Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

NB! Dette er et spill i VELDIG tidlig alpha, dette betyr at mye av det jeg nevner i denne bloggen kan bli endret innen f.eks neste uke.

DayZ er endelig kommet ut i spillform etter å ha vært flere år som mod for ArmA 2 Operation Arrowhead. Det store spørsmålet erom det holder mål.

Spillbarhet

I motsetning til det man ville tro har Standalone veldig lite av det innholdet som er i Modden. grunnen til dette er at de har skrotet nesten all koden som var i Modden fordi den ikke fungerte med den "nye" motoren. Det eneste man kan gjøre er å løpe rundt å loote. Det å loote er blitt overhalt, nå må man se litt nøyere etter for ting, og skytevåpen er nesten ikke-eksisterende, noe som gjør at banditter har lite vits i drepe andre.

Kjøretøy har blitt kastet ut fordi de skal bygges om helt, De skal ha litt mer mening nå, slik at man (dette er bare ting som kanskje blir lagt inn) kan modifisere biler med f.eks en rambukk, og at man kan pansre dem.

Grafikk

Grafikken i spillet er en mellomting av ArmA 2 ArmA 3, en grunn til at den er en mellomting er fordi spillet kjører på en tungt modifisert ArmA 2 motor som er spesialdesignet for DayZ. Grafikken er dog ikke helt optimisert, bærbaren min som har 3. generasjons i5, GeForce 740M, 8GB Ram, greier såvidt å få den opp i 20 FPS på høy kvalitet, Så spillet trenger å optimiseres.

Chernarus 2.0

Chernarus er blitt totalt ombygd, de fleste byene jeg har vert innom har blitt gjort om slik at det er mer å utforske, det er også blitt mulig å gå inn i enda flere hus, og det å navigere har blitt enklere.

Holdbarhet

Spillet er ganske moro å spille selv om det er en "barebones" versjon av DayZ, Våpen er som sagt nesten ikke-eksisterende og ammunisjon er enda verre å finne. Men dette er bare gøy for da er MYE vanskeligere å overleve i Chernarus 2.0.

Bugs

Siden dette er en Tidlig alpha er det mange bugs, den verste er at det bre spawner loot ved server restart, dette betyr at alt loot fort blir borte. Det er også det at Zombier kan gå gjennom vegger, og at de er super-raske.

Konklusjon

Dette er et spill som alt i alt er gøy å spille, det kan bli kjedelig for de som ikke er helt fanboy av DayZ sånn som jeg er. Det er mye som ikke er lagt inn og det er mange bugs, men det er også ekstremt gøy å spille det.

PS. Kan noen lage en sånn fancy blogg-logo til meg, de som vil kan sende meg en PM.
u mad bro?
  • 0
Dette er noe jeg har ventet på. Skal ha DayZ etter å ha testet den ut til ARMA II, men heg lurt på om jeg skulle skaffe det right away, eller om jeg skulle vente. Etter å ha lest denne, så tror jeg at jeg venter til litt utpå nyåret når spillet har blitt mer finpusset og har kommet lenger i utviklingen.
Så tusen takk for dette
  • 0
Siterer ElGamer:
Så tusen takk for dette


Flott at noen presenterer sine førsteinntrykk på denne måten.
Kommer nok til å vente.. Falt aldri helt for moden, men har hatt en del morsomme øyeblikk med den.
''eh'' - Link
  • 0
Av det jeg sett så har grafikken bedret seg veldig mye i forhold til arma mod'en. Mitt sterkeste inntrykk til spillet er gameplay, og at man får den beste opplevelsen av spillet ved å spille med andre. Jeg elsker co-op, men har ikke spilt standalone versjonen selv, men bor sammen med en stor entusiast og det virker som han er fornøyd!
Do you feel the power of the dark side?
  • 0
Jeg har ikke prøvd hverken DayZ eller Arma 2, men det er likevel interessant å lese førsteinntrykksblogger som denne. Flere burde skrive slike. God blogg. (Y)
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Er det noen som vil så add meg på steam da så kan vi spille dayz sammen ;)
brukernavn fRutLupz

godt nyttår
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!