Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det siste året har jeg testet iPhone 5, etter lang tid med Android telefoner av ymse slag. Nå er jeg tilbake hos den lille grønne roboten, og trives bedre enn noen gang.

First things first, jeg er teknofil, jeg sikler etter alle nye dingser og telefoner, og ser for meg å få pakker i posten for å teste nye tilskudd på det teknologiske utviklingstreet. Jeg er gamer, men også like lidenskapelig opptatt av telefoni og gadgets. Jeg. Er. Teknofil.

I den forbindelse har jeg vært åpen for det meste, og plaget lommeboka mi til spindelvev og fluestadiet man ofte ser i tegneserier når protagonisten har smått med midler. Jeg bytter telefon så fort bindingstiden er omme og jeg igjen kan slå til på en "god" deal. Nå sist bestemte jeg meg for å teste iPhone 5, med de begrensninger det innebærer. Brukergrensesnittet er tiltalende og elegant, og på overflaten virker det kjempeenkelt og på grensen til banalt. Under panseret ligger det en motor som drar på alle sylindre og spruter ut eksos i form av krystallklar Retina skjerm, og tilnærmet null glitching og ventetid. Likevel er jeg misfornøyd, likevel føles det som jeg har kommet inn i hytta mi etter fire timer på jetski og noen har tent opp i peisen og tilberedt et festmåltid, når jeg nå har tatt i bruk min samboers gamle Galaxy S3. Det er som om jeg har funnet igjen en gammel flamme på facebook, og at ilden lever i beste velgående etter lang tid. Det er som en gammel venn har omkommet og gjenoppstått etter et år. Kort sagt, jeg er fornøyd.

Mange argumenterer for og mot begge operativsystemene, og tilhørende telefoner. Jeg trenger ikke argumentere, jeg trenger ikke ta på meg fanboyskjorta. Jeg trenger bare å mene, og uttrykke min mening på bakgrunn av begge deler. Apple føles for meg som et fengsel, som om firmaet skal overprøve og etterse alt jeg foretar meg. Jeg blir ikke forundret om Apple's hovedkvarter har direktelinje til NSA og at jeg må begrenses for ikke å bli ansett som en sikkerhetstrussel. Hos Andoid er holdningen "gjør hva du vil på eget ansvar" fremtredende. Jeg kan gjøre hva jeg vil, når jeg vil, på hvilken måte jeg vil. Med større skjerm, men bedre muligheter for å tilpasse etter eget behov, med smartere løsninger, og mindre omveier for å finne det jeg vil ha i menyene. Jeg ventet på iOS 7 for å få være en del av den nye tidsalderen, iPhones oppstandelse og rennesanse. Jeg ble skuffet, sendt ti år tilbake i tid, og de nye aspektene verdt å ha med i oppdateringen, var allerede tilstede i Android fra dag 1. Jeg ar Android, jeg kommer aldri til å svikte min tro på Android igjen, jeg kommer aldri mer til å ha en Apple telefon. Det koster mer enn det smaker, det smaker surt, og er teknologisk underlegent for det trente øye. iPhone er et trendfenomen, og jeg angrer som en hund på at jeg en kort stund kjøpte hypen og prøvde, jeg har tatt til fornuft.

Android, jeg er tilbake, og jeg ønsker meg en Sony Xperia Z1. Selv om jeg fint greier meg med en S3 med knust skjerm, heller et Androidvrak enn en ny iPhone. Heller funksjonalitet enn design, heller brukerstyrt enn overvåket, heller Android enn iOS. Android, jeg er tilbake, tilbake for å bli.
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Android er bra det ja. Har selv en android-telefon og synes OS-en funker veldig så godt

Nok en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takker og bukker for gode ord!

Mange som trives med iOS også, men ikke jeg ;)
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Flott blogg! Du skriver veldig godt

Hadde selv en iPhone, men fikk senere en Android-telefon på grunn av at iPhonen begynte å svikte. ( Ville ikke ringe etc. )

Hadde en lignende "åpenbaring" som du hadde.

"Apple føles for meg som et fengsel, som om firmaet skal overprøve og etterse alt jeg foretar meg."

Apple i et nøtteskall. Du aner ikke hvor vanskelig det var å overføre (Ikke les moderatorer) poiler:piratkopierte serier til iOS. Er vanligvis ikke en fyr som gjør slik, men gikk glipp av en episode i The Big Bang Theory.

P.S: God blogg, veldig seriøst og godt skrevet. Ikke akkurat det jeg assosierte med profilbildet ditt
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Selv har jeg aldri likt Apple, og har derfor en HTC X One.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Selv har jeg aldri likt Apple


Personlig liker jeg mange av Apple sine produkter. Det er bare det at jeg liker Android bedre.

Men er uenig med bloggforfatter at en knust Android-telefon er bedre enn iPhone 5.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Jeg byttet ut Galaxy S3 med iPhone 5 for snart et år siden og er generelt sett fornøyd med den. Jeg kjenner meg jo litt igjen i det du kaller for et "fengsel", det er definitivt så mange flere muligheter med Android telefoner. Allikevel foretrekker jeg faktisk iPhone fordi jeg alltid har likt musikkspilleren på iPod. Jeg bruker nesten telefonen utelukkende som en musikkspiller, med noe surfing innimellom. iPhone 5 er også så liten og lett at den passer perfekt til mitt bruk. Nå lages det stadig flere telefoner som jeg synes er alt for store.

Men jeg er ingen Apple "fanboi" og ser ikke noe negativt på andre telefoner. Kanskje litt på Windows 8 telefoner... de er ikke akkurat favoritter for min del.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Sofaspilleren:
Men er uenig med bloggforfatter at en knust Android-telefon er bedre enn iPhone 5.

Nå er den ikke knust slik at funksjonaliteten hemmes, bare noen sprekker i glasslaget på skjermen Så det går fint an å bruke likevel
Siterer Glorfindel988:
Allikevel foretrekker jeg faktisk iPhone fordi jeg alltid har likt musikkspilleren på iPod.

Akkurat den funksjonen er jeg enig i, men for meg som bruker spotify blir det ikke nok til å foretrekke iPhone, pluss at jeg gjør litt mer enn bare surfing innimellom

Lagt til 2013-11-04 14:51:
Siterer Sofaspilleren:
P.S: God blogg, veldig seriøst og godt skrevet. Ikke akkurat det jeg assosierte med profilbildet ditt


Takk for gode ord Angående profilbildet så hadde jeg en deprimerende periode hvor 3 Xbox 360'er lyste med feil farge på kort tid. Derav avataren hvor jeg proklamerer mitt hat mot den røde ringen, selv om jeg selvfølgelig elsker Xbox
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg har alltid vært anti-apple, uansett om det gjelder f.eks mac eller iphone...
Etter min mening er dette et pengegrisk selskap som lever og ånder for å utnytte mennesker som trenger brukervennlighet, og for de som bare på død og liv tror at alt annet er råttent piss. Dessverre er det jo noen andre som er det råtne eplet her...
Uansett.
Jeg ønsker meg også en Xperia Z1! Fikk teste en kamerat sin, og mer nydelig grafikk og responsiv skjerm har jeg ikke sett maken til. Fikk nesten en liten tåre i øyet...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Har alltid vært anti-apple jeg også, men tenkte jeg skulle gi det en sjanse for å ha et vurderingsgrunnlag i diskusjonen. angrer bittert, men nå kan ingen beskylde meg for å være uvitende og kritisere noe jeg ikke har prøvd ;)

Ah, Z1, ser ut som et skikkelig monster av en telefon, øverst på ønskelista til jul, og for den del nå også
Post proelia praemia bitches!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!