Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

"Hei Hp, venter du på meg?" HP snudde seg mot den som hadde ropt. I den andre enden av gangen sto det en gutt og vinket. Han ventet til gutten nådde fram før han rettet på skolesekken sin og begynte å gå videre. Det var stille i noen sekunder, inntil de hadde forlatt bygningen, før den andre gutten eksploderte. "Er det bare meg eller blir bare Jerder mer og mer fjern?" Hp humret før kameraten fortsatte. "Det er sikkert det at moderskipet er på vei for å hente ham gjem til planeten Zoink." "Muligens, men det får nå være grenser for hvor fæl han får lov til være mens, han driver og spionerer på oss forkledd som en lærer." "I sitt stille sinn måtte han si seg enig, med vennen sin" Jerder var en av lærerne deres på skolen og det var en allmenn mening om at han var litt av den vel ekstreme og unormale typen. «Vel særlig ser det ut til at han ikke liker deg Thomas." Svarte Hp. "Nei gi de da/a, bare fordi at jeg nå og da har jukset på visse prøver og har begått vise uskyldige knep i ny og ne, betyr ikke det at han skal hate meg heller". De gikk videre mens diskusjonen fortsatte.

Det var solskinn ute og stekende varmt også, så de satte opp farten for å komme tidligere vekk fra varmen. På den høyre siden av gangveien de gikk på var det trær som sto tett, mens på den venstre var det en bilvei og bortenfor den var det boligblokker. Da de var halvveis på veien hjem til Thomas, stoppet han plutselig opp. Thomas gikk noen skritt videre og var så opptatt med å snakke, at han først ikke la merke til at kameraten hans ikke gikk ved siden av ham. Da han endelig gjorde det så han seg forvirret rundt og så at Hp hadde stoppet noen meter lenger bak. "Øy, Jorden kaller til kaptein Hp er du der". Hp så ut som han måtte rive seg løs fra det han så på, da han endelig vendte blikket mot Thomas igjen var det nesten som om han helt hadde glemt at kameraten hans var der. "Thomas så du det?" "Så hva da?" "Den skyggeaktige greia som har fulgt etter oss i det siste på greinene." "Mener du ekorn, det er sikkert..." "Nei! ikke ekorn. Det her var større, mer i menneskestørrelse." Thomas rettet blikket ut mot trærne. Han så ut til å saumfare alle bladene og grenene med nøye med blikket. "Hmm, la nå meg se. Når jeg tenker over det..." Hp så på ham med spente øyne. "Å herre .... (utbrudd) så du det." Sa han etter en stund. "hva da og hvor?" spurte Hp og bøyde seg framover for å se bedre, mens han prøvde å se til alle kanter samtidig.
  • 0
Har jeg lest dette før? Hva skjer med første setning i andre avsnitt forresten?
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Det hadde vært fint med en forklarende fortekst (eller ev. gjenta den), når det er så lenge mellom delene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Synes det muligens var litt dårligere rettskriving her enn i prologen, men allikevel er ikke dette så forstyrrende for selve historien. Synes du klarer å bygge opp en troverdighet og personlighet til personene på bare et par linjer. Det virker som du har veldig mye å fortelle, og det jeg leser er spennende. Hvis rettskrivingen blir bedre hadde det hele flyti veldig godt.

Kritikk:
Du forteller først at Jerder forkler seg som en lærer, deretter sier du at han er en lærer. Dette er ikke logisk.

Sitat: "Nei gi de da/a, bare fordi at jeg nå og da har jukset på visse prøver og har begått vise uskyldige knep i ny og ne, betyr ikke det at han skal hate meg heller".

Jeg ville heller skrevet det slik: "Nei, gi deg a! Bare fordi at jeg nå og da har jukset på visse prøver og utført uskyldige knep i ny og ne, så betyr ikke det at han bør hate meg."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!