Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

4. Journey
Ikke bare foregår spillet mye i snødekte omgivelser, dette er også et spill om å komme sammen. Jeg forbinder vinteren og julen mest med snø, og i Journey får du noe av den penest designede snøen noensinne i et videospill. Så dersom du er lei av å se snøen gjennom vinduet eller rett og slett ikke har tilgang til snø, ta deg en reise i Journey! Spillet er vakkert og inneholder også deler hvor du må gå gjennom ørkenlandskap, noe som kan være et fint avbrekk fra den kalde hverdagen nå i juletida. I spillet kan du også møte andre og forme bånd som varer i en time eller to. I juletider kjenner mange seg alene, og Journey er sånn sett et godt spill å velge.

3. Snowpeak Ruins
Dette tempelet fra The Legend of Zelda: Twilight Princess har en historie og sjarm som overgår det meste av templer fra serien. For å komme seg til selve tempelet må man skli på et isflak ned fjellsiden, noe som er gøy og fanger juleånden godt. Inne i ruinene av et herskapshus bor Yeto, en yeti med en syk kone. Konen heter Yeta. Du leter etter et av speilfragmentene rundt om i det eldgamle huset, men ender opp med å finne ingredienser til en suppe som Yeto lager for å gjøre Yeta frisk. Da Yeta har blitt frisk nok viser hun deg hvor Speilfragmentet er. Da hun skal gi det fra seg blir hun korrupt av speilbiten og gjør seg om til en slags isprinsesse. Du må kjempe mot henne ved hjelp av ball & chain verktøyet som du har fått gjennom en awesome miniboss kamp tidligere i tempelet.

Tempelet har alt, og er etter min mening det beste i Twilight Princess. Det er originalt, har flott design, har en helt egen atmosfære (mye takket være musikken) og gode puzzles. Hvorfor jeg kommer i julestemning av dette tempelet er på grunn av delene hvor du kommer inn i varmen etter å ha vært ute i kulden. Dette fanger godt hvordan jeg som barn etter å ha vært ute og akt eller lekt kom inn i varmen til noe varmt å drikke eller godt å spise.

2. Snønivåene fra Super Mario 64
Du husker kanskje at det var to snønivåer fra Super Mario 64? Det ene er det hvor du må redde pingvinungen og bringe den til mora. Det andre nivået er det med en gigantisk snømann som man blant annet må komme seg på toppen av. Rett før toppen av snømannen er det speilblank is man må gå på ved siden av en stor pingvin for å komme seg forbi vinden som snømannen puster ut. Denne utfordringen er etter min mening en av de vanskeligste i spillet, og hvem har ikke måtte sett seg selv blåst tilbake mot start med hatten flyvende ved siden av gang på gang. Nivået har også en iglo man kan gå inn i, noe jeg som barn syntes var ganske fascinerende. Nivået oser av den klassiske mario-sjarmen sammen med en god dose julstemning. Særlig musikken vil jeg trekke fram, den er så koselig og julete.

1. Skyrim
Man trenger ingen unnskyldning for å dra tilbake hit, ihvertfall ikke jeg. Allikevel forbinder jeg julen spesielt med de snøkledde fjelltoppene i Skyrim. Ikke mange spill klarer å skape en atmosfære slik dette spillet gjør. Har man lyst til å miste seg selv helt i en verden i julen, er dette det rette spillet! Så tull deg inn i tepper, ta fram kakaoen og litt pepperkaker og kos deg gløgg ihjel!

Hvilke nivåer/steder er det jeg mangler på denne listen syns du?
  • 0
Enig med førsteplassen i alle fall. Egentlig alle sammen.

God blogg!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ah, yes. Helt enig i det du sier om Snowpeak Ruins. Det var også en av grunnene til at jeg likte TP så godt, at det hadde steder som ikke var brukt så mye i Zelda-serien før. Å klatre til toppen av det snøkledde fjellet var en opplevelse i seg selv og det ble bare bedre når du skled ned til tempelet etterpå. Likte dette tempelet svært godt jeg også, det hadde en litt hyggeligere stemning enn mange andre Zelda-templer og i tillegg var musikken veldig fengende (selv om den også har potensiale til å gjøre deg gal).

