Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Listen inneholder SPOILERS.



10. Cynthia
Spill: Pokemon-serien
Jeg starter denne listen med den desidert kuleste Pokemon-championen, Cynthia.
Helt siden jeg var liten og spilte Diamond for første gang har jeg alltid syntes hun ha vært kul. Designet hennes er veldig godt laget og Pokemon-laget hennes er skikkelig godt bygd opp. (Med et unntak av Gastrodon... Ugh...) Cynthia dukket også opp i Pokemon Black/White, men der var hun bare på ferie i Undella Town.

9. Captain Olimar
Spill: Pikmin-serien
Captain Olimar er en helt vanlig, 3 cm høy astronaut fra planeten Hocotate. Med en forkjærlighet for gulerøtter
(Ugh...) og er en familiefar er han lykkelig. Men desverre er han veldig overarbeidet. Så han bestemmer seg for å dra på en ferie i verdensrommet. Han krasjer i en meteoritt, og han har landet på en ukjent planet. Der møter han de røde, blå og gule alienene som han kaller for Pikmin.

8. Luigi
Spill: Mario-serien
Luigi er Mario sin grønne og høyere bror, og Mario sitt mobbeoffer. ( OK, det er kanskje ikke sant...)
Lugi kan hoppe høyere enn Mario, og kan gå på vannet. Han ser opp til broren sin, men Mario bryr seg ikke så mye om ham. Luigi er forresten kjæresten til Daisy og Waluigis rival.


7. Miles Edgeworth
Spill: Ace Attorney-serien
Første gang du spilte det første Ace Attorney-spillet, tenkte du nok at Edgeworth er en kjiping.
Hvis du trodde, tar du feil. Edgeworth kan virke som en kjiping i starten, men etter hvert skjønner du at han er kul. Edgeworth er en aktor som er veldig kjent for å være rivalen til Phoenix Wright. Med en død far, en adoptivstoresøster som er 6 år yngre enn han og en perfeksjonssøkende, ond adoptivfar, har han opplevd mye i oppveksten.

6. Anju & Kafei
Spill: Zelda: Majoras Mask
Okei, de er kanskje ikke én person, men man må nesten ha dem begge i en. Anju og Kafei er to personer som har tenkt til å gifte seg på den fjerde dagen etter at du kommer til Clock Town. De trenger DIN hjelp.
Kafei har nemlig blitt transformert til en unge, og han har stukket av. Anju prøver desperat å finne han igjen, men hun kan ikke gjøre noe. Helt til DU kommer inn i bildet. Anju oppdager at du også leter etter Kafei, og gir deg et brev til ham. Du sender brevet, og kan møte Kafei den neste dagen. Kafei avslører seg sev, og sier at bryllupsmasken hans har blitt stjålet, og at du må hjelpe ham å finne den. Etter å ha gjort det, møter han til slutt Anju igjen. Lykkelig slutt, ikke sant? <3? Vel, du må nullstille tiden med en gang etter at det har skjedd, og da er det som at de ikke har blitt gjenforent.

5. Kirby
Spill: Kirby-serien
Kirby er en rosa marshmallow-dott som redder Dream Land. Han kan suge opp ting med sin munn, og stjele evnene deres. For eksempel, hvis han suger opp en levende haug med steiner, så blir han til en udødelig stein-Kirby, eller så kan han suge opp en bumerang-kastende ridder, og bruke fjeset sitt som bumerang. Creepy.

4. Doopliss
Spill: Paper Mario: The Thousand Year Door
Doopliss er en Duplighost som av en eller annen grunn synes det er morsomt å ødelegge livene til folk ved å gjøre dem om til griser. Han bor i et slott som heter Creepy Steeple, og har masse spøkelser som han av en eller annen grunn ikke har lagt merke til der. Han stjeler Mario sin identitet, og stikker av med vennene til Mario.
Mario må derfor få hjelp av Vivan, en Shadow Siren, til å finne ut navnet til Doopliss. ( Mario vet ikke navnet hans.)

