Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Valentines Day. Dagen der alle klisjeer er lov. Dagen der roser og sjokolade er alpha omega. Årets mest romantiske dag. Dagen der alt kan skje!

Det startet som en helt vanlig dag på kontoret i dag. Våknet tidlig. Tok en treningsøkt. På kontoret klokka ni med stor Americano. Deilig med flexitid!

Sjekket mailen. Bare tyve nye siden jeg tok kvelden klokka 18.00 dagen før. En god start på dagen. Det var ikke så mange tilstede i dag. Ikke noe uvanlig i det. Før jeg plutselig traff assistenten min. Som var meget overrasket over å se meg.

Hva jeg gjorde der? Drakk kaffe og sjekket mailen. Hvorfor jeg ikke var på møte med de andre? Jeg hadde ikke hørt om noe møte. Mye om og men fant vi ut av. Innbydelsen var sendt på mail en uke før jeg begynte. Og følgelig hadde ikke jeg fått den.

Og selvfølgelig lå den ikke i kalenderen min. Som jeg lever etter for tiden. Og ifølge den hadde ikke jeg noe møte. Men joda. Jeg skulle vært i møtet jeg. Så jeg løper med kaffeen til bilen. Og kjører til den andre siden av byen der møtet skulle holdes.

Jeg var bare femten minutt for sen. Ikke så galt det i seg selv. Hadde jeg ikke vært prosjektleder...

Møtet var godt i gang. Møte med syv andre kollegaer. Og tre personer fra Tsjekkia. Fra et nytt firma diskuterer samarbeid med. Eieren av firmaet vi skulle samarbeide med. Prosjektlederen som jeg skulle samarbeide med. Og ei søt oversettende koordinator som ga meg visittkortet hennes. Hun smilte lurt til meg.

Men det var kanskje fordi jeg kom i chinos og oppkneppet skjorte, mens de andre satt i grå eller blå dress?...

Heldigvis hadde jeg skinnsko og blazer på kontoret jeg hadde hatt vett til å ta på meg, så det kunne vært verre. Men noen smil, unnskyldninger og en dårlig vits som tydeligvis ble veldig morsom oversatt til tsjekkisk, hadde vi funnet tonen.

Trodde jeg i alle fall.

Siden jeg var sen, var den eneste ledige plassen i møterommet ved siden av tsjekkerne. Heldigvis ved siden av oversetteren. Det var også det eneste bordet som hadde en fruktkurv, så jeg traff godt likevel!

Møtet gikk så bra som det kunne ha godt med tanke på at jeg ikke hadde hørt om det på forhånd. Jeg smilte mye, drakk kaffe, lo høflig av vitsene, spiste frukt og latet som jeg sjekket ting på computeren. Satser på at møtereferatet blir grundig!

Da møtet var over, sa jeg farvel til de hyggelige tsjekkerne som tok med seg fruktkurven da de gikk. Jeg syns møtet gikk over all forventning. Det var først etterpå jeg fikk de vanskelige spørsmålene.

Hvorfor var jeg sen? Hvorfor hadde jeg ikke forberedt meg? Og det vanskeligste spørsmålet å svare på: Hvorfor spiste jeg av fruktkurven de fikk i gave?

Det var først når jeg tenkte over det, at jeg husket at jeg var den eneste som hadde spist frukt. Og det var nok derfor de tok med seg kurven etter møtet...

Heldigvis hadde jeg ikke tatt så mye. Kun én banan. Og ett eple.

...og én drue eller syv...

Så i kveld har jeg lest meg opp på prosjektet. Strøket penskjorta. Bestilt en stor fruktkurv med levering til i morgen. Og etter mye om og men, klart å få til en lunsj med hun søte koordinatoren i morgen. Selv om eieren og prosjektlederen ikke kunne komme.

Så nå krysser jeg fingrene for at jeg klarer å både sjarmere henne og overbevise henne (slik at hun kan overbevise de andre) om at jeg er riktig man for dette prosjektet.

Kanskje jeg burde ta med noen roser og sjokolade? For alt kan vel skje på Valentines Day?
Ja, det er meg.
  • 0
Forventet en kjærlighetsblogg, fikk noe mye bedre. 10/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Mine planer for Valentines Day? Foreløbig skal jeg på kino. Død Snø 2. Med bestekompisen og kjæresten.

Selv om det hørtes usannsynlig ut, har jeg hatt følgende samtale med han i hodet et par ganger når han har gitt meg det spørsmålet alle får før eller siden i forbindelse med denne dagen:

- Skal ikke ha med deg en date du da Thomas?
- Søsteren din.


Du får i hvert fall ha lykke til, Strifey! Som Egon Olsen ville sagt: Alt er taima og tilrettelagt.

Siterer JoEy_Odd:
Forventet en kjærlighetsblogg, fikk noe mye bedre. 10/10


Strifey leverer alltid - Kunne ikke vært mer enig. 10/10
  • 0
Lykke til! Og prøv å ikke forsyne deg så grovt av fruktkurven denne gangen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg håper virkelig dette er fiksjonelt. Hvis ikke foreslår jeg at du søker hjelp. Å skrive er for eksempel fin terapi. Så bare få ut alt her.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Who else but Strifey?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!