Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Så satt jeg der igjen, helt alene i kinosalen. Vet ikke lenger om jeg skal synes synd på kinoen for å ha bare en besøkende på en så stor film eller om jeg skal synes synd på dem for å måtte sette i gang en film for bare en person. Vel, jeg gikk riktig nok litt tidlig på dagen og det var veldig flott vær og varmt ute, så jeg regner med at det er derfor jeg var den eneste der nok en gang. Jeg klager ikke, for da slipper jeg eldre mennesker som prater (som da jeg så 12YS) eller masse av distraherende lys fra mobiler (som da jeg så Wolf of Wall Street). Feels good, man. Jeg så forresten The Amazing Spider-Man 2.

The Amazing Spider-Man 2 fortsetter sånn noenlunde der den forrige sluttet. Peter blir uteksaminert fra High School og sliter med forholdet til Gwen Stacy, som går frem og tilbake i altfor store deler av filmen. Det blir bare kjedelig i lengden. Man får derfor et par superskurker Spider-Man må ta seg av. Å nei, markedsføringen er jo på bærtur, så det er derfor egentlig bare en skurk som får rikelig med tid på skjermen. Electro er hans navn, og han er veldig lett å heie på gjennom filmen. Men skulle det ikke være flere skurker? Joda, Harry Osborn transformeres, men får nesten ikke noe tid på skjermen i Green Goblins drakt. Forventer at det skjer i Amazing Spider-Man 3. Og så har man den tredje skurken man fikk se i trailere, Rhino (aka. Paul Giamatti med en stereotypisk russisk aksent) dukker opp i 3-4 min. på slutten og gir den en The Incredibles-slutt.

Den andre filmen i rebooten er en ganske grei popcornfilm med masse action og kule effekter. Effektene og den visuelle stilen er noe omdiskutert, men jeg likte det. Plottet i filmen er dessverre ganske rotete, det er en film som prøver å være for mye (romantisk komedie, action, fantasy) på en gang og det ender opp som en suppe av sub-plots og ikke noe egentlig plot i det hele tatt. Det virker mer som at dette er et stoppepunkt for treeren og at det med Harry egentlig er ment som utgangspunkt for dette. Skuespillet var bedre enn jeg forventet. Andrew Garfield (Peter) har en bedre timing på de komiske øyeblikkene enn det jeg følte var saken i forgjengeren. Kjemien hans med Emma Stone (Gwen) er veldig god gjennom hele filmen. Jamie Foxx som Electro er bare helt Jamie Foxx, hvis man kan si det sånn. Men vi snakker ikke om Paul Giamatti...
  • 0
Synes den første filmen var helt grei, men tror nok innerst inne at jeg liker den originale trilogien bedre. Skal få sett denne da, Spiderman er fremdeles min favoritt superhelt fra barndommen.

Men jeg kan ikke helt forstå hvor du går på kino. Selv her oppe i ingenmannsland har jeg ikke sittet alene på kino noengang
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Spiderman er fremdeles min favoritt superhelt fra barndommen.

Sjæl!

Jeg syns den første filmen var en god popcornfilm, så hvis oppfølgeren er det samme er jeg spent på å se den.

Misunner deg det å ha kinoen for deg selv, virker som en sånn ting man ville gjort som barn om man var veldig rik, eller dersom alle menneskene i verden plutselig forsvant og man var den eneste igjen
  • 0
Har tenkt til å se på disse filmene, men vet bare ikke det er så mye som skjer nå.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
God blogg. Likte denne filmen utrolig mye. Den beste Spiderman filmen etter min mening.

Siterer Glorfindel:
Spiderman er fremdeles min favoritt superhelt fra barndommen.


This.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det jeg fant irriterende med filmen var at Electro ikke hadde grønn å gul trikot, jeg mener... seriøst? er det for mye og be om, en pokkers trikot...

Men ellers syntes jeg filmen var ganske underholdende, med god, gammeldags Spidey-humor og puns, noe den første filmen ikke hadde noe av...

Det jeg egentlig syntes var irriterende er det at Doc Oc ikke er med... Nåja man ser jo både hans og vultures i Special Projects-hvelvet.
u mad bro?
  • 0
Synes film-serien har hatt en god utvikling. Får håpe den ikke går like mye på trynet som Sam Raimi fikk til med sin tredje film. Med tanke på at spillet var lagt tidsmessig til rett etter første filmen hadde jeg håpet at filmen skulle ha en viss sammenheng med spillet. Litt dumt å plutselig finne Allistair Smythe igjen som en liten bikarakter i et par scener.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men jeg kan ikke helt forstå hvor du går på kino. Selv her oppe i ingenmannsland har jeg ikke sittet alene på kino noengang


Fønix/Kristiansand kino. Går som regel tidlig på dagen og på filmer som ikke er så altfor store, så jeg ble egentlig litt overrasket over at det var bare meg der. Kan også ha noe med at jeg så den i 2D.

Siterer projecthammer:
Misunner deg det å ha kinoen for deg selv, virker som en sånn ting man ville gjort som barn om man var veldig rik, eller dersom alle menneskene i verden plutselig forsvant og man var den eneste igjen


Man trenger bare å vite hvilke filmer som har slapp oppslutning. Tiden på døgnet er også viktig, det samme er været. Og så bør man sjekke på Filmweb hvor mange billetter som er solgt. Er det ingen solgte en halvtime før start når alle andre tegn er til stede, vil man sannsynligvis få salen for seg selv.

Siterer peanut-butter-yummy:
Det jeg egentlig syntes var irriterende er det at Doc Oc ikke er med... Nåja man ser jo både hans og vultures i Special Projects-hvelvet.


Neste gang...
  • 0
Har sett at anmeldelsene ikke var helt topp, så jeg vet ikke om jeg kommer til å se denne filmen. Likte eneren godt, og den overrasket meg egentlig veldig. Spider-Man er også min favorittsuperhelt. Selv om jeg ikke like alle filmene, er deler av de kule.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Rakk akkurat å se begge The Amazing Spider-Man filmene idag, og jeg vet ikke helt hvem av dem jeg syntes var best. Føler karakteren ligger på en 7'er eller noe.

Den "høye" karakteren må jo åpenbart ha med at jeg ikke har sett den orginale trilogien til Sam Raimi. Kan med andre ord si at jeg ikke er spesielt fan av Marvel.

Litt vanskelig å si hva jeg hadde tenkt om filmen(e) hvis jeg hadde sett de originale fra før, men da hadde jeg sannsynligvis sett den første filmen i rebooten for lengst.

Kan si meg ganske enig i at den var en god popcornfilm med grei action, men usikker på om jeg kan kalle den så mye annet enn det. En annen ting var jo at jeg fikk spoilet to av de muligens "viktigste hendelsene" i filmen på forhånd. Det ødelagte nok litt av "intensiteten" også, eller spenningen om du vil.

Ellers var dette en velplassert anmeldelse som vanlig, LesMiserable.
  • 0
Siterer SirThomas:
Ellers var dette en velplassert anmeldelse som vanlig, LesMiserable.


Dette er vel strengt tatt mer et inntrykk enn en faktisk anmeldelse.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Dette er vel strengt tatt mer et inntrykk enn en faktisk anmeldelse.


Opplevelsesblogg da, som Joey så fint brukte om din forrige.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!