3. Link
Spill: Zelda-serien
Link er jo den ultimate helten. Han har masse titler, for eksempel Hero of Time, Hero of Winds, osv.
Link går som vanlig kledd i grønt, men går ofte i blått og rødt. Han pleier å henge med feer, som Navi og Tatl.
Link har 4 romantiske interesser i Zelda: Ocarina of Time: Malon, Zelda, Ruto og Saria.
Jeg synes han er veldig kul i Majoras Mask og Skyward Sword, men han er kul i de andre spillene også.
( Untatt CDI-spillene... Ugh...)

2. Yoshi
Spill: Mario-serien og Yoshi-serien
Yoshi er Marios kjæledinosaur. Han dukket først opp i Super Mario World i 1990, og har fått nye evner siden da. Han kan fly i noen sekunder i lufta, spise opp fiender, og gjøre dem om til egg. Yoshi er som oftest grønn, men kan være i alle regnbuens farger. Veldig mange likte Yoshi i Super Mario World, så de ville ha et nytt Yoshi-spill.
Så kom Yoshi's Island, det første spillet i Yoshi-serien. Der måtte Yoshi redde Baby Mario, og gjenforene ham med Baby Luigi.

Og nummer en er....
Vent.
Først vil jeg oppsummere noen som ikke kom inn på listen, men som er kule.
Maya Fey
Ness
Phoenix Wright
Zelda ( Skyward Sword )
Meta Knight
Mario
Wario
Ridley
Goombella
Ok, nå kan nummer en komme.

1. Samus Aran
Spill: Metroid-serien
For å være ærlig, så eier jeg bare to Metroid-spill. Men Samus er så kul at det ikke gjør noe,
Samus er kjent for å være en av de første kvinnelige hovedkarakterene i videospill, og det er en grunn til det. Hun er en kul dusørjeger som hjelper rompolitiet med å drepe Metroids, og å jakte ned rompirater.
Etter at Ridley drepte foreldrene hennes, har hun hatet han, så de er i konstant kamp. Hun er også den som drepte Mother Brain. Hun har dukket opp i Super Smash Bros.-serien, som en spillbar figur. Man kan spille som Samus i drakten sin, eller Samus uten drakt. Personlig foretrekker jeg uten drakt, fordi da er hun mye raskere.
Samus er min favoritt-spillkarakter.


Ja, det var listen! Håper dere likte den! Og det er bonuspoeng til de som finner ut av hvor mange ganger jeg skrev "Ugh" på denne listen.
  • 0
Nintendo, ja.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Interessant liste. Det er kanskje ikke så vanskelig å se hvilke spill du foretrekker, men det er mange gode karakterer med her. Jeg er også tilhenger av Nintendo, men tror faktisk det bare er Link som kunne fått en plass på min eventuelle liste. Nå fristet det egentlig litt å lage en blogg om spillkarakterer selv....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå skal ikke jeg kritisere preferansene dine her, men jeg syns listen bærer preg av at du har en ganske snever spillsmak. Det hadde vært interessant om du selv skrev noen ord om hvilke erfaringer du har med spill utover Nintendos serier.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Xenofex:
Nå skal ikke jeg kritisere preferansene dine her, men jeg syns listen bærer preg av at du har en ganske snever spillsmak. Det hadde vært interessant om du selv skrev noen ord om hvilke erfaringer du har med spill utover Nintendos serier.


Litt enig med Xenofex.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Xenofex:
Nå skal ikke jeg kritisere preferansene dine her, men jeg syns listen bærer preg av at du har en ganske snever spillsmak. Det hadde vært interessant om du selv skrev noen ord om hvilke erfaringer du har med spill utover Nintendos serier.


