Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siden Ace Attorney er en av mie favoritt-spillserier har jeg bestemt at jeg skal lage en liste om hvilke som er best. Så her er den.

7. Apollo Justice
Hva?! Phoenix har mistet jobben!? Hva?! Phoenix har en 15-år gammel datter som oppfører seg som en 5-åring?! Jeg liker dette spillet, men jeg synes det ble litt uinteressant etter hvert. Jeg spilte jo de 3 første Ace Attorney-spillene før jeg startet på dette, og etter å ha blitt så kjent med Phoenix, Maya og de andre, er det kjipt at jeg må spille som noen jeg ikke bryr meg så mye om. Men gameplayet er ganske bra, og Per(vert)ceive -funksjonen funker ganske bra.

6. Dual Destinies
Dette spillet var kanskje det spillet jeg gledet meg mest til i fjor, men etter at de fjernet en fysisk utgave, og ikke tok med Phoenix-statuen som skulle følge med til de som forhåndsbestilte spillet, stoppet hypetoget litt. Men dette spillet var ganske bra, selv om Capcom var noen drittsekker når de ikke ga ut en fysisk utgave. Dette spillet introduserer en ny funksjon, nemlig Mood Matrix, som gjør at du kan finne humøret til vitner.

5. Professor Layton vs. Phoenix Wright
Shu Takumi lager et nytt spill! Hurra! Jeg har aldri vært en så stor fan av vår kjære professor, men jeg har begynt å like han mer. I dette spillet kommer professoren, Luke, Maya og Phoenix inn i en annen dimensjon, nemlig en by som heter Labyrinthia. I Labyrinthia eksisterer det magi. Haken? Hvis du bruker det blir du brent levende.
Så professoren og Phoenix må redde heksene fra å bli brent levende. Et veldig bra spill.

4. Ace Attorney Investigations
Miles Edgeworth får endelig et spill. Hurra! I dette spillet spiller man som Edgeworth, som prøver å stoppe noen smuglere. Sammen med han har han Detektiv Dick Gumshoe og mestertyven Kay Faraday. Sakene i dette spillet er veldig interessante, selv om noen av dem kan være ganske kjedelige. Investigation-systemet er også ganske bra. Du styrer Edgeworth rundt med D-paden eller stylusen, og klikker A eller trykker med stylusen på det du vil undersøke. Det dukker også opp referanser nå og da.

3. Phoenix Wright: Ace Attorney
Det første. Det som startet serien i 2001 på GBA i Japan. Dette var også det første Ace Attorney-spillet jeg spilte. Her spiller du som Phoenix, som nettopp har blitt en advokat. Han er en skikkelig god advokat. Sakene i dette spillet er veldig gode. Karakterene er jo selvsagt fantastiske også. Men dette spillet er ikke det beste Ace Attorney-spillet, ifølge meg.

2. Trials and Tribulations
Det tredje Ace Attorney er veldig bra. Det kan jeg si. Dette er også det siste spillet i Phoenix Wright-trilogien. Her spiller man som både Phoenix og Mia Fey. Når man spiller som Phoenix, er man i nåtiden. Når man spiller som Mia, er man i fortiden. Her er den nest beste saken i serien, også. Brrrrridge to The Turrrrrnabout...

1. Justice for All
Dette spillet har blitt ansett som det dårligste i Phoenix-trilogien, men jeg synes det er det beste. Dette spillet starter med at Phoenix møter Maya igjen etter at hun dro til Kurain Village for å trene. Men dette spillet er kanskje et av de mest dramatiske Ace Attorney-spillene. Selv om dette spillet har den desidert verste saken i serien, har den også den beste. Farewell, my Turnabout. Justice for All er og blir min favoritt.
  • 0
Med tanke på at det finnes bare 7 spill i serien (8 om du tar med Professor Leyton crossover'en) så er det snålt å kalle dette en topp-liste. Det er mer en rangering av spillene i serien.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Fin liste det her. Nå har ikke jeg spilt noen av Ace Attorney spillene, så det blir vanskelig å si seg enig eller uenig. Men jeg har hatt lyst til å prøve et en god stund. Hvilket vil du i så fall anbefale for en nybegynner?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fin liste det her. Nå har ikke jeg spilt noen av Ace Attorney spillene, så det blir vanskelig å si seg enig eller uenig. Men jeg har hatt lyst til å prøve et en god stund. Hvilket vil du i så fall anbefale for en nybegynner?

Det første.
  • 0
Fin liste dette, personlig setter jeg Trials and Tribulations som det beste i serien, men Justice For All hadde jo som du vet min favoritt-sak i serien, så jeg skjønner forsåvidt hvorfor du gir den førsteplassen.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Grei liste, men er uenig i at Apollo er verste spillet. Jeg liker Apollo, han fikk bare altfor lite karakterutvikling og sin egen historie fordi Phoenix MÅTTE bli pushet inn overalt... Har lest at Phoenix egentlig ikke skulle være med, og at han bare fikk en stor rolle pga. executive meddling.
Take off every zig, for great justice
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!