Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hva er det med at folk tenker litt for fort og forbinder ordet "utlending" med noe rasistisk/folk fra midtøsten? For der et jo en feiltolkning av ordet. En svenske, danske eller amerikaner, er en like stor utlending som alle andre.

Saken jeg referer til er denne:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politi-hverdagen/politiet-bekla
ger-utlendinger-melding-paa-twitter/a/10130602/


Ja, litt usmakelig humor. Men, hadde de skrevet "(...)Ingen mistenkt; svensker........tja ;-)" hadde det blitt andre boller! Da hadde vi tenkt "Haha! Jævla svensker! Kommer her og stjeler vår bensin!".
Så neste gang Buskerud politi, hver mer spesifikk på hvem du henger ut ;-).
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Det jeg reagerte mest på, var den begredelige bruken av semikolon. Helt forferdelig.

Du tar opp noen viktige poenger, her! Å bruke utlending om noen setter opp en avstand som gjør det lett å håne. Denne spøken av politiet var litt spesiell, men jeg vil ikke bedømme den sånn uten videre. At de driver med satire, er noe nytt og sikkert ikke tillitsskapende. Men de berørte nok mange som nettopp ville reagert slik.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
De rettferdiggjorde det visst med å si at det ofte hadde vært utenlendinger som sto bak i andre liknende tilfeller, og at det var observert biler med utenlandske skilt i området, men det er uansett rart at politet går ut og «dømmer» når de ikke har mistentenkte, enten det er utenlendinger, kvinner eller barn.
  • 0
Siterer Mexis:
det er uansett rart at politet går ut og «dømmer» når de ikke har mistentenkte, enten det er utenlendinger, kvinner eller barn.

Ja. Synes det virker veldig uprofft.

Still, så er jeg for mer humør i samfunnet, så at politiet prøver segpå litt vitsing tror jeg at jeg egentlig liker litt. Men denne vitsen likte jeg ikke. Den spiller liksom på en oppfating om at nordmenn er bedre enn alle andre. Noe er stjålet, det må være utlendinger. Det skjer noe kriminelt, det kan ikke være noen av våre ærlige og rederlige landsmenn. Det må være noen av de underlegne fra andre kanter av veden. Jada, jeg overanalyserer sikkert litt, men jo mer jeg tenker over det, jo mindre liker jeg utspillet, selv om det sikkert er basert på tidligere erfaringer.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Ser virkelig ikke problemet, da det ofte er den type elementer som står bak mye vinnings kriminalitet og lignede. Skjønnt det skal også nevnes at det er en god prosent med etniske Nordmen som bidrar til slike hendelser og.

Siterer Mexis:
De rettferdiggjorde det visst med å si at det ofte hadde vært utenlendinger som sto bak i andre liknende tilfeller, og at det var observert biler med utenlandske skilt i området, men det er uansett rart at politet går ut og «dømmer» når de ikke har mistentenkte, enten det er utenlendinger, kvinner eller barn.


Er jo ikke uten grunn at den type individer mistekligjøres heller.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Mexis:
De rettferdiggjorde det visst med å si at det ofte hadde vært utenlendinger som sto bak i andre liknende tilfeller, og at det var observert biler med utenlandske skilt i området, men det er uansett rart at politet går ut og «dømmer» når de ikke har mistentenkte, enten det er utenlendinger, kvinner eller barn.


<this
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Svensker er også utlendinger.
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!