Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Trist er stikkordet, vinter er grunnen. Jeg kan ikke huske et eneste år hvor jeg ikke har lengtet mot sommeren når gradestokken kryper mot negative tall. Omvendt, not so much. Jeg har aldri, aldri, uttalt at jeg gleder meg til snø og vinter. Kan ikke skjønne hvordan folk greier å motivere seg til denne tiden.

Facebook florerer av statuser som: "Endelig snø", "Kong vinter i anmarsj" etc. etc.... Mine heller mot: "Bilen nediset igjen, great...", "Glatt som en nybonet bowlingbane på veien, gøy å kjøre til jobb", "ÆSJ".... Jeg greier ikke for alt jeg prøver se noen positive sider med vinteren i seg selv. Riktignok har jeg bursdag vinterstid, og feirer jul. Men bursdag hadde da vel vært like fordømt positivt på en annen årstid? Og julefeiringen i Australia er da vel like fin selv om det er sommer? For 20+ år siden motiverte jeg meg med at julenissen måtte ha vinter for å komme seg rundt med gavene, men nå vet jeg jo at det var bygd på en løgn siden julenissen etter alt å dømme er kapabel til å fly, så det punktet kan jeg stryke av listen. Det er kaldt, det er upraktisk, det er glatt, det er is på bilen, det tar lengre tid å kle på seg for å stikke nesa ut døren, det er utrivelig og hvitt, jeg blir snøblind, jeg fryser, jeg blir våt på beina med en gang jeg kommer inn i stua og den fordømte snøen smelter seg inn i sokker og bukseben. Jeg HATER vinter.

Etter alt og dømme er jeg født i feil verdensdel, jeg burde vært født i for eksempel Thailand, og da helst i samme familie med samme levekår. For jeg vil jo nødig gi avkall på alle godene for å bli kvitt ondet? Har jeg det egentlig bra på tross av vinteren? Ja..... Vil jeg helst at det skal være sommer året rundt? Også ja... Vil jeg leve som en boms for å oppnå det? Nei...

Poenget blir da som følger: Jeg forbeholder meg retten til å syte over at vinteren kommer hvert år, jeg vil med rette syte over været og dets påvirkning på min hverdag. Likevel må jeg si at jeg har det bra, og kan være relativt fornøyd med tilværelsen når vinter er det største problemet jeg har. Pluss, sydenturer gir meg jo så mye mer når jeg vet hvor usympatisk, kald og forferdelig vinteren er?

Joda, jeg er fornøyd, livet er ikke det verste man har, selv om vinteren er kald. Nå har jeg gjennom bloggen greid å motivere meg for mørkere tider, hvilket forhold har nettopp du til vær og vind?
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg er veldig glad i å gå på ski og kaste snøballer på ukjente, men ellers deler jeg mange bekymringer med deg. Kan sitte inne og spille med litt bedre samvittighet da..

Om det ikke hadde regnet hele sommeren så ville det sikkert vært min favorittårstid.

Siterer TwIzTiD:
Likevel må jeg si at jeg har det bra, og kan være relativt fornøyd med tilværelsen når vinter er det største problemet jeg har.


Ja, vi har det jo i grunn veldig bra.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg er ganske enig med deg. Har egentlig aldri hatt noe imot vinteren, men det virker som man blir mer og mer lei den desto eldre man blir. Selvfølgelig har det snøkledde landskapet sin egen sjarm, spesielt i jula foretrekker jeg at det er masse snø på bakken, det bidrar til litt ekstra julestemning i seg selv.

Jeg synes også det er givende å stå på både langrenn og alpint, men på den annen side foretrekker jeg mye heller sykling og løping, noe som er ganske så begrenset om vinteren. Kulda og glatte veier er det jeg misliker aller mest og spesielt den perioden jeg er i nå, når jeg for øyeblikket ikke er eier av egen bil, så ser jeg ikke akkurat frem til å måtte stå opp tidligere for å gå til skolen... I tillegg pleier jo vinteren å vare et halvt år her i Norge..

