Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

De nye konsollene er designet for å være sosiale. Du skal spille med venner og dele opplevelsene, helst over internett, og laste opp bilder og videoer underveis. Aller helst skal du sette opp et kamera, slik at folk kan se og høre deg mens du spiller.

Dette er vel og bra og velkomne funksjoner, men av og til vil jeg ikke spille på denne måten. Av og til har jeg lyst til å sette meg ned med håndkontrolleren i hendene, uten å koble til kamera og headset og bare nyte noen øyeblikk for meg selv.

Av og til vil jeg at spillene skal være et fristed jeg kan dra til uten å måtte forholde meg til hverken hverdagen eller alle andre. Av og til vil jeg bare kose meg for meg selv. Er det så fryktelig ille?

<bild>
Nei, jeg vil ikke bruke party chat akkurat nå. Jeg er ikke hjemme...
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Gaming er for meg hovedsaklig en solo-aktivitet.
En sjelden gang kan jeg spille litt multiplayer, men det er singleplayer som gjelder. Og jeg er heller ikke interessert i å dele alt mulig rart mens jeg spiller.
  • 0
Jeg er ganske skeptisk til at det skal bli så voldsomt stort fokus på det sosiale. Snart er den eneste muligheten man har for å stenge omverdenen ute å sove. Helt frem til det sendes reklamer og sånn mens man drømmer, that is.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Enig med dere alle, jeg spiller også hovedsaklig alene - de spillene jeg liker best er enspillerspill med fokus på historie og lignende. For all del, det er veldig moro å spille sammen med en stor gjeng med venner, men når jeg virkelig skal kose meg fyrer jeg ikke opp Call of Duty eller FIFA.

Og dette er jeg svært interessert i å fortsette med!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Når jeg spiller så er jeg planetens kanskje mest asosiale mann... Jeg er ikke interessert i mellommenneskelige relasjoner, jeg vil redde eventuelt ødelegge verden, eller bar rave rundt.

Til og med de gangene jeg går online er jeg så asosial som mulig, og velger helst en "private mode" så jeg slipper andre forstyrrende elementer (mennesker).

Når man kommer opp i min alder er det uansett få venner som fortsatt gamer, og de som fortsatt gjør det like asosiale som meg, og stort sett er vi aldri på samtidig uansett - og random fjortisser fra Frankrike er helt uaktuelt å ha skrikende i øret.
@chubbyviking
  • 0
Jeg spiller en del online spill som WoW og LoL med vennene mine, men utenom det foretrekker jeg gode single-player spill på konsoll, så jeg følger vel en god blanding. Men som mange sier her så må det være med venner eller folk jeg kjenner, for random folk (drittunger og trolls) orker jeg ikke lenger å spille sammen med...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
preaching to the choir
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Det må være rom for de introverte å spille også.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Jeg er ganske skeptisk til at det skal bli så voldsomt stort fokus på det sosiale. Snart er den eneste muligheten man har for å stenge omverdenen ute å sove. Helt frem til det sendes reklamer og sånn mens man drømmer, that is.


Haha, det er vel ikke lenge til heller.

Helt enig i dine synspunkter, Morten. Jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at spill fungerer som et ideelt fristed med mulighet for å være alene, selv om det er gøy å spille med venner innimellom.
''eh'' - Link
  • 0
Hm, det er ikke alltid man har venner som spillet de aktuelle spillene heller, da kan sånt bare være overflødig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!