LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      The Legend of Zelda er min favorittserie når det kommer til spill. En serie som har gitt meg gode opplevelser gjennom hele min karriere som spiller. Det føles alltid rett, det å komme tilbake til noe kjent og kjært. Om det så skulle være å samle hjertebiter, skaffe en ny maske, redde verden fra ondskap, eller seile med vinden over det åpne hav, så gir det meg alltid en god følelse. Man kommer i eventyrmodus, og omverdenen blir plutselig ikke så viktig lenger.

      Musikken er også noe man må trekke fram i disse spillene, for de inneholder så mange gode stykker. Jeg har derfor valgt å lage en liten liste over de sangene jeg syns er de beste. Det finnes så mye materiale å ta fra, så hvor skal man egentlig begynne? Når jeg ser på listen, så ser jeg at den inneholder kanskje ikke mange av de sangene man kanskje forventer blir med, men da er det viktig å huske at dette er en personlig liste, og den er nok sikkert forskjellig fra din egen.

      En annen ting som er verdt å merke seg, er at listen strekker seg ikke lenger tilbake enn til Ocarina of Time. Det er faktisk ikke så mange av spillene som er på denne listen i det hele tatt. Det er dermed ikke sagt at det ikke finnes god musikk fra de tidligere eller de andre spillene i serien, for det gjør det, men så er det faktisk slik at det er disse melodiene som har gjort det sterkeste inntrykket på meg. De er disse jeg husker best, og det er disse jeg alltid kommer tilbake til for å høre på. Det å si at disse er de absolutt beste blir kanskje litt feil, for denne listen er jo helt subjektiv. Jeg kommer heller ikke til å utbrodere en lang tekst for hver sang, men skrive noen setninger hvor jeg kommenterer på mine valg. Uansett, her kommer den. Link (jeg vet hva du tenker) til hver sang følger med.

      10) Sage Laruto's Theme (Wind Waker):

      En sang som får fram det guddommelige med settingen, det faktum at du møter Sage Laruto. Det som får denne melodien til å skille seg ekstra godt ut, er den brilliante harpen som etter hvert kommer inn, og tilføyer toner som løfter dette stykket opp, og setter den fra seg på øverste hylle.

      http://www.youtube.com/watch?v=hppTZ5UfDXg

      9) Ganondorf's Theme (Twilight Princess)

      Denne episke musikken er virkelig med på å gi den rette stemningen for kampen mot Ganondorf i Twilight Princess. Spesielt trommene framhever det hele, og gir et særpreg som gjør dette til et slikt episk mesterverk. Man er virkelig klar for kamp i denne situasjonen.

      http://www.youtube.com/watch?v=kr-I76OxsVg

      8) Song of Healing (Majora's Mask):

      En melodi som representerer Majora's Mask på sitt beste. En veldig fin, men også veldig trist sang. Man bruker sangen til å helbrede forskjellige karakterer, på ulike vis. Kanskje har den også en slags helbredene effekt på den som hører på, for det er en meget vakker melodi.

      http://www.youtube.com/watch?v=XDX4ZwUeOok

      7) Dragon Roost Island (Wind Waker):

      En stykke som har en eksotisk følelse over seg. Man kommer virkelig i eventyrstemning av å høre på denne, noe som passer perfekt i et spill som the Legend of Zelda, hvor det å dra ut på eventyr er et av hovedelementene for spillopplevelsen.

      http://www.youtube.com/watch?v=_0t7-Ks10Dc

      6) Temple of Time (Ocarina of Time):

      Det er noe magisk med den følelsen som oppstår når man entrer Temple of Time. Musikken slår inn, og man føler en ro senke seg over kroppen. Mystisk, men også avslappende. Dette er musikk som får meg til å tenke.

      http://www.youtube.com/watch?v=_rgNlsM3z4I

      5) Stone Tower Temple (Majora's Mask):

