Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Denne bloggen skal handle om sametingsvalget! ...

Neida. Samene kan fordele laven hvordan de enn vil. Jeg vil ikke høre om det. Hvordan Stortinget forvalter oljen vår derimot, finner jeg vesentlig mer interessant.

Det er tre dager til valget. 9. september. Fra tonen i mediene og blant partipolitikerne vil alt annet enn et regjeringsskifte etter valget være en stor overraskelse. Jeg har allerede stemt og jeg skal ikke legge skjul på at jeg håper på ny regjering. Men valget skal jo være hemmelig, så jeg skal ikke avsløre hvilket parti jeg har stemt på. - Nei what the heck. Hvorfor ikke? Jeg stemte Venstre.

Hvorfor har jeg forhåndsstemt? Vil jeg ikke oppleve den spesielle stemningen på valgdagen? Joda. Men jeg er student og bor i Trondheim. Smatidig er jeg fremdeles folkeregistrert hjemme i Akershus. Jeg måtte enten forhåndsstemt for å få min stemme sendt fra Trondheim sørover, eller jeg måtte forhåndsstemme før jeg dro opp hit etter sommeren. Sistnevnte falt seg mest naturlig.

Så hva ønsker jeg å oppnå med å stemme Venstre? De er jo et pittelite parti. Jeg er, som jeg har nevnt ved et utall anledninger tidligere, medlem i Unge Venstre - ikke særlig aktivt, men ja, medlem. Så det falt seg naturlig. Venstre har en kultur og personvernpolitikk som i grove trekk er identisk med det mye mindre nisjepartiet Piratpartiet sin. Det er kanskje de viktigste sakene for meg. Dessuten har de en miljø- og innvandringspolitikk som jeg kan stå inne for. Dessuten er Venstres liberale ideologi nær identisk med min, selvom jeg ikke er alltid er enig i applikasjonen av denne på enkeltsaker.

Men nok propaganda for mitt favorittparti nå. Hva forventer jeg kommer ut av dette valget? Jeg er som sagt forhåpningsfull om utsiktene til et regjeringsskifte. Om ikke folk tar det for gitt og blir hjemme på valgdagen virker det som om folket er rede for en ny kaptein ved roret. Men det er ikke uten, i beste fall, skrekkblandet fryd jeg ser fremover. For hvem utgjør egentlig regjeringsalternativet? Jo det synes å inneholde både Høyre, FrP og KrF ved sidenav Venstre. Det er ikke bare bare. Jeg kan ikke få understreket nok min aversjon mot AP, men jeg vil likevel egentlig heller svelge 4 nye år med Arbeiderpartiet enn å se en regjering der FrP har betydelig innflytelse. Og jeg trodde ikke det var mulig å finne på noe verre enn hva AP gjør med helsevesenet vårt nå, men det har altså Høyre klart. Dersom Høyre får gjennomslag for sin foreslåtte helsepolitikk vil det potensielt gjøre ugjenopprettelig skade på landets helsevesen. Dessuten stemte de for Datalagringsdirektivet. Jeg vil aldri tilgi dem for det. Og vil jeg egentlig at KrF skal komme i posisjon til å stanse den pågående avkristningen av grunnloven? Nei.

Om jeg bruker sosiale medier til å ta tempen og ser på min omgangskrets, så er det en dominans av nyheter om Venstre, naturlig nok. Det dukker opp en del Venstrepropaganda i feeden min, spesielt fra grupper jeg er medlem av. Jeg observerer også at enkelte medstudenter er aktive AUFere. Det er også en helt klar type Facebookvenner som de siste ukene har postet om oppdateringer om FRP. Jeg er ikke noen proponent for stereotyper, men jeg kan ikke unngå å se de fremtredende trekkene. Det er "bondeknøler" og folk som allerede nå, på min alder, begynner å få barn. Det er barneskolemedelever som jeg aldri regnet blant de smarteste knivene i skuffen. No offense til eventuelle FrP-velgere blant dere lesere. Dere er sikkert oppegående...

Har du stemmerett i år, og skal du bruke den? Kanskje har du allerede forhåndsstemt? Rop ut i kommentarfeltet isåfall.

P.S. Dersom noen samer her på forumet har noe å si om Sametingsvalget - feel free to enlighten us. Jeg setter stor pris på å bli irettesatt for min ignoranse.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg glemte / gadd ikke å forhåndsstemme, så får dessverre ikke stemt ved dette valget.