Skyrim har jeg virkelig lyst til å spille igjen, så jeg må nesten få prøvd å dytte det inn på timeplanen i jula. Eller så er det jo som vanlig artig å traske rundt i de snøkledde områdene på WoW og gjøre oppdrag for selveste "Greathfather Winter".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Skyrim.
For et spill.
For et landskap.
For en opplevelse.
Skyrim.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ett av spillene som setter meg rett i julestemning er, hold deg fast, Mass Effect. Ikke Mass Effect 3, hvertfall ikke Mass Effect 2, men bare Mass Effect. Jeg aner ikke hva det er, men hvert år får jeg en fantastisk sinnsro når jeg engasjerer meg i den samme historien om og om igjen.

Og så synes jeg Kingdom Hearts kan nevnes. Det gir meg også litt julestemning.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Ah, yes. Helt enig i det du sier om Snowpeak Ruins.

Skyrim har jeg virkelig lyst til å spille igjen, så jeg må nesten få prøvd å dytte det inn på timeplanen i jula. Eller så er det jo som vanlig artig å traske rundt i de snøkledde områdene på WoW og gjøre oppdrag for selveste "Greathfather Winter".

Så bra, og er igjen enig i hva du sier om tempelet, særlig musikken kan bli meget irriterende etterhvert.

Jeg regna med at det ville være noe i WoW som var forbundet med jul og snø

Siterer Predator:
Skyrim.
For et spill.
For et landskap.
For en opplevelse.
Skyrim.

Vakkert

Lagt til 2013-12-09 22:11:
Siterer Dr Madnar Petrovich:
Ett av spillene som setter meg rett i julestemning er, hold deg fast, Mass Effect.

Overraskende valg! Har desverre ikke fått begynt på denne serien.
  • 0
Av disse så blir det Skyrim som skal spilles i jula! For meg har det blitt julespillet over alle julespill de seneste årene. Så med alt det nye som har kommet og blitt installert siden sist, så skal Skyrim nok en gang brukes som mitt juleferiested!
  • 0
Da vil jeg nevne snønivåene i 3D World som også er helt fantastiske. Jeg hadde vel fått julestemning av Journey om jeg hadde spilt det igjen også.

Kjempefin blogg.
''eh'' - Link
  • 0
Veldig god blogg!

Snowpeak Ruins er et veldig kult tempel, og jeg syns det er veldig gøy at Nintendo prøvde litt nye ting her. Stedet oser av atmosfære, og det er nok et av de beste templene innenfor Zeldaserien.

Snønivåene fra Super Mario 64 er også et godt valg. Regner med det er flere enn meg som er skyldige i å slippe pingvinungen utenfor kanten, i det første snøbrettet?

Kanskje det ikke gir helt julestemning, men Snowhead i the Legend of Zelda: Majora's Mask er uansett et kult sted med masse snø. Hvem vet, kanskje gir det julesteming når man besøker det?

Gorilla Glacier i Donkey Kong Country kan også være med å sette julestemningen. Morsomme plattformbaner dekket av snø, som byr på en god utfordring.

Freezeezy Peak fra Banjo Kazooie er en fin kanditat til en slik liste. Ikke bare er det en snøbane, men julefaktoren er høy her. Du finner blant annet en gigantisk snømann i midten av brettet, man må lete etter julegaver, redde julelys og bringe dem til et juletre, og man finner store julegaver som er en del av brettdesignet. Musikken er også med på å skape stemning, så dette er definitivt et sted man bør besøke i jula.

Er selfølgelig mange flere spill dere ute som kunne havne på en slik liste, men her har du noen eksempler.
Hei.
  • 0
Takk, Babalu!

Mange gode eksempler du kommer med som jeg ikke har tenkt over. Tenkte kanskje jeg skulle spille gjennom Majora's Mask i jula, så da får jeg hvertfall besøkt Snowhead Har ikke fått spilt gjennom MM ennå.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!