Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I hvert fall i følge samboeren min. Da hun var liten spilte hun King's Quest VII. Bortsett fra Red Dead Redemption (hvilket hun runda 100 gloriøse prosent, uten min hjelp), har hun vel bare spilt King's Quest så vidt jeg vet. Ingen stor gamer chick med andre ord. Men det var en digresjon. Hvor var jeg.

Nå spiller jeg gjennom The Last of Us for andre gang, denne gangen med henne som tilskuer. Koselig. Da hun hørte denne melodien:

The Last of Us (A New Dawn)
www.youtube.com/watch?v=PjDYzjmO6AE

...sa hun at det lignet mistenkelig på denne melodien fra King's Quest:

Shadow over Ooga Booga
www.youtube.com/watch?v=bODOcBGJSM0

Ok, jeg innrømmer det, påstanden i bloggtittelen var kanskje en anelse overdreven. Likheten er ikke Slående, men jeg hører at et lite parti faktisk er ganske likt. Et litt artig sammentreff, særlig samboeren min fikk denne assosiasjonen til det éne spillet hun spilte i sin barndom.

Noen av dere som hører likheten? Noen som kanskje til og med har spilt King's Quest VII?

Kjøpte denne på GameStop i forrige uke #skrytebilde #halvrelevant

Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Det var vel kanskje en viss likhet. Har spilt alle King's Quest men la ikke merke til den selv. Disse linkene dine fikk jeg ikke til å funke så jeg måtte lete opp sangene selv på youtube.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer heljar:
Det var vel kanskje en viss likhet. Har spilt alle King's Quest men la ikke merke til den selv. Disse linkene dine fikk jeg ikke til å funke så jeg måtte lete opp sangene selv på youtube.

Nei, synes det var godt gjort at hun merket det. Morsomt å høre likheten.

Linkene får ikke jeg heller til å fungere. Har testet med andre adresser, men uansett sendes jeg bare til bloggen på nytt. Skjønner ikke hva problemet er, så la heller ved youtubeadressen. Takk for at du sa fra. Skal poste problemet i bug-tråden.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hører vel en slags likhet, men det er ikke akkurat noe ekstremt tilfelle. At komponister låner fra andre verk, eller at to stykker ubevisst ligner på hverandre er uansett like sjeldent som gråstein.

Men for all del, det er jo fint å oppdage slike likheter, særlig hvis det skaper positive assosiasjoner.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Hører vel en slags likhet, men det er ikke akkurat noe ekstremt tilfelle.


Nei, det er vel i grunnen heller lite. Men som du sier så er det fint å oppdage om det gir gode assosiasjoner, og det gjorde det.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Disse sangene er like på samme måte som supermario og sonic er like.
Naughty dog
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!