      I mine ører, den beste tempelmusikken i denne spillserien, og tilfeldigvis spilles den av i det templet jeg rangerer høyest. Den passer perfekt til settingen, og er med på å forsterke den litt ekle stemningen som Ikana Valley og Stone Tower bringer med seg.

      http://www.youtube.com/watch?v=wz_NK5HgR6Q

      4) Saria's Song/Lost Woods/Woods of Mystery (Ocarina of Time/Majora's Mask):

      Sangen man hører i Lost Woods/Woods of Mystery. Munter og glad i sin framtoning, samtidig som den får fram mystikken ved disse skogene. Kanskje får du til og med lyst til å danse, akkurat som Darunia (leder av goroene) gjør når han hører sangen.

      http://www.youtube.com/watch?v=eJWupfLLP1Q

      3) Song of Storms (Ocarina of Time):

      Jeg får lyst til å bygge min egen vindmølle, og plassere en person i den vindmøllen som kan spille denne sangen, akkurat som i Ocarina of Time. En enkel, men meget fengende melodi, som setter seg på hjernen i lang tid etter at man har hørt den.

      http://www.youtube.com/watch?v=43IPAGw01IY

      2) Bamboo Island (Skyward Sword):
      Noen ganger finner man noe fantastisk der man minst skulle vente det. Denne sangen er en slik hendelse. Dette stykket kommer fra Skyward Sword, og den spilles av når man entrer en slags bambushytte på en av øyene oppe i luften. Det eneste man kan gjøre i hytten er å gjennomføre et minispill, og det er akkurat her, i denne hytten, at min favorittmelodi fra Skyward Sword blir spilt av. En melodi som oser av Østens mysterier.

      http://www.youtube.com/watch?v=shibvkpyb8E

      1) Sheik's Theme (Ocarina of Time):

      Øverst på listen finner vi denne perlen. Vakkert. Rett og slett vakkert. Dette er musikken som starter når man møter karakteren Sheik i Ocarina of Time. Den passer karakteren perfekt, og den ligger som et herlig bakteppe mens Sheik sier sine poetiske ord. Dette er min favoritt. Dette er for meg den beste melodien i hele serien.

      http://www.youtube.com/watch?v=uyX_0Ug7mcE

      En ekstra notering:

      Til slutt vil jeg legge til et siste stykke som kommer utenfor listen, nemlig The Legend of Zelda 25th Anniversary Medley, som er en del av The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony. Dette stykket er helt utrolig, og er en fin blanding av mange forskjellige melodier fra Zeldaserien som har blitt satt sammen til noe helt fantastisk. Om du ikke får lyst til å spille Zelda etter å ha hørt denne, da vet ikke jeg:

      http://www.youtube.com/watch?v=UCExYO-NNMA



      Der var listen komplett. Som nevnt tidligere, det finnes utrolig mye bra musikk fra serien jeg ikke tok med, og det var ganske vanskelig å få antallet sanger ned til et minimum, men jeg er fornøyd med valgene. Hva med deg selv? Om du har spilt noen spill fra denne serien, hvilke rangerer du aller høyest?
      Hei.
      • 0
      Spilte nylig igjennom Wind Waker og må si meg enig med ditt valg av Dragon Roost Island. Den lystige og eksotiske tonen setter den perfekte stemningen for starten av eventyret ditt. (Altså øyen med første tempelet)
      http://markusgamesdesign.weebly.com/
      • 0
      Meget godt liste. Er selv litt usikker hvilke melodier jeg ville hatt med på en topp 10 liste, men noen av mine favoritter som du ikke nevnte er: Forest Temple (OoT), Market (OoT), Hyrule field (OoT, TP), Clock Town (MM), Deku Palace (MM), Molgera Battle (WW), Ganondorf Battle (WW), Ballade of the Goddess (SS), Staff Roll (OoT, MM, WW, TP, SS, SP......).
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      En sang jeg savna var Gerudo Valley Theme fra "Ocarina of Time". Når jeg tenkte på Zelda-musikk da jeg las denne bloggen var det den første sangen jeg tenkte på. Det er et eller annet med den musikken jeg liker veldig godt.
      Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
      • 0
      Utrolig bra liste med mye bra musikk. Det er som du sier så utrolig mye å ta av.

