene og vet hva som skjer, men holder selvsagt det for meg selv. Med det sagt gleder jeg meg til å se de to siste episodene. Vi vet jo alle at episode 9 er forbeholdt sjokkerende hendelser som Ned og The Red Wedding, men med tanke på at noen seriens hendelser skjer i noenlunde feil rekkefølge enn i boka er det spennende selv for oss lesere å se
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Hvis han dør... Hvorfor skal man fortsette å se, egentlig?


Er enig i at det er interessante karakterer igjen, men føler Game of Thrones har for mye å tape på at Tyrion dør. Å drepe Ned Stark var kanskje et sjokk og et PR-selvmord (som endte opp med å være det stikk motsatte), men det er vel ingen karakterer som har like mye for seg som Tyrion. Ned Stark var spennende fordi det skjedde ting med ham, mens Tyrion bringer mer til serien som karakter, samtidig som han selvfølgelig blir utsatt for mye.

Jeg sitter med en følelse av at han kanskje gjenforenes med Snow på muren på et eller annet vis. Det er vel det ene stedet han har hatt noen tilknytning til i serien utover King's Landing.
  • 0
Det var næsty. Rett og slett. Selv for de av oss som etterhvert har herdet oss ganske godt mot medievold.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Føkk GRRM!


Den feite lille nissen er glad i å drepe og har laget en stor rollebesetning kun sånn at han kan drepe karakterer for fote, så det er ikke noe vits å bry seg om noen av dem for ingen av dem er av noe som helst betydning når Georgie-boy tar frem slaktekniven sin!

/rant

Min teori er at ingen vinner Jerntronen og at White Walkers overtar verden fordi alle andre er for opptatt med å slåss innbyrdes. Hunden kommer garantert til å dø av en infeksjon i det bittet han fikk fordi han ikke lot Arya brenne det rent. Dama til Oberyn kommer til å samle sammen en hær av alle de Oberyn har forført og sjarmert og så kommer de til å brenne hele King's Landing til grunnen.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Mind-blowing episode.
  • 0
Siterer RDB:
Mind-blowing episode.


hehehe, mind blowing. hehehe. I see what you did there
  • 0
Siterer Suzanne Berget:
Min teori er at ingen vinner Jerntronen og at White Walkers overtar verden fordi alle andre er for opptatt med å slåss innbyrdes. Hunden kommer garantert til å dø av en infeksjon i det bittet han fikk fordi han ikke lot Arya brenne det rent. Dama til Oberyn kommer til å samle sammen en hær av alle de Oberyn har forført og sjarmert og så kommer de til å brenne hele King's Landing til grunnen.


Ja, helt enig med ingen vinner-teorien. Ikke nødvendigvis at White Walkerne overtar, men at verdenen blir såpass omsluttet av drageild og is at alt faller sammen.

Eneste slutten som gir noen mening, i grunn. Sliter med å se hva poenget er hvis noen faktisk ender opp jerntronen. Ved mindre feil folk ender opp der, kanskje.
  • 0
Som sagt har jeg lest bøkene, men avslutningen har jo ingen kommet til ennå siden det fortsatt er minimum to bøker til. Så her er min teori: White Walkers, eller The Others som de heter i bøkene, blir slått tilbake, Dany drar til Valyria og hersker der med drager og frigjorte slaver og alle andre som vil, mens en eller annen sopp setter ræven på jerntronen, men den har ikke samme makten lenger siden Westeros nok en gang er delt opp i 7 kongeriker. Det går nesten tilbake til hvordan det var før Aegon kom til Westeros med dragene sine med andre ord.

Det er hva jeg tror, så får man se hva Martin klarer å hoste opp før han dør..
  • 0
why did he die!?
  • 0
Jeg trurte ikke å lese bloggen før nå. Det var ikke ille. Men spoilerne står jo i kommentarfeltene. Jeg tror i alle fall det, så jeg tør ikke lese noe mer av dem.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!