Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette blir ikke en av de lengste bloggene igjennom tidene, men vil bare introdusere dere til min nye tattoo som jeg tok denne uken. For dere som missliker folk med tatoveringer så kan dere bare holde det for dere selv i mitt kommentarfelt, gå heller å diskuter med "A to the H" han er flink til diskusjoner uansett tema.

Grunn
Jeg er vokst opp med tatoveringer rundt meg, både min mor og far har flere tatoveringer på armer, rygg og bein, og har vokst opp til at jeg også skal ordne meg det når jeg blir voksen. Jeg er nå voksen og tok valget med å ta en tatovering med noe som betyr ting for meg.

Hva
Jeg tok de to kinesiske tegnene for loyalitet fordi det er det ordet som har beskrevet meg best igjennom årene. Selv om jeg vet om et par som vil si det motsatte. Jeg prøver mitt beste å stille opp for mine venner og har i flere situasjoner dratt sent på kvelden for å hjelpe de, eller støtte de igjennom tunge stunder. Jeg har også hjulpet min egen familie igjennom vansklige tider som jeg ikke orker å ta opp nå. Loyalitet er min sti i livet, holde meg loyal til de tingene som betyr noe, jobb, mål, osv.

Q
- Har du tatovering?
- Du får lov å si at du ikke liker tatovering, men isåfall hvorfor?
- Planleger du å ta tattoo?
- Hva syntes du om min?

Tegnet ble tatt på venstre underarm og kan si det gjorde til tider litt ondt

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
  • Los
  • Los
Kul tatovering! Håper bare at tegnene er rett hehe.

Jeg har ingenting i mot tatoveringer. Det er folks egne valg, så det har jeg ikke noe med. Men jeg liker personlig tatoveringer med betydning, som denne. Folk som bare tar en tatovering for å ha en, av en tilfeldig tiger eller tribal, det er rart syntes jeg.

Jeg har flere ganger vurdert det, men har ikke funnet noe jeg vet jeg vil være fornøyd med resten av livet og som betyr nok for meg..

Men likte godt din, på grunn av grunnene dine
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Takker Los!

Tegnene er rette, har sjekket det flere ganger!

Det er viktig å ha personlig grunn til å ta noe som skal vare livet ut, jeg skal kunne se på min venstre arm å tenke hva jeg står for.
*MacGyver Theme*
  • 0
Har du tatovering?
Jeg har ganske mange nå, jobber med to fargerike sleeves atm. Har en del sjø-relaterte motiv, og kjører i en lett old school stil.

- Hva syntes du om min? Du får lov å si at du ikke liker tatovering, men isåfall hvorfor?
Jeg er ikke en fan av helt svarte tatoveringer, og heller ikke kinesiske tegn egentlig... Grunnen er fordi jeg synes det er veldig lite orginalt. Men skal ikke komme med bare negativitet! Det er ut som at den er godt utført, og linjene er rette og pene Hvem har laget den/hvilket studio?

- Planleger du å ta tattoo?
Jeg har nok planlagt store deler av kroppen... Mangler bare penger, men det er ikke bare bare når man er student
Do you feel the power of the dark side?
  • 0
Jeg har masse tatoveringer, både såkalte black and gray og fargede. Begge overarmene mine + en del på ene låret.
Jeg for min del er ikke så opptatt av at tatoveringer skal ha en sånn voldsom betydning utover det at de er kul og representerer bæreren av dem. Hele den trenden der, startet strengt tatt med Miami Ink serien.

Jeg synes tatoveringen din er tøff.
Men husk: hvis DU synes den er tøff eller fin eller whatever så ER den det. Det var ditt valg. Den er nå en del av din kropp. Hvis du er fornøyd kan resten av verden bare holde kjeft

Jeg skal ha litt mer på høyre lår, så får vi se.
The gavel corrupts
  • 0
Om jeg har tatovering?
Joda, jeg har 2. En på hver arm, en slange og en drage fra albuen og opp som møtes på ryggen. Old school/new age/splash. En variant av balansen mellom det gode og det onde om man vil ha en mening med det. Jobben tok nesten 21 timer til sammen.

