Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg vil lage en liten topp 5 liste på spill som går opp mot game of the year, eller om du vil - Årets spill. Men før jeg starter med den så vil jeg bare nevne at HD-Remakes, eller spill som har blitt sluppet før 2013 ikke vil bli vurdert til denne lista. Som f.eks: Wind Waker, Persona 4, Earthbound, Kingdom hearts remix osv. Også pga mangel av konsoll og lite med penger/mye av militæret så har jeg heller ikke fått spilt alt av det jeg vil prøve i år. Mario World 3D, Zelda: A link between worlds, Animal crossing: New leaf, Devil May Cry, Dead space 3, The stanley parable osv. Jeg vil også legge til at dette er min personlige liste, og går utifra egne meninger og opplevelser blant spillene.

5. Rayman - Legends:

Hva er det egentlig som gjør Rayman i 2D så bra at det fortjener å være på en topp 5 liste? Vel svaret er egentlig ganske så enkelt.. Stemningen i spillet her er bare helt fantastisk. Måten spillet er laget med cartoon grafikken, musikken som bare er helt magisk, bossene som bringer deg tilbake til 90-tallet, vannbaner som faktisk er morsomme og ikke minst det at man kan spille 2-4 på samme skjerm.

Ikke nok med det så er det også ganske så mye med innhold i dette spillet som kan holde deg stuck til skjermen i flere timer, som bare er ett stort pluss. I tillegg til alle de nye banene i legends, så har de også lagt til alle de gamle fra origins. Noe som øker spillbarheten betraklig. Ikke bare er spillet sykt artig, og får deg til å trekke på smilebåndet utallige ganger. Men det har også noen sykt bra plattform elementer som gjør dette spillet så fantastisk som det er, at det blir en av mine beste spillopplevelser i år.

4. Metro - Last light:

Metro last light er det spillet som skulle fortsette den dystre historien til Artyom fra Metro 2033, ett spill som skilte seg litt ut fra andre spill. Ett spill jeg var glad i. Men etter at THQ gikk konkurs så fikk jeg dårlige vibber angående det nye Metro. At det enten skulle bli skrapa eller bli en flopp. Men takk gud, så tok jeg feil, veldig mye feil.

For det viste seg at 4A Games visste nøyaktig hva de drev med, og de leverte. Jeg fikk ett spill som hadde spenning fra start til slutt, en helt utrolig mørk og stemningsfull atmosfære. Spillet hadde ett apokalyptisk preg som jeg er veldig glad i, noe som absolutt ikke var ett minus. Metro: Last light har en utrolig sterk historie som fortsetter rett etter 2033, når dette spillet foregår i 2034. Å de har heller ikke vært på latsida med skuespillprestasjoner eller detaljer, fordi det er i toppklasse. Utrolig godt skuespill og en verden som lever med deg gjør at dette spillet gjorde ett sterkt inntrykk på meg i år. Det ville kommet lengre opp på lista, hadde det ikke vært for en svak slutt.

3. Grand theft auto V:

WOW, spillet her må være som Half - Life 3 for meg. Det var dette spillet jeg har ventet i år og dag på, og endelig fikk jeg det i henda. 2 år etter at det ble annonsert. I mellomtiden så har jeg sett på alt av videoer og bilder, holdt meg oppdatert hver uke, hver dag. Ikke at det gjorde ventetida noe bedre, men det var definitivt verdt det når jeg hadde det.

Grand theft auto V er for meg som en barnehage. Der jeg alltid hadde det gøy, ikke trengte å tenke på klokka, og tida? Den bare fløy.. Nå vel, nå er det sikkert noen av dere som er sure fordi GTA ikke er lengre oppe. Men jeg syntes det passer akkurat perfekt midt på fordi spillet hverken har den beste historien eller innflytelsen på meg som andre spill har. Men vakkert er det. Spillet her må være et av de beste jeg har sett teknisk sett, spillet er bare helt utrolig. Historien er bra, men fortjener garantert ingen oscar. Å det er helt greit, fordi det var heller ikke det jeg forventet av et GTA spill. Jeg forventet at det skulle imponere og underholde, og det gjorde det j#vlig godt også med en vakker verden å leke seg i.


2. Bioshock infinite:

Oh this, oh this.. Helt ærlig, så må jeg være en av de få som syntes bioshock 2 nesten var på lik linje bioshock 1. Jeg var i ekstase å skjønte ikke hvor de skulle føre serien etter dette i det hele tatt. De kunne jo neppe overgå Rapture. Jeg husker jeg var så sykt glad når infinite ble annonsert, og at det skulle være oppi skyene. Noe så kult! Hvorfor hadde ikke jeg tenkt på det?! Men etter 2...3 delays så hadde jeg endelig fått det, og så glad jeg var. Men ville dette innfri alle mine syke forventninger?

..Og svaret er JA, de overgikk det til å med. De hadde på en eller annen absurd måte klart å lage en like vakker, om ikke finere by enn Rapture. De hadde lagd Columbia. Denne vakre skybyen var fylt med liv, atmosfære, detaljer, musikk, rasister og en praktfull historie. Som jeg vil si fortjener en del skryt. For igjen så hadde Levine klart det, og lage en syk twist som jeg på ingen måte forventa. Han hadde igjen laget ett mesterverk av et spill. En solid "oppfølger" til bioshock. Dette spillet sto tett i tett om førsteplassen, fordi den fortjener det!

