Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå på nyåret annonserte Rune Fjeld Olsen og Karl-Martin Hogsnes at de var på jakt etter flere videoanmeldere til VGTV programmet Level Up. Jeg har lenge vært stor fan av serien og forøverig så skylder de meg en tjeneste med tanke på en viss t-skjorte som aldri dukket opp.
Som dere vet her på Gamereactor er jeg svært glad i å anmelde spill og jeg har fått mange positive og konstruktive tilbakemeldinger som jeg føler at har gjort meg til en flinkere anmelder. Jeg får frysninger når jeg leser de tidligeste anmeldelsene mine og de står om ikke annet som et eksempel på hvor langt jeg har kommet i løpet av det halve året jeg har vært her på GR.

Så der stod jeg da, klar til å ta hoppet i og prøve min hånd på videoanmelding. Dette til tross for at jeg ikke kan en døyt om verken video eller lyd redigering. Jeg satte i gang og bladde gjennom anmeldelsene jeg har skrevet og slo meg til ro med Killzone Mercenary. Dette var tross alt en "Double Wammy" for min del: For det første er det en av de anmeldelsene jeg er mest fornøyd med og for det andre var kjangsene heller små at noen andre hadde anmeldt spillet på sin "audtion tape" så jeg tenkte gjerne at dette ville fungere i min favør.


Jeg fant to gameplay videoer på Youtube, Spurte Rune via Twitter om det var lov å bruke vidoer med vannmerke, og det sa han var greit. Jeg spurte også i samme slengen om det måtte være bokmålsdialekt eller om de nøyet seg med forståelig haugesundsk, det sa han også var greit så sant de slapp å tekste meg. Jeg gikk i gang med klippingen og stemmeinspillingen av den reviderte anmeldelsen.

Men så skjedde det noe. Jeg har aldri vært noen fan av stemmen min. Jeg syntes jeg høres nasal ut, Jeg legger for mye trykk i starten av hver setning, jeg puster ut ganske markant etter hver setning og alt ble bare rot. Jeg prøvde å klippe og justere på lyden for å få det til å høres bedre ut men ingenting fungerte.


Det ble ikke slik jeg hadde tenkt.

<bild>
Meg etter en time som nybegynner på Sony Vegas

Jeg stod ovenfor et valg, Enten sendte jeg inn anmeldelsen til vurdering og fikk ta et eventuelt avslag som en mann, eller så droppet jeg hele greia. Jeg gikk å tenkte på dette i flere dager, mens fristen stadigt nærmet seg. Jeg kom til slutt til en konklusjon.

Som mange av dere andre gjør jeg dette på hobbybasis. Jeg har en fulltidsjobb, jeg har en samboer (Vi ble nylig forlovet) og vi har en sønn. Alt dette krever sitt. Jeg bruker spill til å koble av i hverdagen og dette er noe jeg ikke vil miste med at det blir en "jobb". Jeg føler sjeldent at jeg MÅ fullføre et spill, men det er noe jeg ser for meg raskt kunne skje hvis jeg evt skulle bli tilbyd jobben på Level Up.


Mye verre enn det så var jeg skrekkelig klar over at jeg kunne få avslag, og jeg ville heller leve i uvisshet om jeg hadde det som skulle til eller ikke.

Jeg valgte å holde det jeg gjør her på Gamereactor sine samfunnsider i form av blogging og skriving på et foreløbig hobby nivå. Jeg føler meg ikke klar for å lage videoanmeldelser ettersom jeg ennå kan utvikle meg mye som en "tekstanmelder"


Jeg ønsker forøvrig de som til slutt får jobben mye lykke til og håper at Rune og Karl-Martin tar godt vare på dem. Hvem vet, kanskje jeg prøver igjen neste gang de søker etter noen.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Vurderte det samme, men jeg endte opp med å droppe hele greia. Jeg tror jeg ville ha vært en ypperlig videoanmelder, ettersom jeg har, i følge Khriipy, en skikkelig radiostemme. Den er i tillegg på grovt akershusk (hvis det går an å kalle den det).
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Spennende at du lagde søknad uansett. Jeg har tenkt samme tanker som deg om at det ikke ville blitt like gøy å ha spill som en jobb, men på samme tid er jeg innmari interessert i spill. Man har jo lov å drømme

Gratulerer med forlovelsen!
  • 0
Ingenting er som å høre sin egen stemme. Kan ødelegge dagen din!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer AndyLonn:
Som mange av dere andre gjør jeg dette på hobbybasis. Jeg har en fulltidsjobb, jeg har en samboer (Vi ble nylig forlovet) og vi har en sønn. Alt dette krever sitt. Jeg bruker spill til å koble av i hverdagen og dette er noe jeg ikke vil miste med at det blir en "jobb". Jeg føler sjeldent at jeg MÅ fullføre et spill, men det er noe jeg ser for meg raskt kunne skje hvis jeg evt skulle bli tilbyd jobben på Level Up


Dette er jeg ganske enig i, selv om å tjene penger på spillrelaterte saker ikke hadde gjort meg noen verdens ting.

Jeg vurderte egentlig å søke selv, men jeg var ikke veldig fristet til å lage videoanmeldelser. Synes det passer bedre med "penn og papir", enn så lenge hvertfall. I tillegg var vel sjangerene de var ute etter, ikke helt min greie. Var vel sportsspill og strategi de helst var ute etter om jeg husker rett.

Ellers gratulerer så mye med forlovelsen. Hyggelige saker det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
I tillegg var vel sjangerene de var ute etter, ikke helt min greie. Var vel sportsspill og strategi de helst var ute etter om jeg husker rett.


Hvis du hadde hørt etter, så la de vekt på at det ikke var særlig viktig og at man ikke skulle henge seg opp i sjangrene.

Skulle ønske jeg kunne søke selv, men jeg er elendig på videoredigering.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Hvis du hadde hørt etter, så la de vekt på at det ikke var særlig viktig og at man ikke skulle henge seg opp i sjangrene.


Jeg så reportasjen på nytt nå og da nevnte det de ja, men sportsspill, MOBA og strategi var det de var mest ute etter.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vel, vet ikke med de andre her, men jeg setter iallfall veldig pris på tekstene dine. Så kanskje vin for min del at du ikke gjorde det siden fokuset da hadde blitt delt.
  • 0
Takker så mye for støtten og tilbakemeldfingene (og gratulasjonene) Jeg håper jeg kan bli litt mer aktiv her fremover nå når videoanmelder karriera er lagt på hylla.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Høres meget fornuftig ut, og det var det samme jeg la til grunne da jeg takket nei til skribenttilbud for noen år siden. Mye bedre å holde på med gaming som en hobby
Ja, det er meg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!