Selv er jeg vel hovedsaklig redd for FRP sin innflytelse, men aller helst hadde jeg ikke takket nei til 4 nye år med AP.

Jeg er dessverre såpass lite opplyst om de ulike sakene, og prøver derfor å stemme etter ideologi. Holder meg da på venstre siden, selv om jeg ikke har noe i mot sentrumspartiene.

Venstre virker som et solid parti, og når jeg tok TV2 sin test fikk jeg faktisk venstre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Forhåndsstemte selv, av samme årsak som deg. Stemte på Høyre så jeg er for et regjeringsskifte. Men jeg legger meg nok ikke ned og griner om AP får fortsette heller, så veldig satt inn i politikken er jeg ikke, selv om det er et par saker jeg er ekstra opptatt av.

På en annen side er en av bestevennene mine hjemme medlem av AUF og driver tydeligvis valgkamp både dag og natt. Så for noen bør jeg kanskje holde valget mitt hemmelig xP
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Kommer til å stemme på valgdagen. Nøyaktig hvilket parti det blir har jeg ikke helt bestemt meg for, men blir nok noe på venstre siden.

Har ikke veldig mye i mot et regjeringskifte i seg selv, men FRP sin politikk skremmer livet av meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer sonic og link:
Venstre virker som et solid parti, og når jeg tok TV2 sin test fikk jeg faktisk venstre.


Jeg setter ikke valgomater så veldig høyt og foretrekker å se på partienes programmer selv, men jeg har intrykk av at det er veldig mange som er ganske enige med Venstre uten at de vet det riktig selv. Eller de velger andre partier av "taktiske" grunner.

Siterer Kakashi sensei:
Har ikke veldig mye i mot et regjeringskifte i seg selv, men FRP sin politikk skremmer livet av meg.


FRP har en del gyldige innvendinger mot det etablerte systemet, men politikken deres på sentrale områder er dessverre til å grøsse av. Men i lokalpolitikken kan FRP enkelte steder være ganske konstruktive.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har ikke gjort meg opp noen spesiell mening om hvilket parti som er best for meg å stemme på. Da det er sagt så er jeg opptatt av at alle som kommer hit på arbeidsinnvandring eller vanlig innvandring faktisk blir integrert skikkelig i samfunnet.

Så jeg er enig med FRP om at vi bør stramme inn. Å ha et krav om at en i alle fall har ID-papirer når en kommer hit er fornuftig.

Jeg er derimot ikke enig i at en skal nekte barn av utenlandsk opprinnelse skolegang fordi en ikke er norsk statsborger.

Ellers burde veiene bli strammet opp i et større tempo enn det blir pdd. Og de eldre bør få det bedre. Inntrykket en får av å lese aviser er ikke noe annet enn forferdelig.

tl;dr - vet ikke hvilket parti som er best siden jeg er enig og uenig ift de forskjellige sakene.

Lagt til 2013-09-06 11:25:
Er merkelig hvordan det virker som at kun FRP og SV (?) bryr seg om innvandring.

Hvorfor en ikke har snakket noe om ressurser til politiet er for meg en gåte.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har ikke brukt stemmeretten min så langt, og jeg kommer ikke til å gjøre det i år heller.
Har prøvd å få med meg hva de forskjellige sier, men jeg er ikke noe mer enig med noen enn andre og jeg har ingen mening om halvparten av sakene. Så det er like greit å styre unna hele valget og la de som er interessert slå seg løs.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Tommy Kvaernerud:
Har ikke brukt stemmeretten min så langt, og jeg kommer ikke til å gjøre det i år heller.


Du kan jo stemme blankt?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
I år har jeg også lekt med tanken på å stemme Venstre. Jeg har aldri stemt annet enn Høyre siden jeg fikk stemme rett og jeg har brukt min stemme rett i samtlige valg bortsett fra stortingsvalget 1997, da jeg var i USA i en måned og glemte å forhåndsstemme. Den gangen gikk det "min vei" like vel, så whatever.

Jeg deler din aversjon mot AP og ikke minst SV. Arrogansen til AP mangler sidestykke i norsk politikk. De tror oppriktig at de har alle løsningene og vet best, de bruker et språk som er tomt for innhold når de konfronteres og sender Jens Stoltenbergs lille "gimp" Martin Kolberg ut for å forsvare sin herre med en gang noen ytrer krass kritikk mot noen av AP toppene.