Planlegger egentlig ikke flere, men alt kan jo skje.

Hva jeg synes om din..
Det første som slår meg er egentlig hvorfor du velger tegn som mange ikke forstår. For meg hadde det vært skikkelig tøfft om du hadde "lojalitet" skrevet på norsk. Da hadde du etter min mening vist frem at du er lojal med stolthet. Med tegn jeg ikke forstår så kan det stå hva som helst der, om du skjønner hva jeg mener. Men jeg respekterer valgene folk tar, og tatoveringer er flott. I motsetning til Cyanine så liker jeg tatoveringer i sort/hvit selv om jeg har farger.

Lagt til 2013-09-20 20:28:
Siterer Marlboro Red:
Men husk: hvis DU synes den er tøff eller fin eller whatever så ER den det.

Sannhetens ord!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Men husk: hvis DU synes den er tøff eller fin eller whatever så ER den det. Det var ditt valg. Den er nå en del av din kropp. Hvis du er fornøyd kan resten av verden bare holde kjeft

Word!
  • 0
Kule tatoveringer! Kjenner veldig mange som har tatoveringer, så det er ikke bare skurker og sjømenn som har det lenger. Men de to sistnevnte har det vel fortsatt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har ikke tatovering, men har lenge planlagt å ta en med navnet mitt på alvisk på underarmen. Har fått det oversatt til og med, det er bare det å få ut fingern og faktisk gjøre det.

Synes de kinesiske tegnene er kule, så tatoveringen din ble veldig bra! Muligens litt for stort for min del, men ellers var det nice.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg sier det litt som Cyanine. Er ikke spesielt fan av tatoveringer med kinesiske tegn. Det er litt klisjé og det føles fort litt tankeløst. Gjerne også dobbeltmoralsk hvis bæreren ikke lever opp til de verdiene tatoveringen representerer (noe de ofte ikke gjør). Har ingen tatoveringer selv, men har tenkt tanken i en lengre tid nå, men føler jeg aldri kommer til å finne noe motiv jeg kan leve med resten av livet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Cyanine: Det er mange som ikke er så stor fan av kinesiske tegn, men jeg digger det, og jeg liker fargete tatoveringer ellers!

Marlboro Red: Takker, jeg vil se bilde av dine tatoveringer! Og jeg er veldig enig på at det er jeg selv som bestemmer hva jeg skal putte på kroppen min, og jeg brukte hele sommeren på å bestemme meg for om jeg skulle ta de tegnene her og du ser nå

Dr M.P: Jeg tenkte over å ha skrevet betydningen men jeg syntes det er morsomere når folk spør fordi da er de nysgjerrige. Jeg har nesten som en hobby å gjøre folk nysgjerrige! Venner har jo mange år nå prøvd å finne ut mitt mellomnavn som jeg liker å holde hemlig bare fordi det irriterer dem. Dessuten så er det på en måte en god icebreaker når de spør om betydningen, og da svarer jeg loyalitet og da begynner vi å prate!

remote: Dagens samfunn er herlig, men så lenge folk ikke tar for mye av det gode så er det bra

Glorfindel: Høres kult ut! Størrelsen ble akkurat perfekt for min plan

The Heretic: Hver sin smak, men jeg har holdt "loyalitet" hele mitt liv og nå er det på tide at jeg blir bæreren til det ordet. Det er sykt vansklig å bestemme seg for tattoo da.
*MacGyver Theme*
  • 0
Husker jeg så en person med kinesisk tattovering som betydde tiger. Så jeg spurte henne hvorfor hun hadde valgt det. Hun svarte at det var spontant og måtte jo tattovere noe. Det tok henne en stund før hun forstod hva teksten betydde.