Nå heter tross alt bloggen Top 10 Nintendo karakterer, så synes egentlig det er greit. Men må si meg enig i at det hadde vært spennende å se en liste med top 10 karakterer totalt sett.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Nå heter tross alt bloggen Top 10 Nintendo karakterer, så synes egentlig det er greit. Men må si meg enig i at det hadde vært spennende å se en liste med top 10 karakterer totalt sett.


Hehe, i går het den topp 10 spillkarakterer.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Xenofex:
Siterer Kakashi sensei:Nå heter tross alt bloggen Top 10 Nintendo karakterer, så synes egentlig det er greit. Men må si meg enig i at det hadde vært spennende å se en liste med top 10 karakterer totalt sett.

Hehe, i går het den topp 10 spillkarakterer.


Det fikk jeg ikke med meg. Så da beklager jeg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
God blogg! Fra barnsben av har jeg hatt Link som favoritt, og jeg tror jeg fortsatt vil sette ham der. Jeg har ikke tenkt så mye på resten av rangeringene.

Siterer Xenofex:
Hehe, i går het den topp 10 spillkarakterer.


Jeg må forsvare LInebeck med at mange på lista er nokså ukjente Nintendo-karakterer i skyggeroller. Så smaken er veldig variert innenfor kategorien i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fin, variert liste dette. Kan ikke si jeg forstår alle plasseringene dine (Yoshi?), men dette var uansett en flott liste, og definitivt din beste så langt.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Siterer remote:
Siterer Xenofex:
Hehe, i går het den topp 10 spillkarakterer.


Jeg må forsvare LInebeck med at mange på lista er nokså ukjente Nintendo-karakterer i skyggeroller. Så smaken er veldig variert innenfor kategorien i alle fall.


Nå føler ikke jeg at det var noe angrep fra min side i utgangspunktet. Men kritikken min gikk på at bloggen i utgangspunktet het "topp 10 spillkarakterer". Da reagerte jeg på at alle kom fra Nintendo sine mest kjente serier. Når bloggen byttet navn har jeg ikke noe å utsette på den.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Xenofex:
Nå føler ikke jeg at det var noe angrep fra min side i utgangspunktet. Men kritikken min gikk på at bloggen i utgangspunktet het "topp 10 spillkarakterer". Da reagerte jeg på at alle kom fra Nintendo sine mest kjente serier.


Ja, jeg ville kanskje reagert på det samme, men kanskje i større grad om listen var proppfull med spillfigurer fra Sony eller Microsoft.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, jeg ville kanskje reagert på det samme, men kanskje i større grad om listen var proppfull med spillfigurer fra Sony eller Microsoft.


Slik jeg ser det så blir det med en gang mer åpenbart når en liste som hevder å være en kåring over de beste spillkarakterene - uten noen videre spesifisering - utelukkende inneholder karakterer fra Nintendo. Forøvrig fra de mest kjente spillseriene fra Nintendo også. Xbox og Playstation deler på så mange titler at det ville ikke være like oppsiktsvekkende om listen inneholdt mange karakterer fra multiplatform-serier.

Jeg er dog enig i at listen inneholder en del karakterer som ikke er de mest fremtredende i sine respektive serier. Men som sagt; når listen ble omdøpt frafaller min kritikk.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Xenofex:
Xbox og Playstation deler på så mange titler at det ville ikke være like oppsiktsvekkende om listen inneholdt mange karakterer fra multiplatform-serier.


Nei, det er sant. Men da ville jeg kanskje ha reagert på at listen bare inneholdt blockbustere fra tredjepartsutviklere, og ikke nødvendigvis at den var preget av Xbox og Playstation.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Nei, det er sant. Men da ville jeg kanskje ha reagert på at listen bare inneholdt blockbustere fra tredjepartsutviklere, og ikke nødvendigvis at den var preget av Xbox og Playstation.


Man kan reagere på så mangt. Men jeg synes denne typen kåringer, som er såpass generelle, bør gi inntrykk av at hele bredden i utvalget har blitt vurdert.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!