Jeg er ikke udelt begeistret for Frp, men å angripe velgerne deres synes jeg er feil. Deres velger masse er så stor at den inneholder representanter fra absolutt hele spekteret av den norske befolkning.
Der en student i beg av 20 årene kanskje ikke helt har fått smake det virkelige livet helt ennå, har hatt lite eller ingen kontakt med politi og/eller helsevesen og lever av lån og stipend fortoner kanskje Frp seg som den Store Stygge Ulven. Men mange har en annen hverdag enn som så og ser at enkelte ting i samfunnet vårt må gjennom en kraftig reformasjon og taes videre inn i vår tid. Frp snakker også et språk folk forstår og vinner nok masse velgere på det også.

Jeg ønsker Frp velkommen i regjering. Fra et demokratisk ståsted er det riktig at de skal få innflytelse hvis så mange velgerne som målingene hentyder gir dem tillit men jeg er ved dette valget troenes til og for første gang stemme taktisk, for nettopp å holde Frp litt i sjakk.

I år blir det kanskje Venstre.

Siterer gnyg:
Hvorfor en ikke har snakket noe om ressurser til politiet er for meg en gåte.


I hear you bro ! Den viktigste kampen det norske samfunn står ovenfor er kampen mot den stadig økende og mer organiserte kriminaliteten.
The gavel corrupts
  • 0
Har ikke fått forhåndsstemt, så må nok ta det på valgdagen. Men hvem er jeg litt usikker på enda. Står mellom to kandidater, så må bare bestemme meg for hvem som skal få min stemme.
  • 0
Jeg har stemte den 5 August av samme grunn som deg. Jeg er student og er fortsatt registrert i Akershus, så veldig lik situasjon. Jeg holder mitt parti hemmelig, men jeg kan si at det er på høyresiden. Jeg er enig det med Høyres DLD, FrP sin altfor tighte innvandringspolitikk og KrF sin påvirkning på den snart avkristne grunnloven. Men jeg stemte faktisk på denne siden uansett mest på grunn av at jeg vil så inderlig at det skal skje et regjeringsskifte. Er møkklei av forbudspartiet AP og deres 100 reformer. Men er enda mer lei Audun Lysbakken, som jeg synes er tidenes mest smakløse karakter. Jeg foretrekker Siv Jensen foran han.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Årets valg handler mer om at folk er smålei av Arbeiderpartiet enn at folk ønsker høyrepolitikk. 8 år er lang tid. Hovedgrunnen til at Høyre er så store som de er er at de utad framstår såpass lik AP, men samtidig ikke er AP.
Landet går som det griner, men, folk tenker at noen nye ideer kan gjøre det enda bittelitt bedre.
En ny regjering skal være forsiktig med å forandre på så alt for mye dog, for da vil vinden kjapt snu igjen.
  • 0
Siterer Strategist:
Har du stemmerett i år, og skal du bruke den?


Nei og nei.

Siterer Strategist:
eDet er også en helt klar type Facebookvenner som de siste ukene har postet om oppdateringer om FRP. Jeg er ikke noen proponent for stereotyper, men jeg kan ikke unngå å se de fremtredende trekkene. Det er "bondeknøler" og folk som allerede nå, på min alder, begynner å få barn. Det er barneskolemedelever som jeg aldri regnet blant de smarteste knivene i skuffen. No offense til eventuelle FrP-velgere blant dere lesere. Dere er sikkert oppegående...


Personlig får jeg inntrykket av at veldig mange som er 60-70, og kanskje var fylt, eller var rundt 20 når det så smått begynte med innvandring på 70-tallet stemmer på FrP.

Siterer A to the H:
Jeg holder mitt parti hemmelig, men jeg kan si at det er på høyresiden.


Stemte ikke du på FrP? Tror du nevnte det i Poltikk og valg-tråden.

Selv er jeg medlem i Unge Venstre, men er som deg, Strategist, veldig lite aktiv. Eller, inaktiv blir mer riktig.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer gnyg:
Er merkelig hvordan det virker som at kun FRP og SV (?) bryr seg om innvandring.

Jeg vil ikke si det. Alle partiene er opptatt av det, kanskje særlig AP, men den politikken AP har ført faller litt mellom to stoler og er derfor litt vanskelig for dem å snakke så mye om.

Siterer gnyg:
Hvorfor en ikke har snakket noe om ressurser til politiet er for meg en gåte.

Det er blitt tatt opp flere ganger i valgkampen, men du har rett i at det ikke er snakket nok om. Organiseringen av politiet er et vel så stort problem dog. De resursene som gis utnyttes ikke godt nok, mye på grunn av føringer som medfølger bevilgninger.