Men slik er mange tattoveringer. De tas spontant. Sikkert for å få en følelse av å være litt mer sikker på seg selv. For å vise at: "Jeg har en tattovering, jeg er selvsikker." Det er vel også derfor det er så populært med kinesiske tegn. For å ha muligheten til å skjule hvem man er, eller røpe det for mennesker som viser sin interesse.
Naughty dog
  • 0
Yong: Jeg spontantok ikke denne Den er planlagt! Kinesisk tegn var noe jeg ønsket meg, men jeg har sett mange med tegn på ulike språk og kinesisk er nok det mest populære å ta tegn på

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/p480x4
80/1373967_347827765352680_59754691_n.jpg?oh=6e47f12ccf63
788301f988a8a5f0f6d3&oe=523EA97A&__gda__=1379887440_047
53694bc0e1302651716d1bbe7c894

Her ser dere et instagrambilde hvordan den tar seg ut på armen!
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg har ingen tatoveringer, og er temmelig sikker på at jeg aldri kommer til å få noen. Det er ikke noe jeg finner særlig estetisk eller stilig.

http://bildr.no/image/WG15VWN4.jpeg
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Venom140:
Her ser dere et instagrambilde hvordan den tar seg ut på armen!

Cool

De som er genuint interessert i tatoveringer og liker hele den estetikken vil aldri ha problemer med å finne et motiv.

De som synes det er kjempe vanskelig å finne et motiv de skal bære resten av livet og bare går og grunner og analyserer de bør slå tanken fra seg først som sist. Tattoos is not for you.

personlig har jeg tatoveringer som jeg har planlagt i årevis. og tatoveringer jeg bare plukket spontant fra de såkalte flash`ene salongene har hengende, i løpet av ca 10 min.

En tatovering representerer mer enn noe annet, uansett hva, den "plassen" du var i livet da den ble tatt. Et motiv man velger som 18 åring ville man aldri valgt som 30 åring, men det gjør ingenting. Hvis man synes det, så er man ikke klar for tattiser.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Venom140:
For dere som missliker folk med tatoveringer så kan dere bare holde det for dere selv i mitt kommentarfelt

Siterer Venom140:
Du får lov å si at du ikke liker tatovering, men isåfall hvorfor?

For all del ikke bestem deg.....

Kan du fortelle hvorfor du tok på kinesisk, og ikke et annet språk?
Spør også som Cyanine, hvilket studio og hvilken tatovør har tatt denne? Jeg gjetter egentlig på Tromsø Classic?

Har du tatovering?
Jeg har fire.
Du får lov å si at du ikke liker tatovering, men isåfall hvorfor?
Har ingenting imot godt utførte tatoveringer. Derimot er jeg en sterk motstander av tatoveringer som er laget fordi vedkommende enten ikke gadd å gjøre research, gikk til en homescratcher eller bare ville ha en billig tatovering. For min del er tatoveringer kunst, og jeg blir så trist når folk betaler dårlige kunstnere til å blekke seg.

Planleger du å ta tattoo?
Har lyst på mange flere, men akkurat nå stopper økonomien meg.

Hva syntes du om min?
I mine øyne er den gørr kjedelig. Du får meningen min når du spør om den ;) MEN det er ikke jeg som har den, og da spiller ikke min mening noen særlig rolle (om ingen). Så lenge du er fornøyd, så er det flott! Ut fra det jeg ser fra bildet er den laget av en stødig artist, noe som gir kudos
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Marlboro Red:
.

Derfor jeg skal få meg et hakekors i pannen ;)
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Derfor jeg skal få meg et hakekors i pannen ;)

Go for it, bro !!

Lagt til 2013-09-21 13:20:
Siterer Archana:
Derimot er jeg en sterk motstander av tatoveringer som er laget fordi vedkommende enten ikke gadd å gjøre research, gikk til en homescratcher eller bare ville ha en billig tatovering. For min del er tatoveringer kunst, og jeg blir så trist når folk betaler dårlige kunstnere til å blekke seg.

Den kvasieletistiske holdningen der gjør at jeg vemmes.
At du har bestemte meninger om hva du, personlig ønsker å smykke kroppen din med her helt legetimt. Det skulle bare mangle.