      Om jeg skulle laget en topp 10 ville den kanskje sett slik ut.

      10. Outset Island (Wind Waker)

      9. Shadow Temple (Ocarina of Time)

      8. Kakariko Village (Ocarina of Time)

      7. Stone Tower Temple (Majora's Mask)

      6. Gerudo Valley (Ocarina of Time)

      5. Hyrule Field (Ocarina of Time)

      4. Zelda's Lullaby (Twilight Princess)

      3. Serenade of Water (Ocarina of Time)

      2. Kokiri Forest (Ocarina of Time)

      1. Fi's Theme (Skyward Sword) (Fi's Gratitude/Farewell)

      Vanskelig det der.

      Den 25th anniversary -CDen er utrolig kul. Ganske gøy å kjøre den på full guffe på lydanlegget i bilen og føle at jeg skal ut på et episk eventyr av dimensjoner, til tross for at jeg bare skal på Rema.

      Overraskende å finne Bamboo Island så høyt på lista, men liker den godt jeg også. Kul type man møter der, og så vidt jeg husker er han vel faren til hun søte kassadama?

      Lagt til 2013-12-13 14:31:
      Temple of Time fra OoT på lista di er også utrolig nostalgisk. Vekker så mange minner.
      ''eh'' - Link
      • 0
      Siterer Babalu:
      Hvilke rangerer du aller høyest?


      Håhåhå, nå spør du vanskelig my friend. Kunne egentlig slengt inn soundtracket til alle spillene i hele serien, for er det noe Zelda serien har, er det fantastisk musikk fra begynnelse til slutt. Jeg skal dog prøve så godt det lar seg gjøre og plukke ut noen favoritter.

      Ganondorf / Dark Beast Ganon (Epic + Homer Simpson)
      Lanayru Mining Facility
      Dark World
      The Great Sea
      Horse Race
      Song og Healing
      Hyrule Field
      Sacred Grove / Lost woods
      Faron Woods
      Gerudo Valley

      Det var noen, men jeg har enda flere jeg vil trekke frem også xP

      Groose Theme (Lo så jeg grein første gang jeg hørte den)
      Hyrule Castle (ALBW sin remix av sangen fra ALTP. Liker denne veldig godt og synes faktisk den overgår forgjengeren)
      Hyrule Town South (Gir meg julestemning av en eller annen grunn)
      Overworld Theme (Spirit Tracks var helt greit, men denne sangen er veldig god. Mye heftigere i selve spillet med toglydene i bakgrunnen)
      Herd Game (Får meg alltid i godt humør)
      Volvagia / Stallord (Begge er blant favorittbossene i serien og begge har fantastisk musikk)
      City in the Sky (Mitt favoritttempel med en av de merkeligste og mest mystiske sangene i serien)
      Collectors Edition Theme (Synes denne er helt fantastisk)

      Og sist men ikke minst

      Hvilken som helst "Inside House" sang (Elsker å sette på den hjemme når jeg knuser vaser og krukker)
      Alle "Select file" sangene (Melodien som virkelig definerer Zelda for meg)

      Ja...det var en "kort" liste fra meg... føler jeg kunne skrivd en sånn "Topp 10" liste 10 ganger.

      Veldig god blogg og god liste! Jeg simpelthen elsker blogger og tekster om spillmusikk. Ahhhhhh.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Er ganske enig med lista di sånn generelt. Musikken i Zelda er noe av det beste jeg har hørt.
      "Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
      • 0
      Siterer Glorfindel988:
      Homer Simpson


      Hahaha, den har jeg ikke tenkt over

      Siterer Glorfindel988:
      føler jeg kunne skrivd den "Topp 10" lista 10 ganger til


      Siterer Glorfindel988:
      Jeg simpelthen elsker blogger og tekster om spillmusikk.


