Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Denne helgen fant jeg ut at jeg ville lære meg morse. Bare FSM vet hvorfor.

For hvis en ser bort fra amatør radio er det ingen bruksområder for morse.

Så jeg har stilt meg spørsmålet; Hvorfor gidder jeg?

Men videre har jeg tenkt. Er det virkelig første gangen jeg har satt meg inn i noe meningsløst? Eller... Hva mener jeg med meningsløst?

Det går opp for meg at min definisjon på meningsløst er uanvendbart. Da blir plutselig veldig mye annet også meningsløst. Spill, film, bøker, all typer underholdning og slikt.

Så da tenker jeg; Hvorfor gidder jeg? Jo fordi det er gøy.


Det hadde vert så kult å bare stoppe bloggen med det forrige avsnittet. Men jeg har mer på hjertet. Hvis du ønsker å lære litt morse har jeg noen erfaringer. (Ja liksom. Jeg har jo bare holdt på i noen få dager.)

Morse er som et musikkspill. For at du skal kunne sende riktig kode må du vite akkurat hvordan rytmen skal være. Det er utrolig spennende de første gangene du greier å skrive et fem bokstavers ord helt korrekt.

Jeg tror at mange kommer til å slite med å lære seg morse uten huskeregler for bokstavene. Derfor har jeg et tips til hvordan du kan lære deg bokstavene. Lær deg morsealfabetet (som jeg har laget for alt jeg vet):
temnaiogkdwrus,.qzycxbjpl-fvh
Da går du systematisk fra de korteste tegnene til de lengste tegnene. Hvis du også ser på bildet under vil alfabetet bli mer meningsfylt.

Måten jeg husker på alfabetet er:
tem nei og cod war united states ,. quiz york city xbox japan life vhem

Det er lett å finne mer info på nettet hvis dere enda skulle være interessert. Eller gjør noe annet dere synes er gøy.
Naughty dog
  • 0
But if you meet a friendly horse, will you communicate by mo-o-o-o-orse?
...mo-o-o-o-orse? ...mo-o-o-o-orse?
How will you speak to that h-o-o-orse?
...h-o-o-orse? ...h-o-o-orse?


Lagt til 2013-09-25 20:43:
Fra spøk til alvor, jeg har ingen peiling på morse.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
But if you meet a friendly horse, will you communicate by mo-o-o-o-orse?
...mo-o-o-o-orse? ...mo-o-o-o-orse?
How will you speak to that h-o-o-orse?
...h-o-o-orse? ...h-o-o-orse?


Du er tørrere enn tørrfisk.

Morse virker faktisk spennende. Kult at du prøver deg på noe nytt.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Veldig godt skrevet blogg.

Jeg har faktisk hatt litt lyst til å lære meg morse selv, men har dessverre aldri gått til det skritt å begynne å jobbe med saken. Veldig stilig at du gjør det.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
The Cookiemonster:

Faktisk tror jeg at det var den sangen som trigget meg
Naughty dog
  • 0
Er morse lik det samme som å lære et nytt alfabet?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer yong boy:
Faktisk tror jeg at det var den sangen som trigget meg


Haha.

Siterer A to the H:
Du er tørrere enn tørrfisk.


Jeg måtte bare.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ikke dårlig. Det hadde definitivt vært kult å kunne litt morse. Har egentlig aldri vurdert å lære meg det likevel.

Siterer The Cookiemonster:
But if you meet a friendly horse, will you communicate by mo-o-o-o-orse?
...mo-o-o-o-orse? ...mo-o-o-o-orse?
How will you speak to that h-o-o-orse?
...h-o-o-orse? ...h-o-o-orse?


Det er nesten flaut å innrømme at jeg også tenkte på den med én gang jeg leste tittelen.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!