Siterer Marlboro Red:
Jeg deler din aversjon mot AP og ikke minst SV. Arrogansen til AP mangler sidestykke i norsk politikk. De tror oppriktig at de har alle løsningene og vet best, de bruker et språk som er tomt for innhold når de konfronteres og sender Jens Stoltenbergs lille "gimp" Martin Kolberg ut for å forsvare sin herre med en gang noen ytrer krass kritikk mot noen av AP toppene.

Kolberg er totalt uspislig. Et av mine største problemer med AP er dog at partilojaliteten spiser alle andre hensyn og det leder til saker som vannverkssaken, Vågå-saken osv. De plasserer sine egne venner i viktige ikke-politiske stillinger og bryr seg ikke om at de er korrupte så lenge de er lojale. Her i Skedsmo har AP styrt i over 100 år og de eier pressen og alle de byråkratiske stillingene. Det er den eneste grunnen til at Vannverkssaken ikke ble avslørt flere tiår tidligere, for det ble definitivt varslet, men lokalavisen begravde det og byråkratiet flirte det bort.

Siterer Marlboro Red:
Jeg er ikke udelt begeistret for Frp, men å angripe velgerne deres synes jeg er feil. Deres velger masse er så stor at den inneholder representanter fra absolutt hele spekteret av den norske befolkning.


Du har rett. Det var dog en observasjon jeg ikke klarte å la være å gjøre på bakgrunn av hva jeg ser på Facebook. Men jeg har slektninger i Bergen som er stort sett svært oppegående og respektable og som stemmer FrP konsekvent ved kommunevalg og potensielt ved Stortingsvalg. Stereotypen min holder definitivt ikke vann generelt, men for flertallet av de som er ivrigst til å kommentere FrP-politikk på Facebook synes den skremmende nok å holde vann.

Siterer Kenneth Flage:
En ny regjering skal være forsiktig med å forandre på så alt for mye dog, for da vil vinden kjapt snu igjen.


Heldigvis er det ganske bred konsensus om de fleste av bærebjelkene i det stabile velferdssamfunnet vårt. FrP kan gjøre skade på samfunnsformen vår, men de kommer ikke til å gamble bort alle pengene våre på 4 år. Økonomisk tror jeg tvert om FRP-politikk kan være stimulerende.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer Kenneth Flage:En ny regjering skal være forsiktig med å forandre på så alt for mye dog, for da vil vinden kjapt snu igjen.

Heldigvis er det ganske bred konsensus om de fleste av bærebjelkene i det stabile velferdssamfunnet vårt. FrP kan gjøre skade på samfunnsformen vår, men de kommer ikke til å gamble bort alle pengene våre på 4 år. Økonomisk tror jeg tvert om FRP-politikk kan være stimulerende.


Både-og i grunn. Får vi en ny regjering med tyngdepunkt i sentrum tror jeg at det vil være mye det samme. Men, flyttes tyngdepunktet mot FrP og høyresiden i Høyre vil vi få se markante forandringer på områder vi tar for gitt i dag.

Det er ikke bare uenighet om handlingsregelen som vil syntes da. Arbeidsrett, miljø, bistand, hjelp til flykninger og generell behandling av innvandrere, likerett innen skole og helse, etc er områder som jeg tror kan påvirkes i negativ retning da.

Som du har sett de siste 8 årene er det freit å inkludere et fløyparti (SV) så lenge de ikke er store nok til å radikalt forandre samfunnet. Et FrP som er for stort, kombinert med et svakt sentrum, kan gjøre mye anderledes enn hva vi er vandt med.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Personlig får jeg inntrykket av at veldig mange som er 60-70, og kanskje var fylt, eller var rundt 20 når det så smått begynte med innvandring på 70-tallet stemmer på FrP.


Hver gang jeg hører FrP tenker jeg på denne: http://www.youtube.com/watch?v=NxSLa6p9mlo
La oss ta opp lån i utlandet for å avskaffe alle skatter...

Siterer The Cookiemonster:
Selv er jeg medlem i Unge Venstre, men er som deg, Strategist, veldig lite aktiv. Eller, inaktiv blir mer riktig.


Jeg har ambisjoner om å delta mer i Unge Venstre litt senere i høst. Kanskje litt feigt å ta det oppigjen rett etter valget, men har ikke noe særlig å blande meg inn med nå i valgkampen heller akkurat.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Stereotypen min holder definitivt ikke vann generelt, men for flertallet av de som er ivrigst til å kommentere FrP-politikk på Facebook synes den skremmende nok å holde vann.