      Samme her. Særlig når man har så sterk tilknytning til spillet.
      ''eh'' - Link
      • 0
      Siterer Subject 17:
      Hahaha, den har jeg ikke tenkt over


      Hele den kampen har jo et skjult budskap om at du spiller for mye, med Homer Simpson som hoier "Get a job" i bakgrunnen >)
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Det er utrolig mye god musikk i denne serien. Jeg liker listen godt, og min mening er at The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony er den beste samlingen av Zeldamusikk. Jeg liker også godt mange av de korte melodiene fra OOT f. eks:
      Bolero of Fire
      Serenade of Water
      Zelda's Lullaby må selvfølgelig også nevnes når man snakker om Zeldamusikk
      • 0
      Siterer Kakashi sensei:
      Spilte nylig igjennom Wind Waker og må si meg enig med ditt valg av Dragon Roost Island. Den lystige og eksotiske tonen setter den perfekte stemningen for starten av eventyret ditt. (Altså øyen med første tempelet)


      Jepp. Og for et eventyr det ble! Et tidløst spill, som kommer til å overleve tidens tann. Et eventyr man aldri glemmer.

      Siterer sonic og link:
      Meget godt liste. Er selv litt usikker hvilke melodier jeg ville hatt med på en topp 10 liste, men noen av mine favoritter som du ikke nevnte er: Forest Temple (OoT), Market (OoT), Hyrule field (OoT, TP), Clock Town (MM), Deku Palace (MM), Molgera Battle (WW), Ganondorf Battle (WW), Ballade of the Goddess (SS), Staff Roll (OoT, MM, WW, TP, SS, SP......).


      Takk for det! Mange gode sanger du nevner, som jeg også liker veldig godt! For eksempel Clock Town. En munter og fin sang, som får deg i godt humør. Ganske stor kontrast, med tanke på skjebnen som venter Termina.

      Siterer heljar:
      En sang jeg savna var Gerudo Valley Theme fra "Ocarina of Time". Når jeg tenkte på Zelda-musikk da jeg las denne bloggen var det den første sangen jeg tenkte på. Det er et eller annet med den musikken jeg liker veldig godt.


      En fantastisk sang, men på en liste med bare 10 sanger, får man desverre ikke plass til alle. Men jeg er enig med deg, det er en vidunderlig melodi, som absolutt kunne fortjent en plass på en slik liste.

      Siterer Subject 17:
      Utrolig bra liste med mye bra musikk. Det er som du sier så utrolig mye å ta av.


      Takk for gode ord!

      Siterer Subject 17:
      Om jeg skulle laget en topp 10 ville den kanskje sett slik ut.


      En meget god liste den også. Liker variasjonen du kommer med, fra Shadow Temple, til Outset Island.

      Siterer Subject 17:
      Den 25th anniversary -CDen er utrolig kul. Ganske gøy å kjøre den på full guffe på lydanlegget i bilen og føle at jeg skal ut på et episk eventyr av dimensjoner, til tross for at jeg bare skal på Rema.


      Ja, den er fantastisk. Hehe, vel, som du påpeker, med slik musikk blir alt episk!

      Siterer Subject 17:
      Overraskende å finne Bamboo Island så høyt på lista, men liker den godt jeg også.


      Jeg er egentlig litt overrasket selv, men når jeg tenke over det, så var det min favorittmelodi fra Skyward Sword, og en av mine aller høyest rangerte sånn generelt. Som jeg nevner i bloggen, det er utrolig gøy at man kan finne slike perler på de mest uventede plasser.

      Siterer Subject 17:
      Kul type man møter der, og så vidt jeg husker er han vel faren til hun søte kassadama?


      Det er en god stund siden jeg har spilt Skyward Sword, så det husker jeg ikke i farta, men det stemmer nok sikkert, siden du nevner det.

      Siterer Subject 17:
      Temple of Time fra OoT på lista di er også utrolig nostalgisk. Vekker så mange minner.


