Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallo igjen. Altfor lenge siden jeg skrev en blogg, så tenkte å markere mitt comeback med en liste dedikert til en av mine favorittartister før hans nyeste album kommer neste uke. Tenkte å nevne mine favorittsanger av han som soloartist, og gå i dybden av mine valg! Jeg vet en del av hans største klassikere ikke er på denne listen, noe jeg forventer å høre, men hans beste er ikke nødvendigvis hans mest kjente. Hvis dere har noe å legge til, kjør på, enjoy.

#10

If I Had - The Slim Shady LP

Starter listen med en mer rolig sang fra hans første offisielle album. Med en rolig Em som forteller om hvor lei han er av livet sitt, og hvor desperat han er etter å fornye livet sitt med en håpefull rikdom. Soul-sangeren i bakgrunnen skaper en hypnotisk følelse som får en til å lukke øynene for å få inn hele sanse-inntrykket sangen produserer. Virkelig flott.

#9

Space Bound - Recovery

Muligens den eneste sangen fra dette albumet som ender opp denne listen. Mange er uenige i denne grunnet Not Afraid, Love The Way You Lie og Cinderella Man blir ansett som bedre arbeid, noe jeg er svært uenig i. Med en behersket intensitet, en akustisk gitar i bakgrunnen og et unormalt catchy refreng skaper en nydelig sang som viser en mer voksen Eminem.

#8

Mockingbird - Encore

Rett og slett en nydelig sang dedikert til hans yngste datter. Man hører depresjonen og tristheten i stemmen hans utrolig klart, noe som igjen viser en mer moden og reflektert Eminem. Sangen er bygget opp som en vuggesang med en beroligende piano i bakgrunnen, nydelig. Synes denne ligger i samme kategori som When I'm Gone, og derfor er den ekskludert fra listen.

#7

Like Toy Soldiers - Encore

Med et refreng som er ufyselig catchy fra Matrikas klassiker, treffer denne sangen godt. Eminem prater om disputter innenfor hip-hop-miljøet og hvordan han taklet en konfrontasjon med Benzino. Sterkt.

#6

Criminal - The Marshall Matters LP

For en intens måte å avslutte hans andre album på. I samme tone som Slim Shadys avslutning, konfronterer han måten folk og kritikere tolker musikken hans. Er litt av noen røffe vers her og der, og refrenget er rett og slett herlig. Skiten med Dre midt inni her er og genuin.

#5

The Real Slim Shady - The Marshall Matters LP

Måtte inkludere en Shady-sang her, og den er briljant. Morsom, catchy og rå. Ikke noe annet å si, rett og slett utrolig kreativ uten like.

#4

Cleanin' Out My Closet - The Eminem Show

På tide med en sang fra dette utrolige albumet. I denne sangen kommer seriøse Em tilbake med en sang dedikert til hans sviktende mor, og man kjenner det. Det starter med et kort vers om hvordan han har blitt diskriminert og demonstrert mot som artist, til å gå løpsk på måten hans mor oppdro han. Refrenget er rett og slett hjerteskjærende, en utrolig sang.

#3

Sing For The Moment - The Eminem Show

Aerosmiths refreng fra Dream On smeltet uten tvil perfekt inni sangen her. I denne konfronterer han igjen måten media har behandlet han, og hvor hyklersk det er med hans populæritet kontra måten han blir sett på som en fiende av staten. En sang fra hjertet.

#2

The Way I Am - The Marshall Matters LP

Holy shit, for en intens opplevelse. Keyboardet i bakgrunnen skaper en helt utrolig intensitet med den harde og forbanna rappingen der Eminem tar opp hvor gal han blir av presset og populæriteten av fans og media. Bare hør den.

#1

Stan - The Marshall Matters LP

Etter min mening er denne sangen og albumet det beste man finner innenfor rap og hip-hop, dette er en helt utrolig sang. Fortellerteknikken er genuin og produktet av et briljant sinn som Eminem besitter. Måten han forteller hvordan en betatt fan skriver til han og prøver desperat å koble til sitt største idol ved å åpne seg selv helt, og bli helt som forbildet. Klimakset der Stan kjører utenfor en bro og tar livet av seg selv og hans gravide kjæreste er helt sjokkerende og intenst samtidig, noe som skaper følelser hos lytteren og man forstår Eminems kontroversielle kritikk. Didos sampla refreng er og rett og slett helt nydelig, skaper virkelig deilig flyt i låten.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
M&M lager fryktelig dårlig musikk.

Men det var en god blogg.
  • 0
Er så enig i at Stan er den beste sangen. Den er faktisk perfekt - teksten, fortellerteknikken, intensiteten. ALT.

TMM LP er kanskje favorittalbumet mitt.

Flott blogg, Cherno.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Kan si meg enig i "Stan" på topp. Er også en stor fan av "Lose Yourself", den beaten er episk.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Helt enig i at The Way I Am er #2.

Er dog sjokkert over at Kill You ikke engang er på lista. Jeg synes det er hans klart beste.

Kopierer det jeg skrev om den i tråden "hva er favorittsangene dine?":

I min mening, så er den ingen låter som viser Eminem's kontrollerte, men samtidig ville form for rapping - lyrikken blir spyttet ut med rasende intensitet, men det er så kontrollert og flyter som en drøm. Du har Eminem på sitt mest lekne her, men samtidig groveste og mest skittende. Noen av rimene og setningene her er så geniale her at jeg alltid smiler for meg selv, av respekt til Eminem. Når han sier "I invented violence, you vile venomous volatile bitches vain vicodin" og avslutter det hele med å imitere en motorsag - det er så jævla genialt. Kill You er teknisk helt perfekt, med noen av Eminems mest briljante bars og rim. Hvis du vil ha hans beste "personlige" låt, er The Way I Am låten du bør høre, men som en briljant oppvisning i hans sinnsyke rappekunnskaper, er Kill You en av de du bør huske på.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Liker selv ikke Eminem, men likte at du forklarte godt hvorfor hver eneste sang var så god.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Takk for kommentarer, folkens!

Predator: Absolutt enig i det du sier, men synd Kill You aldri har falt i smak hos meg like godt som disse 10. Hadde jeg ekspandert hadde den faktisk vært en solid 11 ;)
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Eminem er genial, men nå vi ikke glemme Dr. dre!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Du inspirerte meg til å lage min egen liste.

Tror den ville sett nogenlunde slik ut:

10. Cleanin' Out My Closet
09. Guilty Conscience
08. Hailie's Song
07. Amityville
06. Still Don't Give a Fuck
05. Stan
04. The Real Slim Shady
03. '97 Bonnie and Clyde
02. The Way I Am

01. Kill You
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg husker hvor stor Eminem var på barneskolen, men jeg har ikke hørt noe til ham på veldig lenge. Lager han framdeles musikk?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Å kalle det musikk er vel litt ekstremt, remote?
  • 0
  • RDB
  • RDB
Liker "Kim", jeg.

Siterer remote:
Jeg husker hvor stor Eminem var på barneskolen, men jeg har ikke hørt noe til ham på veldig lenge. Lager han framdeles musikk?

Ingenting verdt å høre på, imo.
  • 0
Siterer remote:
Jeg husker hvor stor Eminem var på barneskolen, men jeg har ikke hørt noe til ham på veldig lenge. Lager han framdeles musikk?


Han har kommet med fire singler fra det nye albumet, og ingen av dem er dårlige, hører på dem ofte men de har ikke samme originalitet som de første albumene.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!