Jeg ser hva du sier og må si meg noe enig der

Siterer Kenneth Flage / GR®:
Men, flyttes tyngdepunktet mot FrP og høyresiden i Høyre vil vi få se markante forandringer på områder vi tar for gitt i dag.


Jeg skjønner hva du sier her også, men jeg ønsker å sette det litt på spissen.
I dagens samfunn under 8 år med AP og ect kan man ta for gitt at: Hvis du blir frastjålet båten din, noen selger narkotika til barna dine eller du blir utsatt for innbrudd mens du er på fjellet vil du ikke få oppfølging av politiet. Saken vil bli henlagt pga "bevisets stilling" selv med vitner til hendelsen. Dette har det norske folk forsonet seg med at sånn er det.

Grunnen til at politiet har så høy tillit i det norske folk er pga at såpass få har hatt noe direkte kontakt med politiet.

De som har hatt det eller har det på jevn basis har svært liten tillit til politiet vårt. Det er sannheten.

Det var et apropo til det å ta ting forgitt.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Citerer Strategist tereotypen min holder definitivt ikke vann generelt, men for flertallet av de som er ivrigst til å kommentere FrP-politikk på Facebook synes den skremmende nok å holde vann.

Jeg ser hva du sier og må si meg noe enig der

Citerer Kenneth Flage / GR®:Men, flyttes tyngdepunktet mot FrP og høyresiden i Høyre vil vi få se markante forandringer på områder vi tar for gitt i dag.

Jeg skjønner hva du sier her også, men jeg ønsker å sette det litt på spissen.
I dagens samfunn under 8 år med AP og ect kan man ta for gitt at: Hvis du blir frastjålet båten din, noen selger narkotika til barna dine eller du blir utsatt for innbrudd mens du er på fjellet vil du ikke få oppfølging av politiet. Saken vil bli henlagt pga "bevisets stilling" selv med vitner til hendelsen. Dette har det norske folk forsonet seg med at sånn er det.

Grunnen til at politiet har så høy tillit i det norske folk er pga at såpass få har hatt noe direkte kontakt med politiet.

De som har hatt det eller har det på jevn basis har svært liten tillit til politiet vårt. Det er sannheten.

Det var et apropo til det å ta ting forgitt.


Absolutt et veldig godt poeng. Politiet trenger flere ressurser; flere politimenn, bedre datasystemer, osv. Men, saker ble henlangt i hopetall for 8 år siden og. Det er ikke bare vanstyre det er snakk om her, men for få politimenn per 1000 innbygger (og som det har blitt avslørt i det siste; politimenn som ikke gidder jobbe når de faktisk trengs i gatene). Dette er typisk problemstilling som "alle" vil ta tak i ved valg, men når realitetene inntreffer minsistrene så blir det gjort lite.

Sakene du nevner er også "lett" kriminalitet (med unntak av narkotika til barn. Langere burde kjeppjages...). Det er ting som du får igjen på forsikringen. At politiet prioriterer vold, og værre saker, er positivt i mine øyne. Men, selvfølgelig, jeg skulle ønske de hadde ressurser til å prioritere begge deler, fordi -forsikringsoppgjør eller ei- så er det sikkert ekstremt ekkelt å oppleve at noen har vært i hjemmet ditt og snoket og ikke sitter låst inne i en fengselscelle nå...

Vi har også et meget effektivt straffesystem i forhold til veldig mange land vi kan sammenligne oss med. Ideologien med rehabilitering, framfor å låse noen inn på et rom i årevis og forvente at de ikke er kriminell når vi låser de ut igjen, fungerer meget godt; vi har veldig lav rate på at eks-kriminelle ender opp i buret igjen.

Og, på det jevne har vi det relativt trygt her. Dette er en av få land hvor man kan gå aleine på gaten etter midnatt feks.

Men, det er ikke flere politifolk jeg frykter ved en ny regjering med slagside mot FrP... Det handler mer om hva de skal kutte for å finansiere skattekutt, hvor mye de får lov å gå over handlingsregelen, om de får lov til å privatisere brannvesen/helsevesen, om de får lov til å fengsle uskyldige asylsøkere uten lov og dom, hvor mye som blir kuttet i bistand, hvor mye som blir kuttet til miljø, hvor mye som blir kuttet i kulturstøtte (inkludert til dataspill), hvor mange lærere som vil rømme fra den offentlige skolen når vi får flere privatskoler, hvor mange leger som vil rømme til private helseaktører, hvor mye av strandsonen som vil bli utilgjengelig for allemannsfærde, etc. Mange av disse sakene går på tvers av det Norge jeg har vokst opp i, og som jeg liker.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Kenneth Flage / GR®:
Og, på det jevne har vi det relativt trygt her. Dette er en av få land hvor man kan gå aleine på gaten etter midnatt feks.


