Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Heisann folkens. Jeg sitter her og lurer på om jeg skal spille Grand Theft Auto V eller ikke. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg nå har brukt rundt én time på å bestemme meg på noe slikt, jeg mener, spillet er fantastisk. Selvfølgelig skal jeg spille det! Men først skal jeg fortelle deg hva jeg savner mest fra de tidligere Grand Theft Auto-spillene.

Funksjonen jeg nå skal fortelle deg om har eksistert i alle de tidligere 3D GTA-spillene, men det er definitivt i Grand Theft Auto IV jeg virkelig falt for den. Dette er en mindre kjent funksjon, men jeg brukte faktisk mer tid på den enn jeg gjorde på flerspillerdelen. Ikke at flerspilleren i IV var så fantastisk, men den hadde sine stunder. Uansett, funksjonen jeg snakker om er muligheten til å slå på dataen i en stjålet politibil, og ta et dypdykk ned i LCPD's database. Her kunne du få detaljert informasjon om byens skurker, og flere av de var selvfølgelig personer Niko møtte på sine eventyr i det store eplet nummer 2.

Men det jeg likte best var at du også kunne søke etter kriminelle handlinger i sanntid, for så å forsøke å stoppe dem. Når jeg nevnte tidligere at jeg brukte mer tid på dette enn jeg gjorde med flerspillerdelen, så snakket jeg sant, men jeg prøver ikke å si at jeg har brukt overdrevent mye tid på å jakte kriminelle i GTA IV. Funksjonen er en smule underutviklet, og så vidt jeg husker er det bare snakk om tre forskjellige 'oppdrag' du faktisk kan ta del i. Men på grunn av den spillets åpne struktur, kunne disse skje hvor som helst i hele byen, og det elementet gjorde at disse tre oppdragene hadde elementer som forandret seg fra gang til gang.

Så når jeg sier at jeg savner denne funksjonen mest, mener jeg ikke at jeg skulle ønske at Rockstar hadde beholdt funksjonen nøyaktig slik vi så den i GTA IV. Det hadde derimot vært fett om utvikleren bestemte seg for å ta det ett steg videre, og la deg gjøre ting som å skyte ned kaprede fly med jagerflyet, eller jakte en seriemorder i skogen? Eller... hva vis du kunne prøve å stoppe bankran uten backup... eller kanskje du kunne ringt Franklin og Trevor for å hjelpe til? Og... hva hvis du - etter at de originale bankranerne har fått svi - så kunne stikke av med byttet selv? Hadde ikke det vært noe?

Jo, det hadde vært råkult. Men jeg tror jeg skal klare meg uten. Jeg mener, det er ikke akkurat slik at spillet mangler på ting å gjøre. Når det er sagt tror jeg ikke vi skal se bort ifra muligheten til at noe lignende kan bli mulig i Grand Theft Auto Online, og med andre spillere involvert kan det jo bare bli bedre. Det er bare å krysse fingrene.

Men det skal sies at Grand Theft Auto V til en viss grad har utviklet denne funksjonen videre. Det er bare tilgangen som har endret seg. Når du kjører rundt i San Andreas vil ganske ofte dukke opp blå ikoner på kartet, og dette er hendelser du kan velge å ta del i. Flere av disse dreier seg rundt kriminelle handlinger, så du kan teknisk sett leke politi, eller hvis du er litt ekstra kreativ med masker og klær, superhelt.
<bild>
"I'll throw that smug face in jail, Smugface!"

Jeg skulle bare ønske at jeg fortsatt kunne sette meg inn i en politibil for så å gå gjennom databasen, og få oppdrag derfra. Det var liksom noe eget med det å kjøre mot åstedet i politibilen som du anskaffet deg på helt lovlig vis, selvfølgelig.
  • 0
Når du nevner det så var det en kul funksjon. Savnet også bilstjeleopdrag som gir sårt trengte penger. Det er noe i det å lete byen rundt for å finne en spesiell doning og kjøre den til kaia/opphuggeren eller hvem det nå måtte være...

Det kunne i det hele tatt godt vært flere generiske oppdrag man kunne gjentatt i det uendelige for å få litt penger. Jakte tyver, stjele biler, frakte ting fra a-b - sånne frivillige oppgaver som ikke er historiebundne, men med faste "oppdragsgivere"

De blå prikkene som innimellom popper opp når jeg kjører forbi dem er kjærkomne innslag
@chubbyviking
  • 0
Skuffelsen min var enorm da jeg først hadde gått gjennom alt stresset for å skaffe en politibil, for så å finne ut at det var en vanlig bil med rød og blå lys på toppen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Helt enig! Å leke politi var gøy i fireren.

''Og... hva hvis du - etter at de originale bankranerne har fått svi - så kunne stikke av med byttet selv? Hadde ikke det vært noe?''

Liker tanken. Dette høres egentlig helt naturlig ut å ha med.
''eh'' - Link
  • 0
Enig i at det er synd at de fjernet den muligheten, men de gjorde i det minste opp for det med en haug nye funksjoner og oppdrag.

Siterer Drakenbourgh:
Det kunne i det hele tatt godt vært flere generiske oppdrag man kunne gjentatt i det uendelige for å få litt penger. Jakte tyver, stjele biler, frakte ting fra a-b - sånne frivillige oppgaver som ikke er historiebundne, men med faste "oppdragsgivere"


Definitivt. Det er selvsagt flott med litt mer varierte og interessante sideoppdrag, men de kunne gjerne inkludert en del av de "faste" tingene vi kjenner fra tidligere spill også. Man kan ikke få i pose og sekk, antar jeg.

Lagt til 2013-09-27 05:11:
En ting jeg veldig gjerne ville hatt mer av er assassination-oppdragene vi fikk fra Lester.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Savner det å trykke på en knapp, så kan du jobbe som taxi sjåfør, politi, brannman etc.
Husker man kunne gjøre det i SA.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer simidude:
Savner det å trykke på en knapp, så kan du jobbe som taxi sjåfør, politi, brannman etc.


Taxisjåfør kan man i det minste fortsatt være. Usikker på om man kan være brannmann.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Dette var synd. Husker en gang i Vice City at jeg klarte så mange oppdrag på rad at jeg aldri trengte å tjene penger igjen. Det var slik at man fikk mer og mer penger for hvert oppdrag man klarte, og det gjorde meg rik. Tror ikke jeg prøvde meg på det samme i IV.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Man kan være både taxisjåfør og taue biler, men det er så lite å tjene på det at jeg gidder det ihvertfall ikke.
@chubbyviking
  • 0
Når sant skal sies syns jeg det mangler ekstremt mye i GTA V som faktisk er morro å gjøre. For min del sluttet spillet etter hovedstory, noen Freaks&Strangers og omtrent 10 timer online. Da følte jeg rett og slett ikke for å spille det igjen på en god stund, så jeg byttet det inn hos Gamestop. Kjøper det heller igjen ved en senere anledning. Pc eller next-gen da regner jeg med.
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!