      Helt klart en klassiker. Den får fram så mye, med sin enkelhet, samtidig som den framstår som mesterverk. Gode minner.

      Siterer Glorfindel988:
      Håhåhå, nå spør du vanskelig my friend. Kunne egentlig slengt inn soundtracket til alle spillene i hele serien, for er det noe Zelda serien har, er det fantastisk musikk fra begynnelse til slutt..


      Er helt enig med deg. Det er så mye god musikk i spillene, så det var veldig vanskelig å plukke ut sanger til lista. Et luksusproblem.

      Siterer Glorfindel988:
      Jeg skal dog prøve så godt det lar seg gjøre og plukke ut noen favoritter.


      En meget god liste det der også! Hehe, nå kommer jeg alltid til å tenke på Homer hver gang jeg hører den sangen!

      Siterer Glorfindel988:
      Det var noen, men jeg har enda flere jeg vil trekke frem også xP


      Du har god sans for musikk. Mange gode stykker du trekker fram. Det at du nevner "inside house" sanger viser jo bare at Zeldaspillene får fram god musikk på alle mulige steder, fra templer, til åpne sletter, til insiden av hus!

      Siterer Glorfindel988:
      føler jeg kunne skrivd en sånn "Topp 10" liste 10 ganger.


      Det skjønner jeg, for det samme kunne jeg også. Var veldig vanskelig å kun plukke ut 10 låter, men jeg bestemte meg for at jeg skulle greie å korte ned til et minimum, selv om fristelsen var stor, når det kommer til å utvide listen drastisk.

      Siterer Glorfindel988:
      Veldig god blogg og god liste! Jeg simpelthen elsker blogger og tekster om spillmusikk. Ahhhhhh.


      Tusen takk for det! Og jeg er så enig. Blogger og tekster om spillmusikk er meget interessant lesestoff, og det er gøy å sammenlikne sine egne favoritter, med noen andres, og generelt diskutere spillmusikk.

      Siterer albaga:
      Musikken i Zelda er noe av det beste jeg har hørt.


      Kunne ikke vært mer enig i den påstanden. Musikken i disse spillene er rett og slett magisk, og det er velkjente toner man aldri kommer til å glemme. Jeg kommer nok til å høre på slik musikk helt til jeg forlater denne verden.

      Siterer Kontrollfriken:
      Når jeg hører, eller leser om TLoZ spilles denne sangen alltid i hodet mitt:

      http://www.youtube.com/watch?v=lpEzYEoV9qY


      Det skjønner jeg godt. En sang som er lett å få på hjernen, og det var en av sangene som startet det hele. En klassiker, som er verdt å ta fram. Kunne godt vært på en slik liste den også.

      Siterer projecthammer:
      Det er utrolig mye god musikk i denne serien.


      Ja, noe av den beste spillmusikken finner man i disse spillene!

      Siterer projecthammer:
      Jeg liker listen godt, og min mening er at The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony er den beste samlingen av Zeldamusikk.


      Takk, takk! Og ja, det er en helt fantastisk samling av minneverdige stykker!

      Siterer projecthammer:
      Jeg liker også godt mange av de korte melodiene fra OOT f. eks:
      Bolero of Fire
      Serenade of Water
      Zelda's Lullaby må selvfølgelig også nevnes når man snakker om Zeldamusikk


      Enig der. Mange av de korte melodiene framtrer i mine øyne som noen av de beste i serien. Og ja, Zelda's Lullaby er en veldig vakker sang, og det er også en melodi som er verdig til en slik liste.
      Hei.
      • 0
      Siterer Babalu:
      Takk for det! Mange gode sanger du nevner, som jeg også liker veldig godt! For eksempel Clock Town. En munter og fin sang, som får deg i godt humør. Ganske stor kontrast, med tanke på skjebnen som venter Termina.


      Clock Town -melodien er kul. Den har jo de dype undertonene som minner en på at shit's about to go down, samtidig som den er munter. Den var skremmende da jeg var mindre husker jeg.
      ''eh'' - Link
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!