Men å være intet mindre enn en sterk motstander av hva andre mennesker gjør, ønsker eller liker å gjøre med sin egen kropp pga dine subjektive oppfatninger av hva som er "kunst" eller hvem som er flink det er et svært lite tiltalende trekk.
Du virker jo ellers som et våkent og opplyst menneske.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Men å være intet mindre enn en sterk motstander av hva andre mennesker gjør, ønsker eller liker å gjøre med sin egen kropp pga dine subjektive oppfatninger av hva som er "kunst" eller hvem som er flink det er et svært lite tiltalende trekk.

Her må du forklare litt mer hva du mener MR.
Hva er galt med å være en sterk motstander av homescratchers? Homescratchers burde brenne.
  • 0
Strategist: Smaken er som baken, delt i 2

Marlboro Red: Helt enig!

Archana: Jeg tok det på kinesisk fordi jeg er fasinert av det kinesiske skriftspråket og syntes det i seg selv er kunst og ekstremt vakkert. Var på Tromsø Classics i think, modern tok meg med ditt og la ikke helt merke til navnet Kjedelig kan den være i dine øyer, men jeg tenkte første tatoveringen skal ikke være stor, men fortsatt bety noe

Elektro Banana: Kan betale 30% av det om du skal ta det! hahah
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Du virker jo ellers som et våkent og opplyst menneske.

Å bruke hersketeknikker på meg ved å kalle mine meninger for lite tiltalende, kan du regelrett drite i. De ser jeg RETT igjennom.

Selvfølgelig vil jeg stå for mitt utsagn, jeg er en sterk motstander av mennesker som kjøper seg tatoveringsutstyr for å tatovere hjemme, uten den minste anelse om kroppens anatomi og tatoveringskunsten (og med dette tenker jeg på hastigheten på nålene, hvilke nåler, hvor dypt skal nålene gå for hver type nål man bruker, hva slags skader kan nålene gjøre på hudlagene om det ikke gjøres riktig osv). Det er snakk om mennesker som lar sin egen egoisme gå foran enhver sans for hygiene og respekt for bransjen. Jeg tviler sterkt på at en homescratcher har alt utstyret som trengs (f.eks autoklav) for å holde arbeidsutstyret og arbeidsområdet sterilt, noe som faktisk er et KRAV om man skal drive som tatovør.
Du ønsker altså å forsvare mennesker som gjør skade på andre menneskers kropp. Da må du gjerne argumentere for dette på en ordentlig måte istedetfor å kun rakke ned på min holdning.
  • 0
OK Archana.
Å bruke hersketeknikker på meg, ved å brife med all faktakunnskapen din ang tatovering det kan DU drite i. Det ser jeg rett igjennom, men forsøket var godt

I den kommentaren din lenger oppe som jeg så "freidig" kommenterte ramser du opp en rekke ting du er sterk motstander av:
1. Folk som ikke gjør research.
2. Folk som "bare" er ute etter en billig tatovering
3.Folk som betaler "dårlige kunstnere" for å blekke seg.

I tillegg nevner du homescratchere.

Jeg er selvfølgelig ikke tilhenger av at enkelte som ikke vet hva de driver med ødelegger kroppen til andre mennesker. That goes without saying.

Det er nr 1,2 og 3 jeg reagerer på.

Det går fint an å tatovere seg uten å gjøre særlig mye research. Jeg ønsker å forsvare dem.

Det er helt legitimt å bare ville ha en såkalt billig tatovering. Jeg ønsker å forsvare det.

Hva du anser som dårlig kunst eller en dårlig kunstner er helt irrelevant for alle andre enn deg, når det komme til tatoveringer. Tro det eller ei.

Når det er sagt så vil jeg også nevne at det også finnes dem som tatoverer hjemmefra, som vet godt hva de gjør og har både utstyret og kunnskapen på plass. Det eksisterte ikke et tattoo studio i hele Hordaland når jeg tok min første tatovering. Det var kun Eric Price som hadde studio i Trondheim, så vidt jeg vet. Men vedkommende jeg brukte, visste godt hva han drev med hjemme i rekkehuset sitt. Nålene var nye og alt var sterilt og fint.

At du HATER homescrashere over alt på jord er helt greit. Ærlig sak. Men å i samme åndedrag rakke ned på folk som ikke er like "sofistikert" i smaken som det du er.. ? Deg om det.
The gavel corrupts
  • 0
Husk å bruk Helosan da Venom! Det får du kjøpt på ditt nærmeste apotek. Men helst på Vitusapotek.