1. The last of us:

Dette må være det dyreste spillet jeg har kjøpt, noen gang. Jeg hadde ingen ps3 før dette kom ut, men etter noen syke anmeldelser og med Naughty Dog bak roret.. Så var ps3 ett garantert kjøp. Ett spill med "Zombier", Survival elementer, Topp grafikk og Naughty Dog? Ja takk!

..Og gud så glad jeg er for det kjøpet! Det viste seg at dette skulle bli det beste spillet jeg har spilt på ett år, eller fem. Det første jeg må nevne er de syke skuespillprestasjonene til Joel og Ellie, de må være en av de beste du kan finne i spillverden. Også alt det Naughty Dog har gjort rett i spillet her. Historien sitter som ett skudd, noe man ikke bør tvile på etter uncharted serien. Atmosfæren er helt magisk. Og musikken setter bare prikken på i'en. Den får deg virkelig til å leve deg inn i verden. Stealth og surival elementene i spillet er finpussa til de grader, og virker skikkelig gjennomtenkt. Gameplayet sitter ganske godt, og kontrollen er kanskje litt kronglete i starten. Men den sitter ganske så godt etter et par timer.

Spillet her fortjener æren som årets spill av meg fordi Naughty Dog fikk meg virkelig til å leve meg selv inn i spillet. Jeg gråt etter 10 minutter, og jeg hadde hjertet i halsen når alt var slutt. The Last of Us er ett nærmest perfeksjonert spill. Løp å kjøp!

Andre nevnbare spill som ikke kom på topp 5 listen: Assassins creed 4, Tomb Raider, Splinter cell: Blacklist, Batman: arkham origins, Injustice: Gods among us, Outlast, Payday 2, Ni no kuni++
The D' is silent.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Interessant liste. Jeg har fortsatt å spille de to første på listen, der jeg er mest interessert i Rayman. Rayman Origins var et fantastisk spill. På Metro heller jeg mer mot bokformen av det første spillet, og den andre boken som handler om Last Light. LL får vente til jeg har lest den andre boken.

Enig med plasseringen av GTA V. Det er utrolig morro i enspillerdelen når man er i hype-tåken. Etter at den har lettet så blir det mer repetivt. Hva gjelder flerspillerdelen så er det altfor mye feil med serveren, Rockstar nerfer alt som en faktisk tjener penger på og den blir óg repetivt ganske fort.

Bioshock Infinite er veldig gjennomført. Ken Levine har gjort en veldig god jobb.

Eneste jeg er uenig i er toppen. Last of Us vil aldri være et spill som vil omfavne min interesse.

God blogg. Og du burde ta en titt på Ni No Kuni.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
God blogg. Og du burde ta en titt på Ni No Kuni.


Takk
Glemte å nevne ni no kuni, men det er ett utrolig artig jrpg spill som jeg driver med
The D' is silent.
  • 0
Imponert over at du klarer å trekke ut 5 spill. Jeg personlig ser meg helt nødt til å lage en topp 10 liste. Er fryktelig mange gode spill som har kommet i år. The Last of Us kommer nok høyt på min også, tror de fleste ble ganske imponert over det spillet. Morsomt å se at du har med Rayman Legends, likte det veldig godt selv.

Anbefaler deg virkelig å prøve 3D World og A Link Between Worlds. Som gnyg sier så er Ni No Kuni et spill som helt klart er verdt å gjennomføre. Tales of Xillia også hvis du vil ha et særdeles underholdende JRPG.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Veldig enig i listen din, TLOU fortjener game of the year etter min mening. Beste jeg har spilt på lenge
  • 0
Helt grei liste, veldig vanskelig å trekke ut fem spill fra et såpass godt år.

En oppfordring til deg og alle andre som skal lage denne typen lister/kåringer i fremtiden; ikke legg inn bilde av vinneren, da bildene dukker opp øverst med den nye blogg-layouten. Dreper all spenning.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
fra mobilen Flott liste. Velfortjent førsteplass.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Xenofex:
En oppfordring til deg og alle andre som skal lage denne typen lister/kåringer i fremtiden; ikke legg inn bilde av vinneren, da bildene dukker opp øverst med den nye blogg-layouten. Dreper all spenning.


Er min første blogg i år, så visste ikke at de hadde endra på det.
Sry visst jeg drepte spenninga til dere folkens.
The D' is silent.
  • 0
En god liste. Desverre har jeg ikke spilt noen av spillene på listen, men har lest mye bra om dem. Rayman Legends er et spill jeg må få prøvd. Anbefaler forsåvidt DmC og Mario 3D World på det sterkeste!
  • 0
Siterer projecthammer:
En god liste. Desverre har jeg ikke spilt noen av spillene på listen, men har lest mye bra om dem. Rayman Legends er et spill jeg må få prøvd. Anbefaler forsåvidt DmC og Mario 3D World på det sterkeste!


Må skaffe Wii u først.. og DmC har jeg hørt har utrolig gode bosser, så ser frem til det =)
The D' is silent.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!