Nei, jeg skal utnytte vinteren for det den er verdt, men jeg må virkelig si jeg gleder meg til våren/sommeren igjen
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Haha, skal bruke vinteren til å glede meg til varmere tider jeg :9 og glede meg over ting som betyr noe istedenfor å irritere meg over vinteren som jeg ikke får gjort noe med :p
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Hehe Knallgod blogg

Selv liker jeg vinteren til en viss grad og synes det er fint med snø, men der stopper det. Med fire barn, er det mye som skal følges opp når det er vinter og spesielt med tanke på klær og ha på seg nok klær. Glatt når jeg skal gå med de minste til skolen.

Nei, det er mye bedre med sommer ja og synes den tiden definitivt er beste
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Hehe Knallgod blogg

Selv liker jeg vinteren til en viss grad og synes det er fint med snø, men der stopper det. Med fire barn, er det mye som skal følges opp når det er vinter og spesielt med tanke på klær og ha på seg nok klær. Glatt når jeg skal gå med de minste til skolen.

Nei, det er mye bedre med sommer ja og synes den tiden definitivt er beste


Som tatt fra min munn, snø kan være koselig, men hadde glatt klart meg med ei "snøhelg" bare for å få leke litt :p
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg liker å gå ute i skikkelig bitende kulde.
Men jeg har virkelig ikke sansen for snø, og at den kan falle når som helst. Å måke er noe av det absolutt kjedeligste jeg vet, og så fort man er ferdig, har det falt like mye igjen.

Planlegger å flytte til et varmere land etterhvert.
Ikke bare på grunn av vinterhalvåret, men det har sitt å si.
  • 0
Målet mitt i livet er å bli så rik at jeg kan rømme landet når vinteren kommer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Flott at du ikke er den eneste
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Foretrekker sommeren over vinteren, men en snødekket julaften settes pris på.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Høres ut som et tilfelle av SAD. Ja, det er hva det høres ut som.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Godt å få en litt negativ blogg å lese av og til, men som du sier, så har man det ikke så værst dersom dette er det største problemet

For meg har alltid høst og snø og slikt betydd mye trening ute og dermed kulde. Det igjen gir negative assosiasjoner, men ettersom det kanskje blir mest innesitting i år (trener ikke så mye ski lenger), skal jeg vel klare meg. Bare en unnskyldning til å spille mer
  • 0
Siterer remote:
Høres ut som et tilfelle av SAD. Ja, det er hva det høres ut som.

SAD er en forkortelse for....? Eller bare sad med store bokstaver? :p

Siterer Tommy Kvaernerud:
Å måke er noe av det absolutt kjedeligste jeg vet,

WORD! Jeg hater snømåking intenst. Det er et onde, et djevelens verk

Jeg kunne godt tenkt meg å flytte til en by langt sør i USA, for å finpusse engelsken, og oppleve noe litt større enn Norge har å tilby, med varmt vær. Miami for eksempel?
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Siterer TwIzTiD:
SAD er en forkortelse for....? Eller bare sad med store bokstaver? :p


Det er nok en overdrivelse fra min side, men hvis man googler ordet, vil det svare på alle dine spørsmål.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Aha, vinterdepresjon på folkemunne Stemmer, grovt tilfelle av sådan!
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Det virker som om du hater vinteren pga. de fysiske forandringene. Du beskriver irritasjon, men ikke depresjon.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det å legge seg under dyna, gråte et par modige tårer og håpe det blåser over er depresjon. Grunnen til depresjon er irritasjon. Man skal for alvor ikke kimse av begrepet depresjon og hvor alvorlig det er, så jeg er faktisk tilbøyelig til å dra det så langt som å kalle det depresjon, jeg føler meg dritt på vinteren, jeg hater at det er mørkt og jævlig, og blir rett og slett et kjedelig menneske!!!!!!!
Post proelia praemia bitches!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!