Jeg har forresten ingen tatoveringer.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Å bruke hersketeknikker på meg, ved å brife med all faktakunnskapen din ang tatovering det kan DU drite i. Det ser jeg rett igjennom, men forsøket var godt

Ja, jeg ser jo at fakta er vond å få i trynet og faktiske argumenter er vanskelige å svare på. Forøvrig har argumentasjon ingenting med hersketeknikker å gjøre.

Om du velger å støtte folk som ikke gidder å gjøre research eller bare vil gjøre billige tatoveringer, så for all del. Jeg bryr meg langveis i det, og at du da ser på mine meninger som "lite tiltalende" bryr meg akkurat like lite. Jeg rakker ikke ned på mennesker som gjør det, jeg sier at JEG er sterk motstander av å holde på slik. Det er to forskjellige ting.
Om du skal flippe ut av hver eneste personlige meninger folk har, foreslår jeg at du peller deg ut av alle forum du måtte befinne deg i, da du tydeligvis får avsmak av enhver mening som tydeligvis treffer ømme punkt hos deg.

At noen tatovører holdt på hjemme på gudene-vet-når-tallet bryr jeg meg katta i. Jeg er like sterk motstander av å sitte hjemme å tatovere om Ola Nordmann eller "stjernetatovørene" gjør det, fordi tatoveringsbransjen har i så mange år kjempet for å komme ut av versting-skallet, og når mennesker da (jada, de er sikkert dritflinke) sitter og holder på hjemme, så er det et steg tilbake.
Siterer Marlboro Red:
At du HATER homescrashere over alt på jord er helt greit. Ærlig sak. Men å i samme åndedrag rakke ned på folk som ikke er like "sofistikert" i smaken som det du er.. ? Deg om det

Du sitter bare der og lager en helt ekstrem versjon av min holdning, og skaper uttrykk som jeg ikke har sagt. Drit i det. At jeg er fan av "sofistikert" kunst har jeg aldri sagt, om DU mener at folk skal kunne få digge tatoveringer som har laga arrvev og skjeve linjer, så skal vel da jeg også få elske arbeid som er virkelig flott laget? Eller er det en dobbeltmoral her på tur?
  • 0
Siterer Archana:
Om du skal flippe ut av hver eneste personlige meninger folk har, foreslår jeg at du peller deg ut av alle forum du måtte befinne deg i, da du tydeligvis får avsmak av enhver mening som tydeligvis treffer ømme punkt hos deg.

Hallo ?? Jeg vet ikke hvem som flipper ut her jeg.
At du misliker at jeg går i forsvar mot det jeg oppfatter som en nedsettende holdning ovenfor andres helt frie og legitime valg er ikke å flippe ut.

Siterer Archana:
Du sitter bare der og lager en helt ekstrem versjon av min holdning, og skaper uttrykk som jeg ikke har sagt. Drit i det. At jeg er fan av "sofistikert" kunst har jeg aldri sagt, om DU mener at folk skal kunne få digge tatoveringer som har laga arrvev og skjeve linjer, så skal vel da jeg også få elske arbeid som er virkelig flott laget? Eller er det en dobbeltmoral her på tur?

Les hva du har skrevet !

Jeg lager ikke en ekstrem versjon av noe som helst. Jeg kommenterer noe du har skrevet.
At du formulerer deg så klønete at jeg, åpenbart, misforstår deg så fundamenttalt kan ikke jeg hjelpe for.
Jeg mener at folk skal få digge hva faen de vil og det mener jeg du skal få lov til også.

Tatoveringer er så mye mer enn bare
flott arbeid. Det bør en som er så opptatt av nettopp tatoveringer som det du er vite.

Jeg bryr meg katta i om tatoveringsbransjen sliter med "dårlig rykte". Det forandrer ikke det faktum at en hel generasjon er totalt ned tatovert.
Jeg kjenner ingen tatovører som lider spesielt pga det. Tvert imot.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!