Så lenge du er ikke er kvinne, eller bor i Oslo så er det nok trygt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Kenneth Flage / GR®:
Sakene du nevner er også "lett" kriminalitet (med unntak av narkotika til barn. Langere burde kjeppjages...). Det er ting som du får igjen på forsikringen.


Hør på deg selv Det er AKKURAT dette jeg mener. Vi har i praksis, gjennom år med holdninger som dette, legalisert vinnings kriminalitet i Norge.

Vi er et lite land, med "få" innbyggere, svært gode utdanningsmuligheter og store resurser. Vi er ikke Brazil liksom.. Det lar seg gjøre å oppklare mer. Tro meg.
http://www.gamereactor.no/blog/Marlboro+Red/64234/#comments
The gavel corrupts
  • 0
Hadde opprinnelig ikke tenkt å stemme i år, hovedsaklig fordi jeg ikke hadde innsikt i den norske politikken, men etter å ha sett et par debatter og etter å ha tatt et par valgomater så ender det opp med at jeg stemmer venstre på mandag.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg kan gi dere et lettere valg: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=14&thread=64864&pag
e=1&last=2013-09-07+11%3A24%3A28


Skriver også en del om hva dere kan forvente med Høyre i regjering.

Jeg er enig i Venstre i mange saker, det er bare at SV har bedre politikk på rettferdighet. Venstre påberoper seg som frihetspartiet, men stort sett går dette ut på at man lettere kan konsumere mer alkohol. Den ekte friheten har blitt kjempet fram av venstresida og i felleskap: likestilling, velferd og fagforeningsmakt. Høyresida tar dette for gitt nå. Det vil ikke være bra for Norge med et regjeringsskifte.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Citerer Kenneth Flage / GR® akene du nevner er også "lett" kriminalitet (med unntak av narkotika til barn. Langere burde kjeppjages...). Det er ting som du får igjen på forsikringen.

Hør på deg selv Det er AKKURAT dette jeg mener. Vi har i praksis, gjennom år med holdninger som dette, legalisert vinnings kriminalitet i Norge.

Vi er et lite land, med "få" innbyggere, svært gode utdanningsmuligheter og store resurser. Vi er ikke Brazil liksom.. Det lar seg gjøre å oppklare mer. Tro meg.
http://www.gamereactor.no/blog/Marlboro+Red/64234/#comments


Vær snill å ikke klippe enkeltsetnibger ut fra sin kontekst for å argumentere mot de og ikke det jeg faktisk sier(!!). Hadde du hatt med resten så står det eksplisitt at jeg mener at vi skal ha ressurser til det og. Men, i en situasjon med begrensede ressurser så burde man prioritere tung kriminalitet forran lett.
Jeg mistet egentlig litt lysten på å diskutere videre med deg nå...
  • 0
Siterer Kenneth Flage / GR®:
Vær snill å ikke klippe enkeltsetnibger ut fra sin kontekst for å argumentere mot de og ikke det jeg faktisk sier(!!). Hadde du hatt med resten så står det eksplisitt at jeg mener at vi skal ha ressurser til det og. Men, i en situasjon med begrensede ressurser så burde man prioritere tung kriminalitet forran lett.
Jeg mistet egentlig litt lysten på å diskutere videre med deg nå...


Jeg er helt enig i det du sier i teksten ovenfor og politiet gjør en OK jobb. Det er ikke tjeneste mennene og kvinnene jeg angriper, men den iboende manglende viljen i det norske folk til å ta kampen mot kriminalitet alvorlig. Det er ikke mangelen på resurser som er politiets problem. Det er folkets vilje til å gi dem de resursene som trengs.
Men når den jevne normann for lengst har forsonet seg med at tyveri av annen manns eiendom er greit så er det et aldri så lite sykdomstegn i vårt overflods samfunn.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Strategist:
La oss ta opp lån i utlandet for å avskaffe alle skatter...


Wow. Det var da særdeles dumt til å være en som hadde ambisjoner om å styre Norge.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!