Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag, 4. mai, feires Star Wars Day over hele verden, og Star Wars-entusiaster, enten de bekjenner seg til den lyse eller mørke siden av Kraften, hilser hverandre med "May the 4th be with you."

Som svært entusiastisk Star Wars-fan er det et selvfølge å markere denne dagen. Spørsmålet er selvsagt: hvordan markerer man Star Wars Day?

Tja, man kan gjøre forskjellige ting:
- Ikle seg et Star Wars-klesplagg, dersom man eier et.
- Arrangere filmmaraton med Star Wars-filmene, enten med tre eller seks filmer. Muligheten for cosplay er valgfri.
- Servere Star Wars-tematisk mat. Eksempler kan være Admiral Snackbar, café o'Leia, R2-Decaf, chai tea3P0, Attack of the Scones, en Jar Jar Blinks, Java the Hutt eller Han Solo.
- Høre på Star Wars-musikk, som f.eks. denne spillelisten satt sammen av Star Wars-stykker som ble fremført under Star Wars Suite i Oslo vinteren 2012.
- Spille Star Wars-spill. En personlig favoritt her er Knights of the Old Republic.
- Alt av det ovenfornevnte.

Med det er det bare for meg å ønske alle en god Star Wars Day, and May the 4th be with you.

Hvordan feirer dere Star Wars Day?
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Jeg skal feire ved å ha på meg Star Wars-t-skjorta mi hvor robotkarakterene spiller orkester. Håper den ikke er på vask, da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har ingen Star Wars klær og har lite tid til å se filmene i dag. Men å høre gjennom en spilleliste, det kan jeg godt gjøre.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg skal spise litt Attack of the scones og drikke litt Han Solo.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg spilte litt X-Wing The Miniatures game med fetteren min. Veldig morsomt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Fantastiske tips! Dessverre feiret jeg ikke The Star Wars Day i år: Men jeg ser fram til neste gang! Da blir det maraton og en ny t-skjorte
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0
Jeg har ingen t-skjorter eller lignende, og føler ikke for å se filmene eller spille Star Wars: Battlefront 2, dermed blir det at jeg heller ser noen av lasersverd-duellene. Siden duellene i de originale er...vel...lame, så blir det fra prequelene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Da romkameraten min fortalte meg om uttrykket "May the 4th be with you" på selve dagen i år, trodde jeg ikke helt på ham med det første fordi jeg trodde det bare var en tørr spøk. Hvis dette er et feiringsbegrep for en, etter hva jeg har hørt, seriøs religion bør de kanskje ikke parodiere seg selv på den måten?

Å si at en dato er en helligdag fordi det rimer på noe relatert til religionen din, er vel ikke det annet enn tullete? Jeg sier dette fordi jeg har hørt at visse skoler i England med "store" slike religiøse småsamfunn gir elevene fri den 4. Mai...

Feirer de også fødselsdagen til Yoda eller Han eller hvem enn som er viktigst der? Ville vært rart å feire et rim, og ikke fødselsdagen til profeten din eller i det minste datoen Spoiler:når de "gode" seiret. Hvis de ikke feirer slikt er det sikkert fordi det ikke finnes vanlig kalender i Star Wars, hehe...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!